Kirjoittaja Aihe: Sisäänkirjautuminen ja monitori pimeänä..  (Luettu 1653 kertaa)

Moltsi

  • Vieras
Sisäänkirjautuminen ja monitori pimeänä..
« : 30.08.07 - klo:19.07 »
Eli tälläistä. Kaikkien asennushäsläysten jälkeen käynnistin koneen uudelleen ja tuli se kirjautumiskohta esiin ihan niin kuin pitikin. Seuraavana päivänä kun avasin koneen niin siinä kohdassa oli monitori mustana tällä kertaa. Kirjoitin silti tunnukseni ja salasanan sokkona ja Ubuntu kyllä aukesi niinkuin pitikin, mutta ei kait siinä kirjautumiskohdassa kuulu olla ruutu musta??  :o

ArmAnt

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Sisäänkirjautuminen ja monitori pimeänä..
« Vastaus #1 : 30.08.07 - klo:19.36 »
Mullekin aina välillä käy toisella tietokoneella samalla tavalla, tosin olen käynnistänyt aina uudelleen koneen ja ruutu ei ole ollut ihan kokonaan musta, vaan yläkulmassa on vilkkunut valkoinen viiva.. Joten ihan samasta ongelmasta ei välttämättä ole meillä kysymys. kun ei kirjautumisen äänimerkkiäkään tule mulle.. Se on vaan näitä ubuntujuttuja, kyl se toimii useimmilla kerroilla varmaan sullakin?

Moltsi

  • Vieras
Vs: Sisäänkirjautuminen ja monitori pimeänä..
« Vastaus #2 : 30.08.07 - klo:19.45 »
Mullekin aina välillä käy toisella tietokoneella samalla tavalla, tosin olen käynnistänyt aina uudelleen koneen ja ruutu ei ole ollut ihan kokonaan musta, vaan yläkulmassa on vilkkunut valkoinen viiva.. Joten ihan samasta ongelmasta ei välttämättä ole meillä kysymys. kun ei kirjautumisen äänimerkkiäkään tule mulle.. Se on vaan näitä ubuntujuttuja, kyl se toimii useimmilla kerroilla varmaan sullakin?

No saas nyt katsoa kun on ollut vasta pari päivää käytössä. Se koputusääni tulee kyllä, mutta ruutu tosiaan pysyy mustana. Toivon mukaan ei enempää mitään häiriöitä löydy tästä Ubuntusta. Mieuusti kun käyttäisi tätä käyttöjärjestelmää..  :P

ArmAnt

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Sisäänkirjautuminen ja monitori pimeänä..
« Vastaus #3 : 30.08.07 - klo:19.57 »
Kantsii kyl varautua, et kaikenlaisia ongelmia voi tulla. Ainakin mä oon itse törmännyt miljoonaan pikkuongelmaan käytettyäni ubuntua tän parin viikon ajan. (tai en oo varma tarkasta ajasta.)

Tällasia ongelmia itse olen löytänyt:
Näytönohjaimien toiminta, eli ubuntu ei tue kovinkaan monia näytönohjaimia, jos omistat Atin näytönohjaimen, niinkuin meillä molemmmissa koneissa, niin se voi olla hyvä ongelman aiheuttaja ehkäpä
Kaikki ubuntulle tarkoitetut ohjelmat eivät edes käynnisty.
Tuo mustaruutujuttu.
Mulla on myös näppäimistön tukemisessa ollut jotakin ongelmia, eli näppäimet menee välillä käsittämättömästi jumiin.
Web-kameraa en ole vielä edes ehtinyt säätämään, kun sitä ei tarvita niin useasti. Ainakaan se ei toimi suoraan, siitä olen varma.
Tulostimet on vaikeita tapauksia, toivottavasti et omista ainakaan samaa tulostinta, joka on minulla, eli canon mp510, koska skannaus koneelle on sitä käyttämällä mahdotonta, tai ainakin vaikeeta.
Ulkoiset kiintolevyt eivät välttämättä toimi oikein ubuntulla.
Sama pätee joitakin cd-rom-/dvd-asemia (elokuvien toimimaan saattamisessa saat säätää aika paljon, mut se ei ole vaikein asia kuitenkaan.)
Joskus saattaa käydä niin, että äänet lakkaavat toimimasta, boottaus auttaa siihen. =)
Myös joidenkin ohjelmien päälle saaminen saattaa vaatia boottaamista. Esim minulla välillä dvd-soitin.

Minäkin mieluusti käytän tätä käyttöjärjestelmää, mutta haluaisin käyttää sitä ilman ongelmia. Uusin ongelma on se, että uudelta kameraltani en voi ladata kuvia koneelle. Sen kait saan itse hoidettua jotenkin. 

Sellasen pointin oon itse huomannut, että ubuntussa tulee väkisinkin ongelmia, mutta ne saattavat myös kadota mystisesti, harvoin minkäänlaista virheilmoitusta mistään tulee, tai ainakaan mulle ei ole tullut, en sitten välttämättä edes tiedä, että mistä niitä pitäisi lukea.
« Viimeksi muokattu: 30.08.07 - klo:20.06 kirjoittanut ArmAnt »