Kiitos hyvistä neuvoista!
Kun tunnut asioista tietävän, kysyn:
SuSe 10.0 Linuksissa minulla toimii nettiyhteys hyvin, paitse että se toisinaan on kadoksissa ja toisinaan katkeaa kesken istunnon. Niin kävi äsken. Windows on samassa koneessa, eikä koskaan ongelmia.
SuSessa yhteyden saa takaisin Yastin työkalulla Network card. Kuitenkin ennen kuin äsken siihen tartuin, ajoin konsolissa "/sbin/ifup-dhcp eth0", mutta vastaus oli:"DHCP client is already running on eth0". Piti tarttua Yastiin.
Mikä olisi tässä tapauksessa se komento konsolissa, jossa Mozillan tarvitseman yhteyden saisi aikaan? En käytä nettiä muuten kuin selaimella.
Uskoisin, että minulla on jonkun verran perustietoa Unixista ja Linuksista. Valitettavasti jopa "perustieto" on erilaista eri Linuksissa. Ubuntu on Debianin heimoa, ja niissä 8 kirjassa, jotka olen käsiini saanut, taidetaan kertoa vain RedHat-heimosta. Suosittele hyvää kirjaa, kieli voi olla suomi, ruotsi, englanti tai saksa. Ja mistä sen saa ilman luottokorttia. Vaimo ei anna hankkia, vaikka minun mielestäni aviovaimon pitäisi luottaa mieheensä.