Kirjoittaja Aihe: DVD ohjelma hakusessa  (Luettu 6144 kertaa)

minä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
DVD ohjelma hakusessa
« : 25.06.07 - klo:15.41 »
Onko ubuntulle olemassa video tiedoston kasaus ohjelmaa joka tekee erillisistä kuva, ääni ja tekstitys tiedostoista yhden tiedoston

eli vastaava ohjelma kuin DVDAuthorGUI windowsille
« Viimeksi muokattu: 25.06.07 - klo:15.51 kirjoittanut minä »

Jantunen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 254
  • Hö.
    • Profiili
    • Strobotti.com: Valokuvausta ja kameraharrastusta
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #1 : 25.06.07 - klo:15.52 »
Tavallinen DVD-elokuvahan siis koostuu useista tiedostoista, ei vain yhdestä (tekstitys, ääniraidat, varsinainen videomateriaali, jne)

Synapticilla laitoin hakusanaksi "DVD" ja sieltä löytyi mm. DEVEDE, DVDAuthor, DVD-slideshow... Hakutoiminto tuossa Synapticissa on siis todella hyödyllinen ja jo ihan sillä selviää hyvin pitkälle.

Jos/kun saat materiaalin sopivaan malliin, voit luonnollisesti luoda tuosta valmiista DVD:stä .ISO-imagen, jolloin se on siis tavallaan yhdessä tiedostossa...
Lenovo Thinkpad T420 Intel i5 16Gt/SSD512GB+HDD2TB, Ubuntu 16.04 Xenial Xerus 64bit; Kuvia ja lätinää valokuvauksesta: https://www.strobotti.com/

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #2 : 25.06.07 - klo:16.19 »
Enpäs ole aivan varma, ajaako tämä ohjelma sen asian mitä etsit, mutta vilkaise toki:

http://www.kde-apps.org/content/show.php/ManDVD?content=38347

kde-apps.org:ssa on monia hyviä ohjelmia/toimiva haku.
gnomefiles.org:ssa taas on monia hyviä ohjelmia myöskin, mutta tietenkin GTK.

Toki gnomessa toimii KDE:n ohjelmat ja päinvastoin, kun vain kummankin tarvittavat kirjastot löytyvät.

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #3 : 30.06.08 - klo:22.22 »
Näyttää pahasti siltä että Ubuntulle ei ole olemassa DVD Author GUI:n kaltaista työkalua autoroida DVD-elokuva M2V- ja MP2-tiedostoista. DeVeDe:kään ei osaa luoda DVD-struktuuria erillistä video- ja äänitiedostoista.  :'(

Täytyy kokeilla ajaa tuota wintoosaversiota winellä.

ipia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #4 : 08.08.08 - klo:04.23 »
Itse olen käyttänyt vastaavan tyyppiseen hommaan DVDStyler nimistä ohjelmaa. Yhdistää Projectx:n luomat kuva ja ääni tiedostot sekä tekee niistä DVD levyn valikoineen.
Itse olen haeskellut taas convertxtodvd tyyppistä ja yhtä helppokäyttöistä ohjelmaa ubuntuun?

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #5 : 27.09.08 - klo:18.08 »
Itse olen käyttänyt vastaavan tyyppiseen hommaan DVDStyler nimistä ohjelmaa. Yhdistää Projectx:n luomat kuva ja ääni tiedostot sekä tekee niistä DVD levyn valikoineen.
Itse olen haeskellut taas convertxtodvd tyyppistä ja yhtä helppokäyttöistä ohjelmaa ubuntuun?

Löytyykö tuota DVDStyleriä Ubuntulle sopivana .dep-pakettina jostain?

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #6 : 27.09.08 - klo:18.48 »
"Linux, made in Finland"

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #7 : 27.09.08 - klo:23.16 »
http://dvdstyler.sourceforge.net/downloads.html
terveisin Timo

No joo... Ohjelma löytyi kyllä muttaa... Ainoa paketti jokaasentuu on tuo 1.4... Nuo tuoreemmat ei vissiin ole Ubuntulle?

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #8 : 27.09.08 - klo:23.30 »
No joo... Ohjelma löytyi kyllä muttaa... Ainoa paketti jokaasentuu on tuo 1.4... Nuo tuoreemmat ei vissiin ole Ubuntulle?

Getdeb-palvelussa laahaa yhden kierroksen perässä (1.7.0/1.6.2)

http://www.getdeb.net/app/DVDStyler

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.


Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #9 : 09.10.08 - klo:15.11 »
Minnekä tuo DVDStylerin suomenkielinen translation file kopioidaan?

syväpaahto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #10 : 13.10.08 - klo:16.16 »
Sivukommenttina:
Sitten on myös QDVDauthor, joka on lähempänä DVDauthorGUI:ta, mikäli homma DVDstylerin kanssa tökkää. Itse pidin enemmän DVDstylerista

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #11 : 05.11.08 - klo:15.49 »
No joo... mutta edelleenkin tuo kysymys tuosta käännöstiedoston sijainnista on ratkaisematta.

ipia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #12 : 08.11.08 - klo:23.59 »
Valitettavasti entiedä tuota mihin se pitäisi kopioida.
Itse en ole saanut tehtyä yhtään mitään tuolla QDVDAUTHORilla välillä video ei kelpaa tai sitten jotain muuta vikaa on ilmennyt kaatumisia yms. Liekö vika koneessa vai käyttäjässä  ;D Onkos tuohon qdvdauthoriin suomen kielistä ohjetta missään?

Remontti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 168
    • Profiili
Vs: DVD ohjelma hakusessa
« Vastaus #13 : 13.11.08 - klo:14.38 »
Valitettavasti entiedä tuota mihin se pitäisi kopioida.
Itse en ole saanut tehtyä yhtään mitään tuolla QDVDAUTHORilla välillä video ei kelpaa tai sitten jotain muuta vikaa on ilmennyt kaatumisia yms. Liekö vika koneessa vai käyttäjässä  ;D Onkos tuohon qdvdauthoriin suomen kielistä ohjetta missään?

En ole löytänyt muuta kuin tuon käyttöliittymän käännöksen. Mutta pitääpä nyt kokeilla kun olen päivittänyt tuon 8.10:n joka näyttää toimivan monien multimediajuttujen kanssa paljon paremmin kuin 8.04. Kokeilin ladata Avidemuxiin mpes-ts-tiedoston ja ilokseni huomasin että äänen tahdistus ei enää takkuillut. Olisko sillä ollut jotain etekmistä, että Avidemux oli jo vanhassa kokoonpanossa jolloin se päivittyi samalla ja mahdolliset asennuksen virheet korjaantuivat. Who knows...