Kirjoittaja Aihe: Openbox / xsession taustan väri [ratkaistu]  (Luettu 2188 kertaa)

mediamikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Openbox / xsession taustan väri [ratkaistu]
« : 29.05.07 - klo:10.45 »
Minulla olisi ihan yksinkertainen toive,  haluaisin saada openboxin taustan mustaksi. Nyt tausta on tuollainen ubuntun ruskea/oranssi, mutta en tiedä missä se on asetettu.

Mitään taustakuvaa tai sellaista en missään nimessä halua, eli ainoastaan taustan väri mustaksi. Kaivoin kaikki tietämäni openbox ja xsession konffi tiedostot läpi, mutta taustan väriä ei löytynyt, voitteko te viisaammat auttaa?
« Viimeksi muokattu: 31.05.07 - klo:08.41 kirjoittanut mediamikko »

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Openbox / xsession taustan väri
« Vastaus #1 : 29.05.07 - klo:15.23 »
Purkkaratkaisuna laita Fehillä taustakuvaksi joku 1x1 pixelin kokoinen alue mustaa väriä. Ja laita asetukseksi, että Feh venyttää sen kuvan ruudun kokoiseksi.
alias vililikku

Kalle Kipinä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Openbox / xsession taustan väri
« Vastaus #2 : 29.05.07 - klo:23.57 »
Itse kun asentelin openboxin, näytti ihan siltä kuin käytössä olisivat alun perin olleet kdm:n asetukset työpöydän taustalla. Sitten asentelin ideskin kuntoon ja sille taustakuvan, kun vaihe vaiheelta ohjetta pitkin etenin. Mutta olisiko siis g/kdm:n asetusten muuttamisesta mitään iloa tässä asiassa?

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Openbox / xsession taustan väri
« Vastaus #3 : 30.05.07 - klo:00.06 »
Minulla olisi ihan yksinkertainen toive,  haluaisin saada openboxin taustan mustaksi. Nyt tausta on tuollainen ubuntun ruskea/oranssi, mutta en tiedä missä se on asetettu.

Mitään taustakuvaa tai sellaista en missään nimessä halua, eli ainoastaan taustan väri mustaksi. Kaivoin kaikki tietämäni openbox ja xsession konffi tiedostot läpi, mutta taustan väriä ei löytynyt, voitteko te viisaammat auttaa?

toimisko ihan:
Koodia: [Valitse]
xsetroot -solid black

Ainakin debianissa toimii  8) Tuo sitten vaikka .xinitrc:hen.
« Viimeksi muokattu: 30.05.07 - klo:00.11 kirjoittanut MikkoJP »

mediamikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Openbox / xsession taustan väri [ratkaistu]
« Vastaus #4 : 31.05.07 - klo:08.42 »
Kiitos paljon kaikille ideoista. Parhaiten minulle sopi tuo xsetroot -solid black.