Kirjoittaja Aihe: wlan "toimii". DHCP ei toimi? [Ratkaistu]  (Luettu 3885 kertaa)

kzu

• Käyttäjä
    • Profiili
wlan "toimii". DHCP ei toimi? [Ratkaistu]
« : 24.09.07 - klo:16.12 »
Eli verkot löytyvät kyllä, mutta kun yhdistää jumii homma ip-osoitteiden hakuun. Ensin on koitettu network manageria, ja sen jälkeen wicd:tä. Sama homma sekä salatuissa että salaamattomissa verkoissa. Wlan kortti on RT73, sisäinen. Mitäs vielä voisi tehdä?
« Viimeksi muokattu: 26.09.07 - klo:23.32 kirjoittanut peran »

kzu

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: wlan "toimii". DHCP ei toimi?
« Vastaus #1 : 24.09.07 - klo:16.33 »
Lisään vielä, että laitoin nyt sitten kotona ip:n itse staattiseksi, ja sehän yhdisti kyllä... vaan signaalintaso 0%, ja ei pelitä mikään sivusto tms. Vaan verkot löytyy oikeilla nimillä. On kummaa hommaa.

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
« Vastaus #2 : 24.09.07 - klo:17.57 »
Mikä ubuntu versio? Itselläni on rt61 piirillä oleva kortti ja sen kanssa on aina joutunut vähän kikkailemaan, eli olen joutunut kääntämään ajurin ja käyttämään sitä (vaikka ubuntussa on tullutkin monessa versiossa jo joku rt61 ajuri, mutta se ei ole vielä kertaakaan kunnolla toiminut)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

kzu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.09.07 - klo:19.51 »
Eli tää on Ubuntu 7.04 Feisty.

Juhhe1

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Valokuva albumini
« Vastaus #4 : 24.09.07 - klo:20.23 »
http://rt2x00.serialmonkey.com/phpBB2/viewtopic.php?t=3660&
Tuolla on ainakin juttua tuosta, eli pitäis ilmeisesti blacklistata muutama moduuli, eli lisää nuo moduulien nimet /etc/modprobe.d/blacklist tiedostoon.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=502526
Tuossa viestissä käännetään kokonaan uusi moduuli, eli koita tuota ekaa vaihtoehtoa ensin.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

tpk_68

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 25.09.07 - klo:19.46 »
Mulla on täsmälleen sama ongelma (Dapper). Kyseessä on Dlinkin DWL-G122 palikka. Moduulin (RT73) kääntäminen onnistui kyllä ja blacklist on tehty ohjeiden mukaan. Palikka kyllä löytää tukiaseman mutta ei saa/osaa hakea dhcp:tä. Komento dhclient hakee dhcp:tä tuloksetta. Itse asiassa dhcp pitäisi hakea automaattisesti ja liittyä omaan tukiasemaan, kun niin olen /etc/network/interfaces-tiedostossa määritellyt mutta kun ei. Komento "iwlist rausb0 scanning" löytää kyllä alueella olevat tukiasemat. Joskus mulla on ollut sama ongelma muuten tavallisen ethernet-kortin kanssa mutta modeemin resetointi on auttanut siihen. Nyt ei.  >:(

tpk_68

• Käyttäjä
    • Profiili
Alkaa toimia
« Vastaus #6 : 25.09.07 - klo:22.21 »
Alkaa toimia. Päivitin kernelin ja buutin jälkeen tikku yhdistyi verkkoon. WEP 128 bittinen salauskin toimii, (WPA hakusessa) kunhan antaa avaimen heksamuodossa. Itselläni ei ainakaan toiminut ascii-muodossa ollenkaan. Parempi kirjoittaa tarvittavat tiedot /etc/network/interface -tiedostoon, näyttää tuo verkkomanageri ainakin minulla jumivan, kun asetuksia yrittää muuttaa.

kzu

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.09.07 - klo:23.25 »
Tuolla jälkimmäisellä linkillä sain vehkeet toimimaan. Kiitos!