Ubuntun käyttö > Ohjelmointi, palvelimet ja muu edistyneempi käyttö

Virtualisointi, vmware, virtualbox, qemu vai xen?

(1/5) > >>

moonstone:
Hei,

Haluaisin testailla koneellani useampaa linux jakelua. Haluaisin tehdä tämän käyttäen virtualisointia. Olen joskus käyttänyt qemu ja vmware ohjelmia, mutta haluaisin tietää mitä muut ovat käyttäneet?

Tärkeimpiä ominaisuuksia olisi tietenkin se, että itse ohjelmisto olisi saatavilla ja käytettävissä vapaan ohjelmiston lisenssillä (BSD-tyylinen tai GPLvX, LGPL)

Tietääkö muuten kukaan onko tuohon Xen virtualisointiin saatavilla graafista käyttöliittymää (web tai gtk)?

Ville Pöntinen:

--- Lainaus ---Not only is VirtualBox an extremely feature rich, high performance product for enterprise customers, it is also the only professional solution that is freely available as Open Source Software under the terms of the GNU General Public License (GPL).
--- Lainaus päättyy ---

Itse käytän Virtualboxia. Asentuu repoista ja itse olen pyörittänyt sen alla WinXPtä ja kokeillut SUSEa. Kiva ohjelma, jopa läppärillä sen resoluutio-ominaisuus pelaa ainakin XP:n osalla. (Siis voi vaihtaa kokoruutuun tai minkäkokoiseksi ikkunaksi vaan; XP:n "resoluutio" mukautuu siihen pikselilleen automaattisesti.)

Myös verkko ja äänet toimivat. (Tyttö pelaa sillä Muumi-peliä...)

Isännän kanssa jaetun kansion kanssa on välillä ollut ongelmia, en tosin ole käyttänyt sitä nykyään.

Muita USB-laitteita en ole koskaan koettanut, mutta hiiret ovat toimineet suoraan.

Asmo Koskinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Aleksi Ikäheimo - 28.08.07 - klo:20.02 ---Tietääkö muuten kukaan onko tuohon Xen virtualisointiin saatavilla graafista käyttöliittymää (web tai gtk)?

--- Lainaus päättyy ---

VirtualBox on paras työpöytäympäristöön, helppo ja suoraviivainen.

Xenille ei taida löytyä mitään suoraviivaista halintatyökalua.

http://www.howtoforge.com/ubuntu_7.04_xen_from_repositories

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

moonstone:

--- Lainaus käyttäjältä: Asmo Koskinen - 29.08.07 - klo:08.45 ---VirtualBox on paras työpöytäympäristöön, helppo ja suoraviivainen.

--- Lainaus päättyy ---

Onkos tuolle Virtualbox OSE versiolle jossain valmiita binääreitä?

Asmo Koskinen:

--- Lainaus käyttäjältä: Aleksi Ikäheimo - 29.08.07 - klo:10.38 ---Onkos tuolle Virtualbox OSE versiolle jossain valmiita binääreitä?

--- Lainaus päättyy ---

OS-version käyttäjiä sorsitaan usein juuri näin - tässä on lähdekoodi - käännä itse. En usko, että löytyy.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta