Kirjoittaja Aihe: Ruokareseptit talteen  (Luettu 2913 kertaa)

oh3911

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Ruokareseptit talteen
« : 08.09.07 - klo:19.57 »
Heps!
Valitettavasti Openofficen base ohjelmassa oleva bugi estää lomakkeen luonnin baseen. Muuten meni ok koko homma...

Mutta, olisiko jotakin sellaista, millä voisi laittaa ruokareseptit talteen? GABY oli pieni pettymys, kaatuile kun kerkesi...

GLOM vaikutti aika sekavalta ja isotöiseltä...
Mahtaisiko olla jotakin vastaavia tietokantaohjelmia tuolle vaimolle käyttöön? Tällä hetkellä reseptit on MS Works tietokannassa ja sieltä on pirun vaikee siirtää edes OO:n...

Taulukoksi kyllä menee ja jos voisi tuoda johonkin järkevään ohjelmaan...

Kiitos taas vastauksista etukäteen!

 ;D
-
Ubuntu gnome 16.04LTS, HP w2216 näyttö

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Ruokareseptit talteen
« Vastaus #1 : 08.09.07 - klo:21.19 »
KDE:hen saa Krecipes-nimisen pikkuohjelman juuri tuohon käyttötarkoitukseen, muttet varmaan halua vaihtaa työpöytäympäristöä (tai ajaa KDE-ohjelmia Gnomen altakaan) vain sen takia :)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 13.2-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

oh3911

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Ruokareseptit talteen
« Vastaus #2 : 08.09.07 - klo:21.28 »
KDE:hen saa Krecipes-nimisen pikkuohjelman juuri tuohon käyttötarkoitukseen, muttet varmaan halua vaihtaa työpöytäympäristöä (tai ajaa KDE-ohjelmia Gnomen altakaan) vain sen takia :)

Jaahas....
saattaisi olla ihan ok, pitänee tutkia asiaa...

Jos otan käyttöön niin onnistuuko ihan asennus synapticilla, eikä tarvi muuta?

Palaillaan...

*kiittäen vastauksesta*   :)
-
Ubuntu gnome 16.04LTS, HP w2216 näyttö

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ruokareseptit talteen
« Vastaus #3 : 08.09.07 - klo:22.17 »
minulla on ollut käytössä Gourmet Recipe Manager jota ei kylläkään löydy paketinhallinnasta oletuksena, mutta sille on saatavissa .deb-paketti ubuntulle softan kotisivuilta.

en tiedä mikä työpöytä kysyjällä on, mutta tuo istuu ehkä vähän paremmin gnomeen kuin tuo jo ehdotettu kde-softa. toki sitäkin voi käyttää ja tätä gtk-softaa voi käyttää kde:ssä, miten itse haluaa...
Janne

oh3911

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Vs: Ruokareseptit talteen
« Vastaus #4 : 09.09.07 - klo:10.10 »
minulla on ollut käytössä Gourmet Recipe Manager jota ei kylläkään löydy paketinhallinnasta oletuksena, mutta sille on saatavissa .deb-paketti ubuntulle softan kotisivuilta.

en tiedä mikä työpöytä kysyjällä on, mutta tuo istuu ehkä vähän paremmin gnomeen kuin tuo jo ehdotettu kde-softa. toki sitäkin voi käyttää ja tätä gtk-softaa voi käyttää kde:ssä, miten itse haluaa...

Hei vaan ja kiitos infosta!
Tuo vaikuttaa ehkä juuri sellaiselta mitä haeskelin. Vaimolla(kin) on gnome työpöytä käytössä. Vielä pari tarkentavaa kysymystä:
- .deb paketin asennus onnistunee gdebin avulla?
- oletko laittanut ääkkösiä ohjeisiin mukaan ja jos olet onko ollut ongelmia?

Muuten vaikuttaisi ihan ok ohjelmalta...

:)
-
Ubuntu gnome 16.04LTS, HP w2216 näyttö

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Ruokareseptit talteen
« Vastaus #5 : 09.09.07 - klo:11.21 »
- .deb paketin asennus onnistunee gdebin avulla?

onnistuu kyllä.

- oletko laittanut ääkkösiä ohjeisiin mukaan ja jos olet onko ollut ongelmia?

olen laittanut, eikä ole ollut.
Janne

nebula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 438
    • Profiili
Vs: Ruokareseptit talteen
« Vastaus #6 : 27.10.07 - klo:14.20 »
Saako tohon mistään suomalaisia ohjeita ?

Pitääkö ohjeet lisätä "manuaali9sesti" yksi kerrallaan vai saako tohon jostain reseptejä "paketteina" joissa olisi kasa reseptejä ?

Vaikuttaisi ihan hyvältä jos ei tarvitsisi joka reseptiä yksi kerrallaan kirjoittaa tai copy/pastea... muuten on helpompi vaan tulostaa suoraan nettisivuilta