Kirjoittaja Aihe: Motorola Razr V3 näkyviin usb kaapelin kanssa  (Luettu 2810 kertaa)

dhara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Motorola Razr V3 näkyviin usb kaapelin kanssa
« : 15.05.07 - klo:23.41 »
Miten saisi Raz V3 puhelimesta valokuvat ubuntuun (7.04), olen kokeillut gnome phone manageria ja moto4lin ohjelmia, mutta kumpikaan ei tunnista puhelinta, kun sen tökkää usb-väylään.
Puhelimen mukana tuli Windows softa jolla pystyy muokkailemaan puhelimen sisältöä, mutta kun olisi tarkoitus siirtyä tähän linuxiin lopullisesti, niin olisi kiva saada tuokin toimimaan.

Olen käyttänyt tätä Ubuntua jo jonkin aikaa, mutta monet asiat tuntuvat vielä aika hankalilta.

Olisin kiitollinen tiedoista :)

epatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • Launchpad
Vs: Motorola Razr V3 näkyviin usb kaapelin kanssa
« Vastaus #1 : 16.05.07 - klo:00.02 »
Mulla on SonyEricssonin K800i ja riittää kun tökkää usb-piuhan kiinni ni tunnistaa heti samoin kun esim mp3-soittimen (eli irrotettavana mediana)...kone tekee automaattisesti kuvakkeen työpöydälle ja sitten vaan copy-pastella... Toimiiko sulla muut vastaavat (esim. mp3-soitin, usb-muistitikku) oikein?? Mites winukan puolella, kysyykö puhelin jotain kun piuhan laittaa kiinni? Jos kysyy ni kysyykö samaa linuxilla? (mun puhelin kysyy käytetäänkö puhelin-, tiedonsiirto- vai tulostustilaa...sekä windowsissa, että linuxissa)
Computers are like airconditioners. They stop working properly immediatelly when you open Windows...

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Motorola Razr V3 näkyviin usb kaapelin kanssa
« Vastaus #2 : 16.05.07 - klo:08.29 »
Miten saisi Raz V3 puhelimesta valokuvat ubuntuun (7.04), olen kokeillut gnome phone manageria ja moto4lin ohjelmia, mutta kumpikaan ei tunnista puhelinta, kun sen tökkää usb-väylään.

Asiasta mitään kokemusta, mutta pari linkkiä:

http://blog.dotkam.com/index.php/2007/04/01/100-tested-unlock-motorola-v3-razr/

http://veinhammer.wordpress.com/2006/05/18/motorola-razr-ubuntu-linux/

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

dhara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Motorola Razr V3 näkyviin usb kaapelin kanssa
« Vastaus #3 : 16.05.07 - klo:23.19 »
Windows löytää puhelimen heti kun kun piuhan tökkää kiinni, mutta siihen se jääkin, kunnes asentaa puhelimen mukana tulleen softan. Ubuntussa kun piuhan laittaa kiinni, niin ei tapahdu yhtikäs mitään. Mp3 soittimen ubuntu löytää ja yleismallisen muistikortin lukijan sekä kingstonin 2 Gb muistitikun myös, mutta ei sitä puhelinta.

Luin jostain, että Motorola aikoo siirtyä käyttämään puhelimissaan linuxia käyttiksenä. Nyt ei kyĺlä hyvältä näytä.

Kiitos Aimo Koskiselle linkeistä, niistä on varmaan apua, kunhan pää vähän selkenee, iski nimittäin paha kevätflunssa päälle :-[

dhara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Motorola Razr V3 näkyviin usb kaapelin kanssa
« Vastaus #4 : 16.05.07 - klo:23.33 »
Näkökin on hämärtynyt, anteeksi Asmo.

epatic

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
    • Launchpad
Vs: Motorola Razr V3 näkyviin usb kaapelin kanssa
« Vastaus #5 : 17.05.07 - klo:01.17 »
Windows löytää puhelimen heti kun kun piuhan tökkää kiinni, mutta siihen se jääkin, kunnes asentaa puhelimen mukana tulleen softan. Ubuntussa kun piuhan laittaa kiinni, niin ei tapahdu yhtikäs mitään.
Tuosta ja Asmon linkittämästä (siis siitä ylemmästä) sivusta päätellen veikkaisin, että tuo sinun puhelin on jollain tapaa lukittu, eikä Ubu (eikä winukka ilman oikeaa ohjelmaa) siksi tunnista sitä. Kuhan saat paranneltua itsesi niin koita tuota lukituksen purkua, joka tuolla sivulla neuvotaan...  :)
Computers are like airconditioners. They stop working properly immediatelly when you open Windows...