Kirjoittaja Aihe: DVD95  (Luettu 3148 kertaa)

PkT

  • Vieras
DVD95
« : 04.06.07 - klo:12.43 »
Osaako kukaan sanoa miksi toi dvd95 tekee sellaista mosaiikki taidetta leffoista."Shrinkkasin" pari leffaa ja kummassakaan ei ollut suojausta ja tulos oli niin kuin kuva olis tehty neliöistä. Toisessa leffassa kuva parani noin puolessa välissä ja toisessa jatku lopputeksteihin asti.Muutama levy on onnistunut ihan hyvin.

PkT

  • Vieras
Vs: DVD95
« Vastaus #1 : 07.06.07 - klo:12.21 »
Eiks tota ohjelmaa käytä kukaan??? Vai oonko ainut jolla toi ongelma on?Wine ja shrinkki hoitaa hommansa mallikkaasti,mutta......mä haluun koneen joka ei käytä Wintoosa ohjelmia.

juyli

  • Vieras
Vs: DVD95
« Vastaus #2 : 07.06.07 - klo:13.06 »
Osaako kukaan sanoa miksi toi dvd95 tekee sellaista mosaiikki taidetta leffoista.

Olen käytellyt monia metodeja DVD-leffojen varmuuskopioinnissa.
Valmita ohjelmia ovat mm. k9copy, joka löytyy suoraa ohjelmavarastoista. Xdvdshrink on skriptikokoelma (?), joka käyttää useita Linux-ohjelmia DVD-editoinnissaan.
Polttaessa ehkä kannattaa välttää liikaa nopeutta?

PkT

  • Vieras
Vs: DVD95
« Vastaus #3 : 07.06.07 - klo:22.10 »
No itelle on iskustunut käsitys,mitä hitaammin kärmäät,sen paremmin se toimii eri laitteissa,joten 4x on suurin nopeus mitä DVD:tä polttaessa käytän.Itse asiassa en enään käytä tota DVD95 ohjelmaa,koska Kubuntu nykyään alla.Mutta ei tiedä tulevaisuudessa mitä tuo eteen:) K9copy on tosi näppärä tekee vähän muutakin jos haluaa.Mutta kovo pitää täyttää kaiken maailman ohjelmilla ennen kuin se toimii.Joka toki on Linuxien huonoja puolia.Ainakin omasta mielestä.Taidan tyytyä sit tohon dvdbakup->wine->dvdshrink sydeemiin.Eipä toi elämää kaada vaikka tota "varmuuskopiointia" ei voi tehdä leffoille.Ymmärrettävää sinäänsä että se on joidenki ruokapöydästä taas vahemmän,eikä sitä tueta Linux piirissä niinkuin Windows puolella.

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: DVD95
« Vastaus #4 : 12.06.07 - klo:01.14 »
No itelle on iskustunut käsitys,mitä hitaammin kärmäät,sen paremmin se toimii eri laitteissa,

Ja mulle on iskostunut jostain käsitys että nykyjään dvd:itä ei kannata polttaa liian alinopeudella, laatu kärsii.
En voi testata kun en ole saanut aikaan ongelmia millään kombinaatiolla (enkä ole kauheasti yrittänytkään).

peran

  • Vieras
Vs: DVD95
« Vastaus #5 : 12.06.07 - klo:01.39 »
No itelle on iskustunut käsitys,mitä hitaammin kärmäät,sen paremmin se toimii eri laitteissa,
Ja mulle on iskostunut jostain käsitys että nykyjään dvd:itä ei kannata polttaa liian alinopeudella, laatu kärsii.
En voi testata kun en ole saanut aikaan ongelmia millään kombinaatiolla (enkä ole kauheasti yrittänytkään).

Voipi, muuten pitää paikkansa, sillä mulla levyt hajoaa 1/2 vuodessa, ja olen polttanut ne alimmalla sallitulla nopeudella.

PkT

  • Vieras
Vs: DVD95
« Vastaus #6 : 12.06.07 - klo:20.55 »
Mitä nopeammalla polttaa sitä pinnemmassa(Onx toi edes oikea sana?) data on ja helpommin menee lätty pilalle käytössä (Naarmut jne..)Vanhemmat rantut laitteet ei välttämättä tunnista koko levyjä jos polttaa liian nopealla.Näin ainakin on cd-levyissä,niin eiköhän se aikalailla päde myös dvd-levyjen kohdalla.Mitä nopeampaa sen heikompaa on jälki. Ja levyn laatukin ratkaisee paljon.
« Viimeksi muokattu: 12.06.07 - klo:20.57 kirjoittanut PkT »

jemaku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: DVD95
« Vastaus #7 : 13.06.07 - klo:01.02 »
Mitä nopeammalla polttaa sitä pinnemmassa(Onx toi edes oikea sana?) data on ja helpommin menee lätty pilalle käytössä (Naarmut jne..)Vanhemmat rantut laitteet ei välttämättä tunnista koko levyjä jos polttaa liian nopealla.Näin ainakin on cd-levyissä,niin eiköhän se aikalailla päde myös dvd-levyjen kohdalla.

Löysinpäs edes jostain muistelemani kaltaisen kommentin:

"DVD-levyissä ei päde se, että "mitä alhaisempi poltto-nopeus, sitä parempaa laatua tulee". Tämä riippuu tosin paljon polttavasta asemasta. Esim. 16X-nopeuksista levyä ei kannata polttaa 2X-nopeudella. 2X-nopeudella poltto kestää hyvin kauan ja siitä tulee todennäköisesti huonompaa jälkeä kuin 16X-nopeudella. Alle 4X-nopeuden ei yleensä kannata mennä, tosin aina ei kannata käyttää suurintakaan nopeutta. Yleensä 4X - 8X -nopeudet ovat suositeltavia poltto-nopeuksia."
http://www.mvnet.fi/index.php?osio=Tietokoneet&sivu=DVD-levyjen_laatu_ja_testaus#valinta

PkT

  • Vieras
Vs: DVD95
« Vastaus #8 : 13.06.07 - klo:01.59 »
No voi olla niinkin.Ite olen polttanut ja poltan dvd:ni 4x nopeudella.Vanhin polttamani lätty taitaa olla 4 vuotta vanha (KB Vol.1) ja sen kyllä näkee,mutta silti se toimii kuin unelma.Eipä oo kukaan muukaan valittanut että ei oo toiminut.Mutta ei taida toi DVD95 välittää millä nopeudella poltellaan koska teen aina vaan imagen ja poltan sen sitten jälkeen päin jollain poltto ohjelmalla.Pitääpä kokeilla ottaa se eräskin levy kirjastosta lainaan ja polttaa sitten kaikista suurimmalla nopeudella.Sittenpähän näkee onx se vielä samaa jälkeä :)