Kirjoittaja Aihe: Videoita PSPhen 2 [RATKAISTU]  (Luettu 6819 kertaa)

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
Videoita PSPhen 2 [RATKAISTU]
« : 24.07.07 - klo:21.13 »
Hyvin yksinkertainen kysymys:
Onko joku saanut linuxilla muutettua jonkintyyppistä tiedostoa Sony PSPn ymmärtämään muotoon?

Jos joku uskoo pystyvänsä auttamaan minua siinä, niin ohjekirjassa sanotaan näin:
Lainaus
PSP-järjestelmä pystyy toistamaan vain Memory Stick -formaattia noudattavia MP4-muotoisia MPEG-4-tiedostoja.
PSP-järjestelmä ei pysty toistamaan videoita, joiden bittinopeus on korkeampi kuin 768kbs

Mitäköhän tarkoittaa se, että video noudattaa Memory Stick -formaattia?

Kirjoitin jotain jo joku aika sitten Ubuntun käyttö -alueella mutta en sanaut vastauksia.
Suuri kiitos sille joka viitsii auttaa!
« Viimeksi muokattu: 25.07.07 - klo:11.33 kirjoittanut vkkk »
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Videoita PSPhen 2
« Vastaus #1 : 24.07.07 - klo:21.22 »
Oletko jo kokeillut laittaa sille PSP:een Memory Stickille MP4 muotoisia MPEG-4 tiedostoja joiden bittinopeus ei ole korkeampi kuin 768kbs? Luultavasti ne toimisivat, mutta en minä vaan tiedä. ;D Se Memory Stick juttu luultavasti ei tarkoita muuta kuin että sen pitäisi olla sillä Memory Stick muistikortilla joka on PSP:ssä.

PS. En omista PSP:tä, mutta kaverini omistaa vaan enpä silti ole kokeillut.
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:21.24 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

fingerling

• Käyttäjä
  • Linux user #460757
    • Profiili
« Vastaus #2 : 24.07.07 - klo:21.25 »
toimii juuri noin kuinka tomppeli sanoi. Ite oon siirrelly videoita ihan hyvin psp:hen.

Mutta tommonne muunnos ohjelma olis kiva, kun vaa 2 videoo on mp4 muodossa.

Eli kertokaa jos tiedättte Ubuntulle tai PCLinuxOS:lle konvertointi ohjelmaa joka muuttaa mp4 muotoon videoita

EDIT: ja tietysti ne videot pitää pistää sinne videos kansioon
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 24.07.07 - klo:21.31 »
Kiitos nopeista vastauksista.

Oletko jo kokeillut laittaa sille PSP:een Memory Stickille MP4 muotoisia MPEG-4 tiedostoja joiden bittinopeus ei ole korkeampi kuin 768kbs?
Niin, tilannehan on nyt tällainen:
GetDebistä hankistussa uudessa Avidemuxissa näkyy olevan joku valintanäppäin PSP-formaatille, mutta en ole saanut sitäkään toimimaan. PSP-valittaa "unsupported data".
Kun säädin vielä "target bitraten" 600ksi ja resoluution 320x240:ksi (jonka pitäisi olla oikea koska ohjelma jolla kaverini onnistui tekemään tempun XPssä käytti tuota resoa) niin sain PSPn tunnistamaan tiedoston videoksi, mutta nyt tuleekin virheilmoitus "This video cannot be played". Coodereina minulla oli MP3 (LAME) ja MPEG-4 (lavc).

Kun vertailen totemin kertomusta tuosta testivideostani verrattuna tuohon saamaani toimivaan pätkään niin tulos on:
videon koodain sama, ruutunopeus toimivassa 15fps minulla 25fps ja äänikoodaimena toimivassa on "MPEG-4 AAC audio" ja minun pätkässä "MPEG-1 layer 3".
Tietääkö joku miten ruutunoputta voisi muuttaa? Tuollaista äänikoodainta ei avidemux anna valita, mutta luulisin etä jos se olisi siitä kiinni niin äänet vain eivät kuuluisi.
Noiden toimivan ja toimimattoman tiedoston välillä on myös sellainen ero, että totemkaan ei toista sitä jota ei PSPkään ja päinvastoin.

toimii juuri noin kuinka tomppeli sanoi. Ite oon siirrelly videoita ihan hyvin psp:hen.

Mutta tommonne muunnos ohjelma olis kiva, kun vaa 2 videoo on mp4 muodossa.

Eli kertokaa jos tiedättte Ubuntulle tai PCLinuxOS:lle konvertointi ohjelmaa joka muuttaa mp4 muotoon videoita
Niin olet siirrellyt mutta et tiedä ohjelmaa? En oikein ymmärrä??
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

fingerling

• Käyttäjä
  • Linux user #460757
    • Profiili
« Vastaus #4 : 24.07.07 - klo:21.34 »
siis mulla on ollut oikeessa formaatissa videot valmiiksi ja äänet pittää olla aac. resot ei ainakaan mulla oo ollu 240x320(vaan pienempi) eli jos on suurempi niin ei (kai)toimi
Kun sekä ylläpitäjä että käyttäjä on sama henkilö, ajaudutaan skitsofreniaan. -Asmo Koskinen

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 24.07.07 - klo:21.39 »
siis mulla on ollut oikeessa formaatissa videot valmiiksi ja äänet pittää olla aac. resot ei ainakaan mulla oo ollu 240x320(vaan pienempi) eli jos on suurempi niin ei (kai)toimi
Ahaa, no äänet pitäisi sit saada aaciks jotenkin. Mitenköhän sen muunnoksen voisi tehdä muuten kuin avidemuxilla.
Mulla on tossa yks tommonen varmasti toimiva video jonka reso on 400 x 192. Täytyy sillä yrittää.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #6 : 24.07.07 - klo:21.40 »
Minä muistelen jostakin lukeneeni että Sony olisi tehnyt semmoisen häijyn tempun että Memory Stickillä olevat videot eivät voi olla täydellä resolla. :( Olisiko muuten ollut uusin MikroBitti... :) Pitääpäs vilkaista.

EDIT: Joo muistin oikein. Sen ominaistarkkuus on 480x272, mutta se voi toistaa 320x240 (4:3 eli tavallinen kuvasuhde) ja 368x208 (laajakuva) (muutkin voivat käydä, mutta ainakin nämä yleensä toimavat (jos oikein ymmärsin)). :)
« Viimeksi muokattu: 24.07.07 - klo:21.48 kirjoittanut Tomppeli »
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

fingerling

• Käyttäjä
  • Linux user #460757
    • Profiili
« Vastaus #7 : 24.07.07 - klo:21.42 »
Joo, oli se uusin(muistaakseni). siinä neuvottiin miten muunnetaan videot vistalla iPodille ja PSP:hen. kandee lukee se, siitä voi olla apua

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #8 : 24.07.07 - klo:21.46 »
Niin Vistalla... :( No jaa kyllä siitä silti on apua. :) Meillä voi toiseksi uusimman lainata kunnan kirjastosta (uusinta voi kuitenkin lukea) ja koulun kirjastosta voi peräti uusimman, mutta muualla voi olla toisin. :)

fingerling

• Käyttäjä
  • Linux user #460757
    • Profiili
« Vastaus #9 : 24.07.07 - klo:21.48 »
Eikös Mbnetin nettijatkoissa oo kanssa juttu tuosta.

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #10 : 24.07.07 - klo:21.56 »
Näyttää olevan, tosin pelkkiä windows ohjelmia.
Pitäisköhän noita winessä koittaa? Kai linuxillakin homma hoituu kun tietää vaan miten.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #11 : 24.07.07 - klo:21.58 »
Eihän siellä ole kuin windows ohjelmia. (tosin kai niitä voisi winellä koittaa, mutta kannattaa tehä se videon kopiolla ettei mene hyvä video piloille jostain syystä)

EDIT: Ai sinä vastasitkin jo, no kummiskin. ;D

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #12 : 25.07.07 - klo:10.12 »
No kokeilinpa taas pari videota.
Wine-kikkailuilla tuli vaan corrupted dataa. Vika lienee tuossa avidemuxin resoluution pienennysfiltterissä, koska en tehnyt tuolle videolle oikeastaan mitään muuta kuin muutin sen MP4ksi ja pienensin reson (en koskenut bitrateen).
Ja jälleen se ei toiminut totemissakaan.
Taidan tehdä testejä ilman resoluution vähennystä, eihän ohjekirjan ehdoissakaan mainita mitään siitä että resoluution tarvisi olla joku tietty.

EDIT: Tulin testeissä askel asekleelta taaksepäin ja totesin, että MILLÄÄN asetuksilla ei avidemux pysty tekemään soittokelpoista MP4 tiedostoa! Ei vaikka laittaisi kjoodekitkin copy-tilaan.
Onkohan minulla jotain koodekkiongelmia? Sanokaa joku jotain, nyt tuli kyllä totaalinen seinä vastaan.
Aivan kaikki koodekit pitäisi kyllä olla, olisko ohjelman vaihdon paikka mutta mihin.

EDIT2: Tass lisää testejä. Kinolla tein muunoksne tälläkertaa ja bitratenkin sai oikeaksi, mutta outputti on .avi.
No kopioin filun muutin törkeästi päätteen MP4:ksi ja huomasin, että totemi toistaa videot edelleen. Laitoin kummatkin PSPlle, mutta AVI on "unsupported data" ja MP4 "corrupted data".
« Viimeksi muokattu: 25.07.07 - klo:11.02 kirjoittanut vkkk »

fingerling

• Käyttäjä
  • Linux user #460757
    • Profiili
« Vastaus #13 : 25.07.07 - klo:11.08 »
Warmaan edessä ohjelman vaihto parempaan. Eli kokeile jollakin muulla ohjelmalla.

Bitrateks alle vaikka 768 kbps
mp4 ja aac äänet(bitrate vaikka 128kbps)
ja resot on noi mitä tomppeli sano eli 16:9=368x208 ja 4:3 240x320.

Ja niissä tiedostoissa voi olla joku koko rajoitus ettei psp pysty toistaa 2 gigan kokosia tiedostoja (en tiiä)

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #14 : 25.07.07 - klo:11.17 »
Ja niissä tiedostoissa voi olla joku koko rajoitus ettei psp pysty toistaa 2 gigan kokosia tiedostoja (en tiiä)
Joo olen ihan tarkotuksella kokeillu tommosella lyhyellä musiikkivideolla kun oon joutunu tekeen ton joku 20 kertaa ton konvertoinnin niin ei mee terveys ja elämä  ;D

Löysin Kinosta viä asetukset joilla sain MP4sta aikaa mutta ei toimi siltikään, corrupted data.
Voivoi, mitään sitä keksis...

vkkk

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #15 : 25.07.07 - klo:11.21 »
HEI! Se onnistui!!!!!!!!!!!!!

Eli unohdin viimeksi tuon bitraten katsoa kun Kino palautti sen alkuperäiseksi jokaisen muunnoksen jälkeen.

Resepti "Videot PSPhen"
- Asenna Kino
- Avaa video (älä välitä vaikka Kino muuttaa sen välissä DV-muotoon)
- Valitse sivuvälilehti Export
- Valitse ylävälilehti Other
- Laita tallennuspaikka
- Valitse "tool" valikosta MPEG-4 MP4 Single Pass (FFMPEG)
- Valitse "profile" valikosta "Broadband quality" (saattaa toimia "medium qualitylläkin")
- Paina Export ja riemuitse

Ainiin ja paljon kiitoksia tuesta ja pienestä avustakin teille!!!
« Viimeksi muokattu: 25.07.07 - klo:11.34 kirjoittanut vkkk »