Kirjoittaja Aihe: device-mapper ongelma  (Luettu 1407 kertaa)

DeeDeeTee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
device-mapper ongelma
« : 19.05.07 - klo:15.52 »
On tämäkin sitten nähdy, joudun kysymään apua :)

Eli hiljattain on päivitetty Kubuntu 6.jostakin (sen verran hämäriä nämä Ubuntulaiset versio nimet ja numerot ettei jäänyt mieleen, kaksi "pykälää" kuitenkin taisin päivittää) 7.04:ään. Lähes kaikki meni suurinpiirtein heittämällä mutta tämä ongelma vaivaa edelleen.

Bootin jälkeen udevd vie kaiken saamansa prosessoriajan kirjoittaessaan logiin jatkuvalla syötöllä tällaista:

[ 7170.190272] device-mapper: table: 254:5: zero-length target
[ 7170.190276] device-mapper: ioctl: error adding target to table

/etc/init.d/udev stop lopettaa tämän login spammäämisen ja prosessorin rohmuamisen mutta samalla lakkaa toimimasta mm. kdesu ja sisääntulevat ssh-yhteydet (ttyt loppu). Olen ihan pihalla siitä mikä tuo device-mapperin tehtävä on ja mitä tuo virhe yrittää sanoa. Sen verran olen osannut arpoa että ilmeisesti nuo numerot 254:5 vastaavat dmsetup ls-komennon outputtia:

sdb2    (254, 4)
sdb1    (254, 3)
sda6    (254, 2)
sda5    (254, 1)
sda1    (254, 0)

Nuo sd[a-b][1-6] jutut taas tuntuvat vastaavan jotain device-mapper näkemystä vanhoista /dev/hd[a-b][1-6] deviceistä, tai jotain?

Joten, mikähän minulla tässä nyt on ongelmana (muu kuin ymmärtämättömyys device-mapperin toiminnasta).

DeeDeeTee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: device-mapper ongelma
« Vastaus #1 : 19.05.07 - klo:19.58 »
evms-paketin poisto poisti kaikki (havaitut) ongelmat jotka liittyivät tähän tilanteeseen. Nyt kun tietäisi mitä toimintoja menetin :)