Kirjoittaja Aihe: Avahi Wireless-verkkojen ongelma - poista se niin rt2500 (rt2x00) toimii...  (Luettu 2078 kertaa)

w11r1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Monen turhan yrityksen/erehdyksen jälkeen olen tullut päätelmään, että (K)ubuntun oletuksena käynnistyvä Avahi on ongelma
Minusta se saisi / sitä ei tarvita käynnistymään oletuksena, vaan ainoastaan jos käyttäjä niin haluaa.
 (Kukahan voisi välitää tämän distrojen kehittäjille?)


Minulla on aina ollut suuria vaikeuksia saada langaton verkko (Alink / WL54H-kortti / RT2500) toimimaan.
Viimeisin tuli juuri tänään, kun korvasin Gutsyn 2.6.22.12 kernelin uusimmalla eli 2.6.22.13-versiolla,
jolloin wirelees taas alkoi temppuilemaan eikä mikään normaali installointi /resetointi toiminut.

Kun poistin AVAHIN ,niin wireless-yhteys syntyi välittömästi normaalein toimenpitein.
   
Kubuntussa poiston voi tehdä esim. poistamalla ruksit kohdista
    Järjestelmä Asetukset/Verkkoasetukset/Palvelut
                         0   Salli Zeroconf verkkoselailu
                         0    Selaa paikallista verkkoa


No joo voi olla, että tämän viestin oikea paikka olis osittain tuolla installointi -osastolla,
mutta olisiko noin yleisemminkin syytä vaihtaa ajatuksia asioista/ohjelmista , jotka
käynnistyvät oletuksena ja mitkä käyttäjän valinnoilla...?

 

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Lainaus
(Kukahan voisi välitää tämän distrojen kehittäjille?)

Voit tehdä tämän aivan itse vaikkapa Launchpadin kautta
https://launchpad.net/ubuntu

Ubuntuu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
  • Linux koodari
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kiitos vinkistä. Pitää muistaa tämä, kun päivittelen Gutsyn tyttöystävän koneeseen. Toimiiko verkon salaus myös?

juyli

  • Vieras
... olen tullut päätelmään, että (K)ubuntun oletuksena käynnistyvä Avahi on ongelma
Minusta se saisi / sitä ei tarvita käynnistymään oletuksena, vaan ainoastaan jos käyttäjä niin haluaa.
 (Kukahan voisi välitää tämän distrojen kehittäjille?)

Voi pyhä yksinkertaisuus. Palveluja voi myös jättää käynnistämättä automaattisesti bootissa.
Niitä voi myös käynnistellä ihan vain tarvittaessa.