Kirjoittaja Aihe: Puhelimen käytöstä  (Luettu 2799 kertaa)

larpa

  • Vieras
Puhelimen käytöstä
« : 04.10.07 - klo:08.53 »
Mielestäni ihan ajankohtainen asia puhelimen käytöstä:
http://www.kaleva.fi/plus/keskustelu1_990640_1_25_1_15_page0.htm
Onko muilla samoja kokemuksia?

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #1 : 04.10.07 - klo:09.03 »
olen samaa mieltä, vaikka pakko tunnustaa, että vastaan puhelimeen vaikka hautajaisissa enkä saa lopetettua puhelua enne kuin kaikki asiat on käyty läpi.
Eniten häiritsee tekstaaminen, puhuessa voi yhä kuunnella mitä toinen sanoo, mutta tekstatessa ei varsinkaan mieshenkilöiden useinkaan onnistu tehdä molempia yhtäaikaa.(lukeutuen näihin rajoitteisiin itsekin)
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

tomppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 165
  • Debian4.0
    • Profiili
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #2 : 04.10.07 - klo:09.35 »
Eniten häiritsee tekstaaminen, puhuessa voi yhä kuunnella mitä toinen sanoo, mutta tekstatessa ei varsinkaan mieshenkilöiden useinkaan onnistu tehdä molempia yhtäaikaa.(lukeutuen näihin rajoitteisiin itsekin)

Haha. Tämä on niin valitettavan totta.  ;) Itse olen kyllä opetellut tietyissä tilanteissa olemaan vastaamatta. Kyllähän ne takaisin soittaavat jos on jotain kovin tärkeää...

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #3 : 04.10.07 - klo:16.32 »
Minulla ei ko. "ongelmaa" ole. Jos puhelin soi kun keskustelen toisen henkilön kanssa niin joko en sitten vastaa tai sanon nopeasti että soittelen myöhemmin takaisin. En myöskään kanna puhelinta 24/7 vierelläni vaan yleensä se tuppaa jäämään jonnekin takin taskuun.
Harvemmin myöskään soittelen henkilöille jotka ovat minulle soitelleet kun olen ollut pois puhelimen ääreltä. Kyllä ne uudestaan soittaa jos asia on tärkeä. Niitä näitä kerkeää toistekin sitten kyllä soittelemaan.

Suomalaiset ovat kyllä aika epäkohteliaita puhelimen käyttäjiä. Jos olen kaverin kanssa kaffilassa tms. ja hänen puhelunsa rupeaa kestämään sitä sun tätä jutellessa niin nostan persukseni ylös ja lähden omille asioilleni.

Jos haluan olla rauhassa, niin puhelin menee äänettömälle, kaupan jonossa en rupea vastailemaan jne.

Credo

  • Vieras
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #4 : 04.10.07 - klo:16.37 »
Itelle ei toi luuri ole mikään henki ja elämä,niin kuin monelle tutulle kuulostaa olevan.Ite saatan jättää luurin kotia,koska en kertakaikkiaan vaan jaksa raahata sitä matkassa.(NOKIA 3510 halko) Yleensä kun luuri huutaa,niin katon kuka se on ja päätän vastaanko vai en.Toisaalta en tee puhelimella mitään,mutta jossain asioissa se on pakko olla olemassa.Toi on muuten ärsyttävää,että kun menee vaikka kylään kaverille,niin se lätisee puhelimessa tai näpyttelee viestejä koko sen kyläily ajan.

larpa

  • Vieras
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #5 : 04.10.07 - klo:17.03 »
Toisaalta puhelin on "turvakeino" olla oudossa paikassa, paikassa jossa ei oikein tunne ketään. Näpyttelee illan siinä puhelinta, niin ei näytä aivan tyhmältä  :o

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #6 : 04.10.07 - klo:18.09 »
Itseasiassa henkilö joka räplää puhelintaan koko illan on todella typerän oloinen :D

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #7 : 04.10.07 - klo:22.18 »
Itse kanniskelen kännykkää joka paikassa, mutta suurimmaksi osaksi se on äänettömällä, ja vastaan puheluihin vain silloin kun huvittaa, ja jos olen sattumoisin huonolla tuulella en vastaa ja odotan että joko tulee tekstaria tai soittaa myöhemmin. Tai sitten itse soitan takaisin jos tiedän että vastapäästä tulee jotain tärkeätä.

Mutta siis yleensä vain annan kännykän täristä taskussa jos olen pihalla tai koulussa tms. Kännykkä on siitä hyvä olla mukana, sillä jos sattuu onnettomuus, niin sitten on hyvä soittaa apua, kun ei kerran enää puhelinkoppeja ole.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

eap

  • Vieras
Vs: Puhelimen käytöstä
« Vastaus #8 : 04.10.07 - klo:22.36 »
Minulla on kyllä kännykkä aina mukana, mutta olen opetellut laittamaan sen äänettömälle tai sulkemaan sen kokonaan kun minulla on tapaaminen tai muu tilaisuus jossa ei voi vastata. Pidemmällä vierailulla tai kun minulla on vieraita vastaan tilanteesta ja soittajasta riipuen. Itse tiedustelen aina yksityisasiaa soittaessani voiko vastapuoli jutella vai soitanko/soittaako hän myöhemmin.