Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 7.10 asennus / live-käynnistys - jämähtää  (Luettu 1661 kertaa)

arijuki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Olen täysi aloittelija ja yritän asentaa Ubuntua ekaa kertaa. Versio on siis 7.10. En saa edes Live-käynnistystä toimimaan... Levy on ok, tarkistin asennusvalikossa olevasta kohdasta.

Valitessani ekan kohdan valikosta käynnistys alkaa ja sitten tulee oranssi "raita" näytölle... etenee aluksi ok mutta jämähtää sitten n. 80 % kohdalle (ei tietysti ole prosentteja mutta etenee melkein loppuun). Ei mitään virheilmoituksia...

KOne on Fujitsu Siemens, Pentium 4 2,93 GHz, Emo FS GA-8S649MF, 1 GB muistia, Nvidia GeForce 6200 TurboCache, kovalevy ST 3250823AS - 233 GB. Ei muita lisälaitteita, olen kokeillut verkkopiuha kiinni ja pois.

Vinkkejä...?

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 asennus / live-käynnistys - jämähtää
« Vastaus #1 : 09.11.07 - klo:23.37 »
Suosittelisin kokeilemaan asennusta alternate-levyltä. Munkin kubuntun asennukset (6.10.) tökkäili aikoinaan aRtsin(tms) takia. Lopulta viidennellä tai kuudennella kerralla asennus meni läpi mut bugas rankasti. Joillain muillakin on ollu ongelmia ubuntun asennuksen kanssa ja sua vois auttaa lukea läpi niitä threadeja. Forumin hakuun hakusanaksi "asennus" ja pieni lukusessio voi säästää alternate-levyn hakemisen vaivan.

Jos päätät asentaa alternatelta niin tuolta ylänurkasta Ohjeet ja tuki -valikosta kannattaa selailla ohjeita alternate-asennukseen ja levyn osiointiin.

Jos tästä ei ollut apua niin kysele toki lisää. :)

edit: salamannopea tkv kerkes eka mut laitan kuitenkii :o
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

arijuki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Ubuntu 7.10 asennus / live-käynnistys - jämähtää
« Vastaus #2 : 10.11.07 - klo:19.06 »
Kaikki mieleen tulevat boot optionit (noapic nolapic  ja acpi=off ) kokeiltu kuten ehdotettiin. Ainoa vaihtoehti lienee kokeilla alternate-asennusta... pistin latautumaan.

Olen asentamassa XP:in rinnalle ja olisin ensin halunnut kokeilla Live:nä. Nyt ei liene onnistu... Levyn jakaminen hieman arveluttaa, täytyy katsoa ohjeet kunnolla läpi ja olla varovainen... jos tähän on vielä vinkkejä niin kiitollisuudella otetaan vastaan. Löytämäni ohjeet ei ole kovin yksityiskohtaisia....