Kirjoittaja Aihe: Lexmark x1190  (Luettu 3931 kertaa)

Cronos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Lexmark x1190
« : 03.01.06 - klo:06.12 »
Onkos kukaan saanut kyseistä printteriä toimimaan ubuntussa?
Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.

Koitin asentaa sitä ja ubuntu tunnisti sen kyllä x1100 sarjan tulostimeksi. Mutta siihen se yhteistyö sitten jäikin.
Printtaamaan  sitä en saa.

Tossa asennuksessa tuo tulostimen portti kohta jää harmaaksi, eikö sen pitäisi itse tunnistaa se missä portissa se on? eikä tunnu auttavan mitään vaikka kokeilin itse siihen eri vaihto ehtoja.
Ja mitä tohon sijainti kohtaan pitäisi laittaa? kun sekin jäi tyhjäksi (joo tiedän olen ihan pihalla  :) )
printterin tilassa vaan lukee Valmis: USB printer is busy; will retry in 5 seconds...

Olenko vain tyhmä ja olen mokannut tapani mukaan taas jotain




LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Lexmark x1190
« Vastaus #1 : 03.01.06 - klo:12.23 »
Tossa asennuksessa tuo tulostimen portti kohta jää harmaaksi, eikö sen pitäisi itse tunnistaa se missä portissa se on?

Kyllä. Ainakin itselläni USB-tulostinmen portin tunnistaa. Missä portissa tuo tulostin sitten on (fyysisesti) usb, LPT1, ....?

Cronos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Re: Lexmark x1190
« Vastaus #2 : 03.01.06 - klo:13.08 »
Usb portissahan tuo on. kokeilin eilen eri porteissa mutta ei toiminut millään. Vaikka käynnistelin konetta uudestaan ja tein vaikka mitä.
Asensin jopa tuon yhden ohjeen mukaan z600 ajurin ja kokeilin sillä. Mutta ubuntu ei löytänyt edes koko ajuria.

Mutta nyt kun käynnistin koneen tänään niin ubuntu tunnisti kaksi tulostinta lexmark x1100 series sekä lexmark lexmark x1100 series...
Ja kun kokeilin tuota lexmark lexmark x1100 ja laitoin sen käyttämään z600 ajuria (mikä nyt jotenkin ihmeessä löytyi koneelta) niin toimi.

En kyllä tajua aina koneen sielun elämää, eilein ei toiminut millään vaikka käynnistelin konetta uudestaa ja tänään sit heti rupes toimii.
Vieläkö sais tuon skannerin toimii, olisko jollakin siihen vinkkiä?

Ai niin vieläkään tuossa tulostimen sijainti kohdassa ei lue mitään. Pitäisikö siinä edes lukea mitään?
« Viimeksi muokattu: 03.01.06 - klo:13.15 kirjoittanut Cronos »

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Re: Lexmark x1190
« Vastaus #3 : 04.01.06 - klo:11.11 »
Sijaintikohta on yleensä tyhjä, josset ite siihen halua jotain laittaa. Siis sehän on vaan apujuttu käyttäjälle. ( Ihan hyvä jos on vaikka kolmesataa tulostinta kymmenessä paikassa.)
Mitä skanneriin tulee niin suurinpiirtein vuoden oon yrittäny löytää jostain keinoja saada sitä toimimaan, mutta ilmeisesti se on vaan niin, ettei onnaa. Niinkuin jo aiemminkin on jossain ikivanhassa ketjusa todettu: ei ole sanen tukema. Harmillista sinänsä!

Toi z600 ajurin asennus teki mullakin samalla lailla, siis että ensin ei löytyny vaikka oli asennettu ja sitten mystisesti löyty kahtena, mutta printterinä on kyllä toiminu siitä lähtien erinomaisesti.

Cronos

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 66
    • Profiili
Re: Lexmark x1190
« Vastaus #4 : 04.01.06 - klo:14.28 »
Ok. Kiitoksia. Mä jo luulin että olin sekoillut jotain kun aluksi ei löytynyt tosiaan tota z600 ajuria ja sit yllättäen se pomppaakin esiin.

Harmi jos tota skanneria ei saa toimii, no onpa sit wintoosal sit joku elämän tarkoitus kun saa toimia sillon kun tarvitsee skannata jotain,

hegulix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Re: Lexmark x1190
« Vastaus #5 : 05.01.06 - klo:04.31 »
Oiskohan kuitenkin jotain valoa tunnelin päässä! Kävin tänään,  oho siis eilen, kattelemassa Lexmarkin sivuja ja siellä on tämmönen homma kun LLPDDK elikkäs Lexmark Linux Printer Driver Development Kit , mikä kuulostaa iha siltä, että ne yrittäis hiukka panostaa palveluunkin! Samalla sieltä löyty jopa mukamas skanneriakin tukeva ajuri mallille x5250, mutta en tie onko siitä meille hyötyä. Toivossa on hyvä elää. Niin se ajuri elikkä x5250llpddk-2.0-3i386.rpm on tietnkin RPM! Mutta edistykseltä näyttää kummiski!

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: Lexmark x1190
« Vastaus #6 : 05.01.06 - klo:12.49 »
Oiskohan kuitenkin jotain valoa tunnelin päässä! Kävin tänään,  oho siis eilen, kattelemassa Lexmarkin sivuja ja siellä on tämmönen homma kun LLPDDK elikkäs Lexmark Linux Printer Driver Development Kit , mikä kuulostaa iha siltä, että ne yrittäis hiukka panostaa palveluunkin! Samalla sieltä löyty jopa mukamas skanneriakin tukeva ajuri mallille x5250, mutta en tie onko siitä meille hyötyä. Toivossa on hyvä elää. Niin se ajuri elikkä x5250llpddk-2.0-3i386.rpm on tietnkin RPM! Mutta edistykseltä näyttää kummiski!

Jos sieltä löytyy .srpm niin tuosta sen voisi saada käännettyä ja toinen vaihtoehto on että otat ton rpm:n ja konvertoit sen alien:lla deb:ksi.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

LittleLion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1232
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/littleli/
Re: Lexmark x1190
« Vastaus #7 : 05.01.06 - klo:13.07 »
Jos sieltä löytyy .srpm niin tuosta sen voisi saada käännettyä ja toinen vaihtoehto on että otat ton rpm:n ja konvertoit sen alien:lla deb:ksi.

Totta. Komennolla: alien -g paketti.srpm pystyy sen purkamaan, jolloin sinne tulee kansio paketti.orig josta pitäisi nuo lähdekoodit löytyä.