Kirjoittaja Aihe: Ajatuksia tiimien nykytilasta  (Luettu 3612 kertaa)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Ajatuksia tiimien nykytilasta
« : 05.06.07 - klo:00.45 »
Morjenttes!

Tiimit (http://www.ubuntu-fi.org/Wiki/Tiimit) pistettiin pystyyn vajaa 2kk sitten. IRC-sessio keräsi runsaasti kiinnostuneita paikalle ja mm. ubuntu-fi -kotisivun uudistus lähti aktiivisesti käyntiin ja blogiin ilmestyi uusia kirjoittajia mukavasti.

Mitkä ovat ajatukset nyt kun kokemusta tiimeistä on hieman karttunut?
Mitä hyvää?
Mitä parannettavaa?
Onko tiimejä liikaa?
Mitä tiimejä tarvittaisiin lisää?


Pistäkää runsaasti ajatuksia tulemaan. Erityisesti kaikenlaiset parannusehdotukset ovat arvokkaita, jotta tiimit saadaan parhaiten yhteisön tarpeita palveleviksi.


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ajatuksia tiimien nykytilasta
« Vastaus #1 : 07.06.07 - klo:21.41 »
#Innolla seuraan mitä tiimeistä kehittyy ja otin osaa itsekkin, tosin vain seuraamalla sivusta :P Nyt kuitenkin kävin hieman testaamassa tuota suomentamista mitä foorumilla mainostettiin ja aikamoista puurtamista sekin vaan voi olla :)

#Hyviksi puoliksi voisi luetella sen että ihmiset pääsevät toteuttamaan itseään jos sitä haluavat.
#Tiimejä ei ole liikaa eikä niitä varmaan tarvittaisi liikaa...
_aasinsilta_
#Foorumin suosion nousun yhteydessä näkisin että muutaman moderaattorin,jotka järjestelevät viestejä oikeisiin paikkoihin,voisi lisätä joukkoon iloiseen. En nyt sano että vanhat ei töitään tekisi :)

#Aika monesti näkee että foorumilla on yksinkertaisia aloittelija-kysymyksiä ja niillä lukijoita lähemmäks 30 ennen ensimmäistäkään vastausta. Rohkeasti vaan vastaamaan, pienikin apu on jo apu. Itse olen yrittänyt auttaa kysymyksissä joihin uskon osaavani vastata edes jotenkin. Vastauksien laatu tosin on mitä on :)

#Semmoinen vielä että kesän tulemisen näkee myös tiimeissä, touhu menee hieman "inaktiivisemmaksi". Sama se mulle, kunhan syksyllä sitten jatkuu päinvastaiseen suuntaan :)

#Blogin avaan aina innolla ja toivon että siellä olisi edes jotain uutta. Sinne olisi mukava saada juttuja enemmän, vaikka ne sitten olisivatkin ihan jotain  "asennuspäiväkirjoja" tms. Kaikkea vaan mitä mieleen juolahtaa. Omalla kohdalla aina joskus mieleen juolahtanut jotain turhaa bloggausta mutta se on jäänyt syyn tai toisen takia kirjottamatta.

#En varmaan ole ainoa ketä ajattelee niin että mukava olisi auttaa ja haluakin löytyy mutta taito jää taka-alalle. Ohjelmointitaitoa ei löydy, eikä niinkään graafisiakaan taitoja tai muita mitä voisi suoraan käyttää hyväkseen. Asiakaspalveluhenkeä löytyy senkin edestä (jo työnkin puolesta:)). Jos sitä pääsisi jonnekkin jotenkin jossakin viljelemään niin... priv messagee vaan :)

siinä nyt näin alkuun

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Vs: Ajatuksia tiimien nykytilasta
« Vastaus #2 : 07.06.07 - klo:22.13 »
#Aika monesti näkee että foorumilla on yksinkertaisia aloittelija-kysymyksiä ja niillä lukijoita lähemmäks 30 ennen ensimmäistäkään vastausta. Rohkeasti vaan vastaamaan, pienikin apu on jo apu. Itse olen yrittänyt auttaa kysymyksissä joihin uskon osaavani vastata edes jotenkin. Vastauksien laatu tosin on mitä on :)
Aika moni aloittelija-kysymys alkaa olla peruskysymyksiä, johon löytyy vastaus pikaisella googletuksella, wikikirjasta tai foorumin haulla. Se aiheuttaa sen, että monikaan ei viitsi/kerkiä vastaamaan. On mielestäni kyllä hyvä, jos löytyy niitä, jotka viitsivät vastailla peruskysymyksiinkin  ;)

Petri Kari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Vs: Ajatuksia tiimien nykytilasta
« Vastaus #3 : 07.06.07 - klo:22.47 »
#Aika monesti näkee että foorumilla on yksinkertaisia aloittelija-kysymyksiä ja niillä lukijoita lähemmäks 30 ennen ensimmäistäkään vastausta. Rohkeasti vaan vastaamaan, pienikin apu on jo apu. Itse olen yrittänyt auttaa kysymyksissä joihin uskon osaavani vastata edes jotenkin. Vastauksien laatu tosin on mitä on :)
Aika moni aloittelija-kysymys alkaa olla peruskysymyksiä, johon löytyy vastaus pikaisella googletuksella, wikikirjasta tai foorumin haulla. Se aiheuttaa sen, että monikaan ei viitsi/kerkiä vastaamaan. On mielestäni kyllä hyvä, jos löytyy niitä, jotka viitsivät vastailla peruskysymyksiinkin  ;)

Mun mielestä tällä foorumilla toimii tuokin puoli, eli peruskysymyksiinkin tulee lähes poikkeuksetta vastaus. Muilla foorumilla olen huomannut että vastaukset ovat tyyliä "Elä kysele, käytä googlea/hakua/kirjastoa/jnejne". Tuommonen tyly vastaus varmasti karkoittaisi aloittelijat ubuntun parista helpommin.
"Internet on ehdottoman hyvä asia ja käyttäköön sitä rauhassa ne, jotka sitä tuntevat tarvitsevansa. On kuitenkin hölmöä vaahdota siitä niin hirmuisesti, aivan kuin olisi syntynyt jokin ihmeellinen tiedon vallankumous, josta jokainen hyötyy tavattomasti" @ MB -95

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Ajatuksia tiimien nykytilasta
« Vastaus #4 : 08.06.07 - klo:23.48 »
#Aika monesti näkee että foorumilla on yksinkertaisia aloittelija-kysymyksiä ja niillä lukijoita lähemmäks 30 ennen ensimmäistäkään vastausta. Rohkeasti vaan vastaamaan, pienikin apu on jo apu. Itse olen yrittänyt auttaa kysymyksissä joihin uskon osaavani vastata edes jotenkin. Vastauksien laatu tosin on mitä on :)
Näihin pyrin vastaamaan usein, vaikka pelkällä linkillä Ubuntu Tutuksi wikikirjaan.

Lainaus
#Semmoinen vielä että kesän tulemisen näkee myös tiimeissä, touhu menee hieman "inaktiivisemmaksi". Sama se mulle, kunhan syksyllä sitten jatkuu päinvastaiseen suuntaan :)
Minulla käy toisinpäin, koska on koulusta kesäloma ja jää paljon enemmän aikaa tehdä asioita.

Lainaus
#Blogin avaan aina innolla ja toivon että siellä olisi edes jotain uutta. Sinne olisi mukava saada juttuja enemmän, vaikka ne sitten olisivatkin ihan jotain  "asennuspäiväkirjoja" tms. Kaikkea vaan mitä mieleen juolahtaa. Omalla kohdalla aina joskus mieleen juolahtanut jotain turhaa bloggausta mutta se on jäänyt syyn tai toisen takia kirjottamatta.
Sama täällä. Sinne voisi kirjoittaa 'ihan mitä vaan'. ;)

Lainaus
#En varmaan ole ainoa ketä ajattelee niin että mukava olisi auttaa ja haluakin löytyy mutta taito jää taka-alalle. Ohjelmointitaitoa ei löydy, eikä niinkään graafisiakaan taitoja tai muita mitä voisi suoraan käyttää hyväkseen. Asiakaspalveluhenkeä löytyy senkin edestä (jo työnkin puolesta:)). Jos sitä pääsisi jonnekkin jotenkin jossakin viljelemään niin... priv messagee vaan :)
Heh, taas sama. Auttamisenhaluja löytyy ja jotain jo osaankin. On hauska auttaa muita (ainakin vielä ;))


Tiimit on lähtenyt ihan hyvin käyntiin, mutta niiden toiminta varmasti parantuu vielä. Hyvä!
alias vililikku