Kirjoittaja Aihe: 3D työpöytä ei pyörähdä[SELVITETTY)  (Luettu 5344 kertaa)

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
3D työpöytä ei pyörähdä[SELVITETTY)
« : 20.09.07 - klo:17.12 »
En tiedä miksi näin on vaikka muuten nuo työpöytätehosteet käytössä ja toimivat mm. vaappuvien selaimien osalta.
Eli kuutiota en saa toimimaan ja tuo työtilatkin on supistunut yhteen.

En siis tiedä vaikka olisi päivityksen syy tms.  ???

Ubuntu Feisty.

En osaa antaa mitään tulosteita kun en yksinkertaisesti tiedä miten vikaa haen.
Siis,... en osaa.


Kiitos vastauksesta.
  Pakko lisätä tähän hieman.... siis, minulla oli kyllä ollut se toiminnassa ennen kuin sitten se katosi...

Kirjoitan sen vuoksi että ei oleteta että tämä olisi vasta ensi kerta kun se olisi tulossa käyttöön.

Uskallanko kuitenkin tehdä tuon mitä ehdotat?


« Viimeksi muokattu: 25.09.07 - klo:10.26 kirjoittanut JoHa »
# 21712

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #1 : 20.09.07 - klo:17.45 »
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get installgnome-compiz-manager #asentaa ohjelman
gnome-compiz-manager #käynnistää ohjelman
Tuolla sallit sen kuutio-efektin.
alias vililikku

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #2 : 20.09.07 - klo:19.16 »
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get installgnome-compiz-manager #asentaa ohjelman
gnome-compiz-manager #käynnistää ohjelman
Tuolla sallit sen kuutio-efektin.

Ja kun tarkistin tuon synapticin niin siellä on tuo genome-compiz-manager valittuna. 

En siis vielä toteuttanut ohjettasi.
# 21712

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #3 : 20.09.07 - klo:21.21 »
En tiedä miksi näin on vaikka muuten nuo työpöytätehosteet käytössä ja toimivat mm. vaappuvien selaimien osalta.
Eli kuutiota en saa toimimaan ja tuo työtilatkin on supistunut yhteen.
Voi olla että tämä ratkaisu ei toimi muilla kuin minulla, mutta oireet ovat ainakin tutut.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=9657.msg75644#msg75644

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #4 : 20.09.07 - klo:22.29 »
En tiedä miksi näin on vaikka muuten nuo työpöytätehosteet käytössä ja toimivat mm. vaappuvien selaimien osalta.
Eli kuutiota en saa toimimaan ja tuo työtilatkin on supistunut yhteen.
Voi olla että tämä ratkaisu ei toimi muilla kuin minulla, mutta oireet ovat ainakin tutut.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=9657.msg75644#msg75644

Kiitos vastauksestasi. Joo mulla ei auttanu tohon pyörähtämiseen mitenkään toi. Olisiko jotain päätekikkaa jolla sais mahollisen virhelogin tms??

Ja perhana ihan tollo moka...mulla on nVidia GeForce 7600 GS näytönohjain josta en oo sanonu sanaakaan. Pah...tarvii laittaa noita perustietoja tohon esille kiinteesti jossakinvaiheessa.
# 21712

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #5 : 20.09.07 - klo:22.45 »
mulla on nVidia GeForce 7600 GS näytönohjain josta en oo sanonu sanaakaan. Pah...tarvii laittaa noita perustietoja tohon esille kiinteesti jossakinvaiheessa.

Ajurit asennettu?
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #6 : 20.09.07 - klo:22.57 »
mulla on nVidia GeForce 7600 GS näytönohjain josta en oo sanonu sanaakaan. Pah...tarvii laittaa noita perustietoja tohon esille kiinteesti jossakinvaiheessa.

Ajurit asennettu?

Joo kyllä ihan wikin mukaan asensin aikoinaan ja eilen sitten loppu toi pyöriminen?? Samalla toi lisätypöytien asettelu vaihtu yhteen. Ja kun tossa oon koklannu noita ohjeita niin kun väsään sen gl säätöohjelman kanssa joka taas on pois valikoista niin sain ne näkyviin...
# 21712

Nakkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #7 : 21.09.07 - klo:03.47 »
mulla on nVidia GeForce 7600 GS näytönohjain josta en oo sanonu sanaakaan. Pah...tarvii laittaa noita perustietoja tohon esille kiinteesti jossakinvaiheessa.

Ajurit asennettu?

Joo kyllä ihan wikin mukaan asensin aikoinaan ja eilen sitten loppu toi pyöriminen?? Samalla toi lisätypöytien asettelu vaihtu yhteen. Ja kun tossa oon koklannu noita ohjeita niin kun väsään sen gl säätöohjelman kanssa joka taas on pois valikoista niin sain ne näkyviin...

Lisää virtuaalityöpöytien määrää niin pitäisi lähteä pelaamaan.

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #8 : 21.09.07 - klo:07.50 »
Oliskohan sitten tästä apua?

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12408.0
Siinä asennetaan "settings manager" compizia varten. Itse tykkäsin, että se on paljon selkeämpi, kuin muut asetusmanagerit.

Ja arvaan, että compizin asetukset ovat menneet sekaisin. Palauta compizin alkuperäisasetukset tuolla managerilla ja laita sitten kaikki haluamasi härpäkkeet uudestaan päälle.
« Viimeksi muokattu: 21.09.07 - klo:10.15 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #9 : 21.09.07 - klo:09.32 »
Onko käytössä compiz vai compiz-fusion (siis uusi vai vanha compiz)

Olen huomannut että tota fusionia päivitellään aika tiuhaan (kun on kehitys vaiheessa) ja välillä uudet päivitykset tuppaa laittamaan vanhat asetukset sekaisin.

Asenna toi manager niin sieltä on helppo tehdä säätöjä ... tai helppo ja helppo toivottavasti et eksy sinne säätöjen paljouteen.

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #10 : 21.09.07 - klo:12.19 »
mulla on nVidia GeForce 7600 GS näytönohjain josta en oo sanonu sanaakaan. Pah...tarvii laittaa noita perustietoja tohon esille kiinteesti jossakinvaiheessa.

Ajurit asennettu?

Joo kyllä ihan wikin mukaan asensin aikoinaan ja eilen sitten loppu toi pyöriminen?? Samalla toi lisätypöytien asettelu vaihtu yhteen. Ja kun tossa oon koklannu noita ohjeita niin kun väsään sen gl säätöohjelman kanssa joka taas on pois valikoista niin sain ne näkyviin...

Lisää virtuaalityöpöytien määrää niin pitäisi lähteä pelaamaan.

Avasin juuri koneeni ja katsoin vastauksien määrää ja tartuin tähän vastaukseen ja siihen vastaan että heti ilman mitään muuta säätöä valitsin tuolta työpöytä valikon päältä nuo asetukset ja siellä lisäilin niitä työpöytiä mutta kun siirryn johonkin niistä niin tuleva työppöytä on tyhjä.Pääsen takaisin näppäimillä Ctrl+<-.
# 21712

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #11 : 21.09.07 - klo:12.27 »
Avasin juuri koneeni ja katsoin vastauksien määrää ja tartuin tähän vastaukseen ja siihen vastaan että heti ilman mitään muuta säätöä valitsin tuolta työpöytä valikon päältä nuo asetukset ja siellä lisäilin niitä työpöytiä mutta kun siirryn johonkin niistä niin tuleva työppöytä on tyhjä.Pääsen takaisin näppäimillä Ctrl+<-.

Kai ne työpöydät ovat tyhjiä, jos et ole siirtänyt/avannut kyseiselle työpöydälle mitään ohjelmaa... ::)
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #12 : 21.09.07 - klo:21.53 »
Avasin juuri koneeni ja katsoin vastauksien määrää ja tartuin tähän vastaukseen ja siihen vastaan että heti ilman mitään muuta säätöä valitsin tuolta työpöytä valikon päältä nuo asetukset ja siellä lisäilin niitä työpöytiä mutta kun siirryn johonkin niistä niin tuleva työppöytä on tyhjä.Pääsen takaisin näppäimillä Ctrl+<-.

Kai ne työpöydät ovat tyhjiä, jos et ole siirtänyt/avannut kyseiselle työpöydälle mitään ohjelmaa... ::)

Jepjep...jopa niin tyhjiä ettei ole edes ylä/ala palkkeja!!  ;)
# 21712

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #13 : 21.09.07 - klo:22.09 »
koitas nollata ne beryl asetukset jotenkin.
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #14 : 21.09.07 - klo:23.16 »
koitas nollata ne beryl asetukset jotenkin.

Tuotatuota.. tuolla synapticissa kun katselin niin siellä ei ole beryliä asetettuna... eli tuota: beryl Compositing windown manager, decoder  and theme supposrt - Beryl ja siinä muitakaan mitä on beryl nimisiä ei ole valittuna. Onko niillä merkitystä?
# 21712

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #15 : 22.09.07 - klo:06.50 »
Lainaus
koitas nollata ne beryl asetukset jotenkin.
eikun tarkotin tietysti, compizin asetuksia...
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #16 : 22.09.07 - klo:16.45 »
Lainaus
koitas nollata ne beryl asetukset jotenkin.
eikun tarkotin tietysti, compizin asetuksia...

Olettaisin että ihan vaikka poistamalla synapticista ne ja aloittaa asennukset alusta??? Vai??

Lisäys!  No, poistelin sieltä synapticista noi compiz asetukset ja silläkö pitäisi korjaanutua tuo alkuperäinen ongelma että asentelee uudestaan?
« Viimeksi muokattu: 22.09.07 - klo:18.28 kirjoittanut JoHa »
# 21712

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: 3D työpöytä ei pyörähdä
« Vastaus #17 : 22.09.07 - klo:20.47 »
Olettaisin että ihan vaikka poistamalla synapticista ne ja aloittaa asennukset alusta??? Vai??

ei, vaan poistamalla compizin tekemät piilotiedostot, jossa asetukset ovat, jolloin työpöytän uudelleenkäynnistyttyä tiedostot luodaan uudelleen alkuperäisinä. Tai  helpommin, asentamalla tuo ensimmäisessä viestissäni mainitsema compiz-settings-manager, jonka avulla voi palauttaa asetustiedostot alkuperäisiksi.

Lainaus
Oliskohan sitten tästä apua?

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=12408.0
Siinä asennetaan "settings manager" compizia varten. Itse tykkäsin, että se on paljon selkeämpi, kuin muut asetusmanagerit.

Ja arvaan, että compizin asetukset ovat menneet sekaisin. Palauta compizin alkuperäisasetukset tuolla managerilla ja laita sitten kaikki haluamasi härpäkkeet uudestaan päälle.

managerista valitset kohdan "reset all to default" sitten pistät haluamasi ominaisuudet uudestaan päälle.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 22.09.07 - klo:20.50 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

JoHa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 294
    • Profiili
3D työpöytä ei pyörähdä[SELVITETTY]
« Vastaus #18 : 22.09.07 - klo:21.11 »
 :) Moi ja kiitos kaikille avusta. Nyt meni siten että poistin noi compiz asetukset ihan synapticilla ja latasin ne uudelleen ja nyt toimii. Voi olla että kun sammutan koneen ja avaan uudelleen niin jotain saattaa muuttua...mutta siitä sitten otan uudelleen asian puheeksi. Mukavaa lauantain jatkoa kaikille.  :D

Ja kivat on vesiefektit. En olis muten oppinut vielä niitä käyttämäänkään kun en ole osannut mistään etsiä miten se tehdään..no, ehkä englanniksi olis löytynyt mutta kun en englantia osaa. Moi.

Selvitetty! :D

Joo nyt on menny jo pari päivää ja kyllä toimii ihan hienosti. Valitettavasti en kaikkia ohjeita kokeillut mutta niissä varmasti on monelle hyötyä. Kiitos kovasti ja kuten jo mainitsin niin sain noita lisä efektejäkin joita olen kyllä kaikessa hiljaisuudessa koettanut selvitellä. Kun on kärsivällinen niin saa mitä haluaa. ;)
« Viimeksi muokattu: 25.09.07 - klo:10.24 kirjoittanut JoHa »
# 21712