Kirjoittaja Aihe: Rakkaat winblows pelit toimimaan, kun ei oo nettii. [ratkaistu?]  (Luettu 2982 kertaa)

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Kertokaa, miten saan windows pelini toimimaan!  :(
Olen kuullut tuosta  winestä, mutta eikö sen asennukseen tarvita nettiä?  :-[
« Viimeksi muokattu: 16.10.07 - klo:14.06 kirjoittanut Mario92 »

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Rakkaat winblows pelit toimimaan, kun ei oo nettii.
« Vastaus #1 : 13.10.07 - klo:11.06 »
Se pitää ladata netistä, mutta itse asennus menee ilman nettiä.

Yleisin tapa asentaa Wine on säätää repojen kanssa (sano jos et ymmärrä mitä repot [=reposity] ovat, niin joku muu voi selittää, itse en jaksa). Kun uusin Wine ilmestyy (2vko välein), uusinta Wineä tarjotaan tietokoneen päivitysten mukana. Täten se on aina ajan tasalla.

Mutta jos kuitenkin haluat asentaa sen tyyliin "Klikataan asennustiedostoa ja sitten se asentuu" niin kuin Windowsissa on yleensä tapana, niin voit lataa Winen manuaallisesti tältä sivulta: http://wine.budgetdedicated.com/archive/index.html

Tiedosto pitää siis kuitenkin ladata netistä, joten suosittelen että menet jollekkin konelle jossa on netti ja siirrät lataamasi .deb paketin vaikka muistitikulle. Sitten vain siirrät tiedoston haluamaasi koneeseen. Asennus hoituu sitten vain kaksoisklikkaamalla tätä lataamaasi tiedostoa. Ja aina kuin uusin Wine ilmestyy, lataat vain uudemman paketin sieltä ja asennat (=päivität) sen samalla tavalla.

Se on sitten siinä ja olet iloinen.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Rakkaat winblows pelit toimimaan, kun ei oo nettii.
« Vastaus #2 : 13.10.07 - klo:11.13 »
Se pitää ladata netistä, mutta itse asennus menee ilman nettiä.
Jep, kunhan paketin riippuvuudet on hoidettu.

Lainaus
Yleisin tapa asentaa Wine on säätää repojen kanssa (sano jos et ymmärrä mitä repot [=reposity] ovat, niin joku muu voi selittää, itse en jaksa). Kun uusin Wine ilmestyy (2vko välein), uusinta Wineä tarjotaan tietokoneen päivitysten mukana. Täten se on aina ajan tasalla.
Jep, ohje: http://www.winehq.org/site/download-deb

Lainaus
Mutta jos kuitenkin haluat asentaa sen tyyliin "Klikataan asennustiedostoa ja sitten se asentuu" niin kuin Windowsissa on yleensä tapana, niin voit lataa Winen manuaallisesti tältä sivulta: http://wine.budgetdedicated.com/archive/index.html
Kunhan riippuvuudet on hoidettu.

Lainaus
Tiedosto pitää siis kuitenkin ladata netistä, joten suosittelen että menet jollekkin konelle jossa on netti ja siirrät lataamasi .deb paketin vaikka muistitikulle. Sitten vain siirrät tiedoston haluamaasi koneeseen. Asennus hoituu sitten vain kaksoisklikkaamalla tätä lataamaasi tiedostoa. Ja aina kuin uusin Wine ilmestyy, lataat vain uudemman paketin sieltä ja asennat (=päivität) sen samalla tavalla.
Helpoin tapa on kuitenkin saada se netti toimimaan.


Kertokaa, miten saan windows pelini toimimaan!  :(
Olen kuullut tuosta  winestä, mutta eikö sen asennukseen tarvita nettiä?  :-[
Sinulle taidettiin jo sanoakin noista muotoiluista..? ;) Eli älä mielellään käytä noita korostuksia, ne vain sattuvat silmään.
alias vililikku

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Rakkaat winblows pelit toimimaan, kun ei oo nettii.
« Vastaus #3 : 14.10.07 - klo:23.50 »
Tuo netti maksaisi :
aloitus yli 300e ja yli 50e kuukausi - nopeudella 512! Eli ei tuu mitään..

Kävin tuossa kirjaston koneella lataamassa paketin tikulle ja ajoin sen koneellani. Asennus sujui kuin tanssi!
Mitenkä sitten kyseistä ohjelmaa käytetään ja onko mahdollista pelata sellaisia pelejä, joita ei tarvitse asentaa? (esim. Hugo, jota pikkuveli rakastaa ja visualboyadvance)? :/

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Rakkaat winblows pelit toimimaan, kun ei oo nettii.
« Vastaus #4 : 15.10.07 - klo:00.39 »
Lainaus
Mitenkä sitten kyseistä ohjelmaa käytetään
Tuossa jotain
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12930.0
yksi tärkeä komento olisi myös
Koodia: [Valitse]
winecfg
Lainaus
onko mahdollista pelata sellaisia pelejä
....
Riippuu aika olennaisesti pelistä tai enneminkin sen toteuksesta.

Ainakin tuo visualboyadvance olisi jonkinlainen emulaattori, josta on olemassa linux-versio ja Ubuntuun se voidaan myös asentaa.
Koska sinulla ei ole nettiyhteyttä niin sinun tulee ladata kyseinen paketti ja varmistaa/ladata,  että koneeltasi löytyvät nuo paketit asennettuna mitä tuosta löytyy vaatimuksena ja tietysti noiden vaatimusten vaatimuksetkin pitää täyttyä.
Huom. nuo paketit on Feistylle ja valitse ladattavaksi jos on 32 bittinen Ubuntu kyseessä i386 pakkaus.
http://packages.ubuntu.com/feisty/games/visualboyadvance
Sitten kun on tallella koko roska samassa kansiossa (ei ylimääräisiä varmuuden vuoksi) niin avaa pääte ja aja ko hakemistossa
Koodia: [Valitse]
sudo dpkg -i *.debInternetyhteydellä olisi todella paljon helpompaa.
Muoks:
Voihan sitä windows-versiota winellä kokeilla niin voisi mennä helpommin.
« Viimeksi muokattu: 15.10.07 - klo:00.41 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

peran

  • Vieras
Vs: Rakkaat winblows pelit toimimaan, kun ei oo nettii.
« Vastaus #5 : 15.10.07 - klo:01.24 »
Tuo netti maksaisi :
aloitus yli 300e ja yli 50e kuukausi - nopeudella 512! Eli ei tuu mitään..

Eikö siellä kännykkä pelaa? Kännykkäoperaattoreillakin on nettitarjouksia. Tosin yhteys on nopeusluokkaa 128 ehkä hitaampaakin syrjäseudulla, mutta se voi olla kätevä kannettavan yhdistelmänä muutenkin.

DNA:n yhteys oli ainakin ongelmaton, kuten ilmeisesti Elisa ja Saunalahtikin. Soneran asetuksista minulla ei ole tietoa.

http://wiki.ubuntu-fi.org/Wiki/Matkapuhelin_modeemina

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Rakkaat winblows pelit toimimaan, kun ei oo nettii.
« Vastaus #6 : 16.10.07 - klo:14.04 »
Yritin tuota kännykkänettiä, mutta kun tein komennon "pon saunalahti" mutta  siihen tulee vain AT ja eikä tee mitään. Minulla on saunalahden liittymä.
Olen nyt laittanut tuon 7.10 betan ja huomasin sen toimivan a-linkin wlan kortin kanssa! Taidan mennä tutun luokse käyttämään sitä :)
Eli käytän nettiä tuon winen asennukseen ja käyttöön..

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.