Kirjoittaja Aihe: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia [Ratkaistu]  (Luettu 3056 kertaa)

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia [Ratkaistu]
« : 06.09.07 - klo:21.39 »
Ongelmani on seuraava: Kun laitoin boot-valikosta CD-aseman tarkistuksen ensimmäiseksi, onnistuin vihdoin avamaan Ubuntu-levyn koneen käynnistyksen yhteydessä. Valikko tuli eteeni ja valitsin "Käynnistä tai asenna Ubuntu". Tämän jälkeen tuli tietenkin Ubuntun logo, ja latauspalkki. Ei tapahtunut niin että latauspalkki lopettaisi ravaamisen edestakaisin, vaan eteeni tuli komentorivi. Valitettavasti en muista tarkalleen tekstiä joka siihen tuli, mutta jotain "job control is off". Mitä minun pitäisi tehdä?
« Viimeksi muokattu: 31.10.07 - klo:14.32 kirjoittanut erakko »

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #1 : 07.09.07 - klo:17.03 »
eli luultavasti tty control job turned off tai muu vastaavanlainen teksti?

Ennen kuin voidaan auttaa mitenkään sun tarvii kertoo millainen kone sulla on, mikä näytönohjain, paljon muistia yms  kaikki mitä tiedät ! ?

Sitten toiseksi, millä levyllä ja mitä versiota olet asentamassa ? Suosittelen että laitat varmuuden vuoksi jo tämän ns alternative levyn latautumaan.

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #2 : 07.09.07 - klo:19.09 »
Ennen kuin voidaan auttaa mitenkään sun tarvii kertoo millainen kone sulla on, mikä näytönohjain, paljon muistia yms  kaikki mitä tiedät ! ?
No minulla on tuollainen kone: Paina linkkiä

Tyhjensin käyttämäni levyn, ja laitoin siihen Ubuntu 7.04 Nordic Remixin uudelleen, ja yritin uudelleen avata sitä(Maxell CD-RW 1x4). Sama juttu, eli vika ei ole ainakaan levyssä.

Luulisin että vika johtuu ehkä boot-valikon väärästä järjsetyksestä. En ole varma, mutta olisiko se mahdollista? Nimittäin: pöytäkoneella tämä onnistui, ilman että minun tarvitsi erikseen boot-järjestystä järjestellä kuten nykyisessä koneessani.
« Viimeksi muokattu: 07.09.07 - klo:20.32 kirjoittanut erakko »

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #3 : 07.09.07 - klo:19.20 »
No minulla on tuollainen kone: Paina linkkiä

Eipä linkki toimi, minulla ainakaan...

"Boot valikon väärä järjestys"? Tarkoitatko, ettei kone boottaa CD:ltä? Luultavasti et, koska niinhän selvästi tapahtui mutta mitä?

Ongelmasta liittyen virheilmoitukseen "tty control job turned off" on foorumilla monta viestiä. Mutta parasta on, että korjaat linkin tai kerrot koneesi kokoonpanon täällä muuten.

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #4 : 07.09.07 - klo:20.37 »
"Boot valikon väärä järjestys"? Tarkoitatko, ettei kone boottaa CD:ltä? Luultavasti et, koska niinhän selvästi tapahtui mutta mitä?
Miten sitä nyt kutsuisi... BIOS:iin mennessäni menen Boot-valikkoon, ja siellä näkyy järjestys, jonka mukaan tietokone tarkistaa listan osat siinä järjestyksessä, kun kone käynnistetään. Eli tiedätte kyllä mitä tarkoitan, mutta en tiedä oikeata nimitystä sille.

Linkki toimii nyt.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #5 : 08.09.07 - klo:13.46 »
Siinä vaiheessa kun tuo livecd käynnistyy edes sen verran että siellä jotain krafiikkaa pyörii niin sen BIOSin boot order hässäkän voi unohtaa (vikana).

Itse CD levyssäkään ei välttämättä ole vikaa mutta yleensä tämänkaltaisesta ongelmasta on päästy ohi asentamalla ubuntu alternate levyllä, kannattaa koittaa.

Jos haluat vain käyttää liveCDtä niin koita ladata vaikka 6.06 versio tai 6.10....

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #6 : 08.09.07 - klo:14.21 »
Jos haluat vain käyttää liveCDtä niin koita ladata vaikka 6.06 versio tai 6.10....
Mutta miksi tämä CD toimii muilla koneilla? Jokin on erillaista tässä koneessa... En jaksa hankkia alternate levyä, ja 6.06 tai 6.10 en jaksa ladata.

Eli: jollei Ubuntu "suostu" toimimaan tältä levyltä kuten aiemmin, niin sitten antaa olla...

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #7 : 08.09.07 - klo:22.58 »
alternate yleensä on näihin auttanut, mutta kuten sanoit. antaa olla.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #8 : 29.10.07 - klo:18.04 »
No minä nyt hankin Ubuntu Alternate CD:n (latasin). Ainoa vaan etten uskalla asentaa sitä; syynä on osioinnin täydellinen epäselvyys. Minulla on kaksi kovalevyä, joten toinen olisi juuri passeli Ubuntulle. Mutta osioinnissa ei sanota mitään itse kovalevystä jolle osiointi tapahtuu (silloinhan tässä ei olisi mitään ongelmaa). Sain kolme vaihtoehtoa "itse-osioinnista", ja kaksi viimeistä lähenteli toisen kovalevyni kokoa. Osaisiko kukaan neuvoa "kädestä pitäen" tätä noboa (no ei, tämä asennus nyt on mitä on)?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #9 : 30.10.07 - klo:15.32 »
Jos haluat vain käyttää liveCDtä niin koita ladata vaikka 6.06 versio tai 6.10....
Mutta miksi tämä CD toimii muilla koneilla? Jokin on erillaista tässä koneessa...
Kyse on ehkä ATIn näytönohjaimestasi, ehkä ei...

No minä nyt hankin Ubuntu Alternate CD:n (latasin). Ainoa vaan etten uskalla asentaa sitä; syynä on osioinnin täydellinen epäselvyys. Minulla on kaksi kovalevyä, joten toinen olisi juuri passeli Ubuntulle. Mutta osioinnissa ei sanota mitään itse kovalevystä jolle osiointi tapahtuu (silloinhan tässä ei olisi mitään ongelmaa). Sain kolme vaihtoehtoa "itse-osioinnista", ja kaksi viimeistä lähenteli toisen kovalevyni kokoa. Osaisiko kukaan neuvoa "kädestä pitäen" tätä noboa (no ei, tämä asennus nyt on mitä on)?
Oletko osioinut itse levyn? Helpoin on, että jätät Ubuntulle tyhjän tilan, johon Ubuntu osaa itse tehdä tarvitsemansa osiot.
alias vililikku

erakko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 68
    • Profiili
    • erakko
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia
« Vastaus #10 : 30.10.07 - klo:19.22 »
No, minä nyt sain asennettua sen, ja Windowskin on tässä mukana. Netti ei toimi mutta pitää vähän selailla tätä foorumia (langaton). Tein vain parista tiedostosta varmuuskopiot ja kävin rohkeasti asentamaan sitä. Kiitos kuitenkin.

-----

Joo. Ei täältä nyt oikein löydy itseeni sopivaa ongelmaa. Uskon että jos yhteys laitetaan suoraan modeemista yms. niin yhteys toimisi, mutta muuten kukaan muu ei voi käyttää nettiä. En ole varma että sainko edes yhdistettyä WLANiin, mutta ei selaimessa ainakaan pystynyt tekemään mitään. En kyllä tiedä mikä on tämä mahdollinen vika, mutta ei vaan toimi. Sen paremmin tätä ei nyt osaa selittää. Tunnin kaksi säätelin sieltä Network Managementista tai jostain eikä yhteys tuntunut syntyvän. Katselin vielä ohjeita ja yritin niiden ohjeita mutta ei toimi.

Ei käydä nyt kiertelemään: miten saada langaton yhteys toimimaan Ubuntussa?

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Ubuntu-levyn avaamisessa ongelmia [Ratkaistu]
« Vastaus #11 : 09.11.07 - klo:21.12 »
Ei käydä nyt kiertelemään: miten saada langaton yhteys toimimaan Ubuntussa?
Aloita asiasta uusi aihe esim. Laitealueella. Muista kertoa wlan-kortin merkki ja malli sekä käytetyn verkon salaus.
alias vililikku