Kirjoittaja Aihe: Verkkokortti ei tunnistu  (Luettu 2010 kertaa)

mortar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Verkkokortti ei tunnistu
« : 29.08.07 - klo:12.21 »
Mulla on nyt aika mystinen ongelma, kun asentelin Ubuntun niin eihän se tunnista verkkokorttia vaan väittää, että olen korkeintaan jonkun modeemiyhteyden päässä, joten nettiin ei ole mitään asiaa.

Kyseessä on Dellin pakettikone ja verkkokorttina ilmeisesti Broadcomin NetXtreme 57xx Gigabit Controller.

jos kirjoitan Ubuntussa lspci niin siellä sanotaan niin, että Ethernet controller. Broadcom Corporation: Unkown device 167a (rev2)

Mitä ihmettä mun täytyy tehdä, että saan verkkokortinkin toimintaan? Ei se ennen ole näin vaikeaa ollut vaan aina on automaattisesti kaikki tunnistettu...

Sitten, kun verkkokortti on löydetty niin pitäisi saada DHCP päälle, mutta asia kerrallaan :)

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Vs: Verkkokortti ei tunnistu
« Vastaus #1 : 29.08.07 - klo:16.11 »
Verkkokorttisi tuki on lisätty ubuntun versioon 6.06, eli sen pitäisi toimia asennuksen jälkeen. Joillakin on silti googletuksen perusteella ollut samoja ongelmia, kuin sinulla.

Täällä on apua asiaan.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=323667&hi%20ghlight=sc440

ja nimenomaan tässä kohtaa
Lainaus
I had the same issue , but my broadcom used the bnx2 module
complete the install with out networking,
after booting to the installed o/s modprobe bnx2 then dhclient eth0 , then add the lines to interfaces file that CDIM suggested, reboot and it should work (I though it was tg3 as well)

suomennettuna: (tämä on vain suomennos, eli toiminnasta ei takuita. Mitään tuhoa nämä komennot eivät kuitenkaan aiheuta. :) )

1. komenna päätteessä:
Koodia: [Valitse]
modprope bnx2
dhclient eth0

2. avaa geditillä tiedosto /etc/network/interfaces komentamalla päätteessä
Koodia: [Valitse]
gksudo gedit /etc/network/interfaces
3. lisää seuraavat rivit -tiedostoon
Koodia: [Valitse]
auto eth0
iface eth0 inet dhcp

4. käynnistä kone uudelleen. Netin pitäisi nyt toimia.

« Viimeksi muokattu: 29.08.07 - klo:16.16 kirjoittanut Tonde »
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!