Kirjoittaja Aihe: langaton ja Breezy  (Luettu 5043 kertaa)

phaapa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
langaton ja Breezy
« : 01.12.05 - klo:00.29 »
Tervehdys!
Onkohan kukaan saanut Breezyssä toimimaan langatonta pc-korttia tai usb- tikkua kannettavassa ilman linuxantin apua, vaikkapa ndiswrapperillä tai mieluiten suoraan. Itse olen kokeillut topcomin skyr@cerin 4054 pc-cardia. Hoary 5.04:ssa toimi linuxantin avulla, mutta Breezyssä ei silläkään.
Ostaisin uuden, jos vain tietäisin sen toimivan varmasti Breezyn Kubuntun kanssa.
Vastatkaapa joku niin olisin kiitollinen.   ;D

ufc

  • Vieras
Re: langaton ja Breezy
« Vastaus #1 : 01.12.05 - klo:02.34 »
Tervehdys!
Onkohan kukaan saanut Breezyssä toimimaan langatonta pc-korttia tai usb- tikkua kannettavassa ilman linuxantin apua, vaikkapa ndiswrapperillä tai mieluiten suoraan. Itse olen kokeillut topcomin skyr@cerin 4054 pc-cardia. Hoary 5.04:ssa toimi linuxantin avulla, mutta Breezyssä ei silläkään.
Ostaisin uuden, jos vain tietäisin sen toimivan varmasti Breezyn Kubuntun kanssa.
Vastatkaapa joku niin olisin kiitollinen.   ;D
https://wiki.ubuntu.com/HardwareSupportComponentsWirelessNetworkCards?highlight=%28wireless%29

Skyracer Pro PC Card 3054 näyttää ainakin kuuluvan listaan.

havu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
    • HavuTao
Re: langaton ja Breezy
« Vastaus #2 : 03.12.05 - klo:00.31 »
Minulla lähti pelittämään Breezyssä Buffalon PCMCIA kortti (WLI-CB-G54S) Ndiswrapperilla kun käytin Dellin ajureita. Ne saa täältä: ftp://ftp.dell.com/network/R74092us.EXE. Käytin AR kansiosta löytyvää bcmwl5.inf ajuria. WEP salaus toimii hienosti WPA:ta en ole vielä kokeillut.

pekkis

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 48
    • Profiili
Re: langaton ja Breezy
« Vastaus #3 : 03.12.05 - klo:11.10 »
Prism GT/Prism Duette piiriset, esim ZyXEL G-100 pelaavat naps ja kops WEP salauksella. Kokeiltu Hoaryssa, Breezyssä ja nyt Dapperissa.  Useita käytössä ilman ongelmia, hieman kallis mutta toimii mainiosti Debian, Ubuntu, DSL, Knoppix...

HUOMAA ETTÄ uudet Prism54 Softmac -piirisarjat (Prism Xbow/Javelin) eivät vielä toimi Linuxissa.  Muista wlan korteista on koottu tietoa tänne http://www.wiki.linux.fi/wiki/index.php/WLAN.