Kirjoittaja Aihe: Windows rinnalle musan tekoa varten miten kytken sen pois netistä TÄYDELLISESTI?  (Luettu 5490 kertaa)

PkT

  • Vieras
Eli joo otsikko kysyi jo kaiken ja miksi Wintoosa musan tekoon? No koska Magix Music Maker on se jota olen oppinut käyttämään joskus kyseiseen hommaan ja sitä ei Linux puolelle saa.Lmms on hyvä mutta kaikki inspiraatio hukkuu siihen kun siinä on kaikkia vistaakkeleita mitä vääntää.Toki ei ole pakko niitäkään väännellä.mutta,kun se MMM on vaan niin helppo.Eli miten saan kitkettyy se pakollisen virus imurin pois netistä,muutakuin että ryömin työllä ja vaivalla pöydän alle ja sieltä sit lajittelen sen oikean johdon ja repäsen koneesta pois??Jotenki tuntuu että ei tuu onnistuu helposti kun Wintoosasta on kysese.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Jotenki tuntuu että ei tuu onnistuu helposti kun Wintoosasta on kysese.

Eihän sinun tarvitse muuta kuin ottaa modeemista virrat pois; se tuskin on pöydän alla?

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

PkT

  • Vieras
Niin no joo toi kävi just Enterin painalluksen jälkeen mielessä.Mut nettiä käyttää myös vuokran antaja ja ei kehtaa nappailla modeemia pimeeksi omien tarpeiden takii.Siis modeemi on itellä ja siitä menee johto vuokran antajalle :) Laitanko vaan tyynesti sit jonkun virus torjunta ohjelman ja annan Luovuuden vallata,niin kauan kuin huvia riittää? Nettiin en sillä mee niin eiks se oo ihan ok.(Turvassa)Toki laitonhan siihen pitää asentaa,kun alkuperäistä ei oo.Ja eipä toi Wintoosakaan oo niin vaarallinen verkkojohdon pääsä,kuin annetaan ymmärtää.Kunhan ne muurit ja virusturva on kunnossa + tietenkin vakoilu ohjelmien poistajat ja turhien jätteiden poistaja hmmm (huokaus) ei tekis kyllä mieli enään palata taakse päin :)Mut pakko.Että saa toteuttaa omaa sisintä ulos päin :)

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Asennat siihen vaikka Kerion palomuurin ja suljet sillä verkkoliikenteen. ZoneAlarmilla tuo hoituu myös parilla napinpainalluksella.
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

epatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • Launchpad
Itellä on XP pelailua varten ja siitä netti pois ihan vaan järjestelmä -> laitehallinta ja sieltä verkkokortti pois käytöstä...  ;D
Computers are like airconditioners. They stop working properly immediatelly when you open Windows...

muusikko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 145
    • Profiili
verkkokortin lisäksi kannattaa kytkeä kaikki muutkin turhat ja käyttämättömät portit, kuten sarja- ja kirjoitinportti pois. tulee hieman lisää nopeutta. ja jos aikoo äänitellä enemmän, ei ole mitään järkeä pitää palomuuria ja virustorjuntaa päällä. juuri se paras otto saattaa mennä pilalle kun virustorjunta alkaa toimimaan väärällä hetkellä ja vie suuren osan prosessoriajasta. myös windowsin automaattiset päivitykset kannattaa laittaa pois päältä, jos kone ei ole kiinni netissä ei ole mitään tarvetta myöskään tietoturvapäivityksille..

ohjeita xp:n virittelyyn on netissä enemmänkin. mm. tuollainen on joskus tarttunut koneelle
http://koti.mbnet.fi/muusikko/xpn_asetukset.pdf

moonstone

  • Vieras
Linux on mitä mainioin musan tekoon. Itse käytän Rosegarden ohjelmaa, johon on liitetty hydrogen ja zynaddsubfx. Raiturina on ardour 2.

Windowsin puolella käytin acid ja soundforge ohjelmia joskus vuonna miekka ja kilpi. Ubuntu tarjoaa parempaa softaa ilmaiseksi :)

eDIT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 319
    • Profiili
Linux on mitä mainioin musan tekoon. Itse käytän Rosegarden ohjelmaa, johon on liitetty hydrogen ja zynaddsubfx. Raiturina on ardour 2.

Itse olen saanut sellasen käsityksen, että Rosegarden on suunniteltu enemmänkin KDE:lle. Onko näin?

moonstone

  • Vieras
Itse olen saanut sellasen käsityksen, että Rosegarden on suunniteltu enemmänkin KDE:lle. Onko näin?

Onhan tuossa käytetty QT toolkittiä, mutta toimii se Ubuntullakin aivan samalla tavalla kuin KDE:llä.

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Melkein kannattaa tehdä tuota varten nLitella oma asennus-cd missä on poistettuna kaikki turhat windowsin palvelut. Voit sillä vaikka poistaa levyltä verkkokortin ajurit, jolloin koneesi ei ainakaan pääse nettiin ;)

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
ohjeita xp:n virittelyyn on netissä enemmänkin. mm. tuollainen on joskus tarttunut koneelle http://koti.mbnet.fi/muusikko/xpn_asetukset.pdf
Huh. Vai linuxin säätö on hankalaa. Jos jonkin asetuksen voi tehdä graafisesti, ei sekään välttämättä ole kovin helppoa. Mutta hyviä ohjeita linkissä oli, pois kaikki turhat palvelut ym.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Speedy G

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Ohajuspaneelista otat tylysti verkkokortin pois käytöstä ja muuraat esim. Kerion täysin umpeen. Jos seinne jää joku portti niin host-teidostossa ohjaat liikenteen 127.0.0.0 osoitteeseen.
Hai-saappaat ja Hankkijan lippis = Juntti Hämeen takamettistä :D

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Toki laitonhan siihen pitää asentaa,kun alkuperäistä ei oo.

Ei varmaan hirveästi kannattaisi huudella julkisesti laittomien ohjelmien käyttämisestä.

Ei varmaan tee tämän foorumin maineellekaan hyvää.


PkT

  • Vieras
Niin en sit tiedä.Omistan kyllä windows Home editionin product key tarran joka on liimattuna koneen taakse,mutta en omista itse asennus levyä.WXP professional tarrakin saattaa olla vielä tallessa jossain jonka taas sain edellisen koneen matkassa.En sitten tiedä onko se laiton vai ei jos lataa sen levyn jostain.
Kiitoksia kaikille.Tästä on hyvä jatkaa,tosin pitää venata,että saa ostettua toisen kovalevyn,kun ei jaksa alkaa kikkailee tohon samalle levylle mitään dual bootteja.

Eskobastion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Niin en sit tiedä.Omistan kyllä windows Home editionin product key tarran joka on liimattuna koneen taakse,mutta en omista itse asennus levyä.WXP professional tarrakin saattaa olla vielä tallessa jossain jonka taas sain edellisen koneen matkassa.En sitten tiedä onko se laiton vai ei jos lataa sen levyn jostain.
Kiitoksia kaikille.Tästä on hyvä jatkaa,tosin pitää venata,että saa ostettua toisen kovalevyn,kun ei jaksa alkaa kikkailee tohon samalle levylle mitään dual bootteja.

Lähtökohtaisesi koneen mukana tullut käyttöjärjestelmä on tarkoitettu käytettäväksi juuri siinä nimenomaisessa laitteessa eikä sitä saa siirtää muuhun koneeseen. Ainakin Microsoftin OEM-ehdot sanovat näin.. Eli edellisessä koneessa ollutta käyttöjärjestelmää et voi laillisesti siirtää uuteen, mikäli se tuli koneen mukana. Jos tuo WHE:n tarra on siis nykyisessä koneessasi, niin asennuslevyn puuttuminen ei ole ongelma. Lisenssihän on sidottu ohjelmistoon, ei asennusmediaa. Eli asennuslevyn voi kopioida vaikka kaverilta (tai vaikka tilata jostain) kunhan product key on oma.