Kirjoittaja Aihe: Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!  (Luettu 3641 kertaa)

larpa

  • Vieras
Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!
« : 24.06.07 - klo:16.42 »
Monien värkkäilyjen ja useiden tuntien jälkeen sain toimimaan koneessani kyseisen monitoimikoneen.
juuri tulostin 600 X 600 DPI testisivun  ;D , joka tulostui tarkasti kaikkine väreineen. Miten sitä nauttiikaan :). Ajurina gutenprint, jota olen useaan kertaan yrittänyt saada toimimaan.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!
« Vastaus #1 : 26.06.07 - klo:17.03 »
Kerro nyt ihmeessä sitten vielä pieni ohje miten sen taikuroit pelikuntoon niin muutkin voivat hyödyntää sitä ohjetta. Varsinkin jos piti tehdä joitakin "yleisohjeista" poikkeavia toimenpiteitä

larpa

  • Vieras
Vs: Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!
« Vastaus #2 : 27.06.07 - klo:11.40 »
Gutenprintin ajureilla sain toimimaan. Ei tarvinnut tehdä paljoa yleisohjeista poikkeavaa(yleisohjeet jotka löytyvät ladatessa ajureita http://openprinting.org/show_printer.cgi?recnum=Canon-PIXMA_MP150 ja sieltä how to install). Aluksi tein kaikki ohjeiden mukaan ja en saanut toimimaan. Monien testailujen ja kokeilujen jälkeen huomasin kokeilla ajurin/tulostimen asennuksen yhteydessä olevaa tulostuksen tarkkuuden säätöä. Vaihdoin muistaakseni tarkkuuden low:sta high:iin ja homma alkoi pelaamaan. Aika erikoista, tuntuisi että pitäisi mieluummin vaihtaa high:sta low:hin  ??? . Näin pienestä kaikki oli kohdallani kiinni.

bse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!
« Vastaus #3 : 05.07.07 - klo:11.57 »
En saa toimimaan.
Gutenprintin ajurit löytyivät. Ajureita näkyy jo 4kpl.
Kaikilla tulos sama. Kun painaa tulostusta, heken aikaa lukee "tulostetaan" ja sitten "valmis". Tulostin ei inahdakkaan.
Toisten tulostinten ajureilla sentään edes yrittää.
Rautana on asuksen bundit ja ubuntuna dapper.
Päivityksestä olisi varmaan apua, mutta toistaiseksi olen arkaillut koska "windowssi ajoilta" on vielä traumoja.

Olen newbie linuxien parissa, joten minussa varmasti vika on. Tätä, lähiverkko-ongelmiani ja radeonia lukuunottamatta täältä olen löytänyt ohjeet kaikkeen, mitä olen tarvinnut. Iso KIITOS siitä kaikille! :-*

kohina

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 163
    • Profiili
Vs: Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!
« Vastaus #4 : 05.07.07 - klo:13.16 »
En saa toimimaan.
Gutenprintin ajurit löytyivät. Ajureita näkyy jo 4kpl.
Kaikilla tulos sama. Kun painaa tulostusta, heken aikaa lukee "tulostetaan" ja sitten "valmis". Tulostin ei inahdakkaan.
Toisten tulostinten ajureilla sentään edes yrittää.
Rautana on asuksen bundit ja ubuntuna dapper.
Päivityksestä olisi varmaan apua, mutta toistaiseksi olen arkaillut koska "windowssi ajoilta" on vielä traumoja.

Olen newbie linuxien parissa, joten minussa varmasti vika on. Tätä, lähiverkko-ongelmiani ja radeonia lukuunottamatta täältä olen löytänyt ohjeet kaikkeen, mitä olen tarvinnut. Iso KIITOS siitä kaikille! :-*

Samojen ongelmien kanssa pyöritään. Kokeileppas tuota:
http://www.canon-europe.com/Support/software/linux/

ja Navigation -otsikon alla on "Other printer users" ja siitä pääsee dialogiin jossa valitaan linux alusta ja prinntterin malli ja sitten vaan sähköpostia kyttäämään.
Löysin tuon eilen illalla ja enkä tiedä tuleeko sieltä mitään, mutta jos tarpeeksi moni pommittaa tuota linkkiä niin eiköhän sieltä joskus tule jotain.
Registered User # 482897

larpa

  • Vieras
Vs: Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!
« Vastaus #5 : 06.07.07 - klo:08.26 »
Itse pyöritän feistyllä. Kannattaa kokeilla sitä testisivun tulostusta, jos ei sivu tulostu oikein, niin säätää niin kauan niitä asetuksia/ajureita, että homma pelaa. Näin itse sain homman pyörimään. Onnea yritykseen ja varaa paljon tupakkaa ja aikaa tähän hommaan :) .

oozm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Canon PIXMA MP150 toimimaan vihdoinkin!
« Vastaus #6 : 08.07.07 - klo:19.00 »

[/quote]

Samojen ongelmien kanssa pyöritään. Kokeileppas tuota:
http://www.canon-europe.com/Support/software/linux/

ja Navigation -otsikon alla on "Other printer users" ja siitä pääsee dialogiin jossa valitaan linux alusta ja prinntterin malli ja sitten vaan sähköpostia kyttäämään.
Löysin tuon eilen illalla ja enkä tiedä tuleeko sieltä mitään, mutta jos tarpeeksi moni pommittaa tuota linkkiä niin eiköhän sieltä joskus tule jotain.

[/quote]

Heh..itse laitoin tuonne joskus huhtikuussa tietoni ja hiljasta on pidellyt, mutta toivossa on hyvä elää sano lapamato  ;D