Kirjoittaja Aihe: ATI vihoviimeinen metallimöykky, joka kuuluisi 10000 asteen sulatusuuniin  (Luettu 3795 kertaa)

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Eli avautumista  >:(
Olen jo pari kuukautta yrittänyt saada ATI romuani toimimaan ja vihdoin löysin mikä mätti!

Mulla tuli fglrxinfosta tää herja:
Koodia: [Valitse]
Xlib: extension "XFree86-DRI" missing on display ":0.0".
display: :0.0 screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.4 (1.5 Mesa 6.5.2)

Olen yrittänyt tuolla restricted drivers managerilla saada ATI:n ajuria toimimaan, mutta se herjaili, ettei laitteisto tarvitse kolmannen osapuolen ajureita...
Yritin kanssa muokata xorg.conf tiedostoa miljoonalla eri tavalla josko lähtisi toimimaan, mutta EI!

Niin tässä tulee nyt mun ongelmaan se ratkaisu nyyh  :'(
Käynnistetään terminalista tämä:
Koodia: [Valitse]
sudo /usr/bin/restricted-manager
Valitaan täppä, että halutaan asentaa ajuri ja bootti ja TOIMII!!! PRKL

Eli toi perhanan romu ei osannut ottaa tarpeeksi oikeuksia käyttöön ja antoi tuommoisen Windows tyylisen random virheilmoituksen (ettei laitteisto tarvitse kolmannen osapuolen ajureita...)  >:(

EI PYSTY... toivottavasti joku sai tästä apua, bongasin tuon itse piiiiiiiiiiiiiiitkän etsimisen jälkeen.

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Tarvitseeko se kolmannen osapuolen ajureita oikeasti kuitenkaan? Siis mikä atin kortti on kyseessä?
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Tarvitseeko se kolmannen osapuolen ajureita oikeasti kuitenkaan? Siis mikä atin kortti on kyseessä?

9800PRO ja tarvitsee, kokeileppa käyttää vaikka Google Earthiä vapaalla ajurilla.

Huomasin myös, että vapaa ajuri on hemmetin hidas 2D:ssäkin, ohjelmien avautuminen on todella hidasta ja tukkoista.
Myös kuvan laadussa on suuria eroja.

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Joo, elikkäs aina kannattaa kysyä, ei useita päiviäkään kannata yksin pohtia.

http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Feisty_Installation_Guide
Jos on Feisty, niin tuolla method 2:lla on minun ollut kaikkein kivuttominta asentaa. Tosin kernelin päivitysten yhteydessä joutuu uudestaan laittaamaan ajuritkin, mutta eipä tuo niin iso juttu ole.

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Joo, elikkäs aina kannattaa kysyä, ei useita päiviäkään kannata yksin pohtia.

http://wiki.cchtml.com/index.php/Ubuntu_Feisty_Installation_Guide
Jos on Feisty, niin tuolla method 2:lla on minun ollut kaikkein kivuttominta asentaa. Tosin kernelin päivitysten yhteydessä joutuu uudestaan laittaamaan ajuritkin, mutta eipä tuo niin iso juttu ole.

Juu, kyllähän tuota tuli kokeiltua ja monta muutakin troubleshoottaus ohjetta, mutta lopputulos oli aina sama errori.

Tykkään yleensä ratkaista ongelmat itse, mutta joskus on joutunut toki täälläkin kyselemään ja apuakin saanut onnistuneesti  :D

kotka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Itselläni oli vastaava ongelma Direct Rendering toimimaan saamisessa. Ongelmat alko kun huolto vaihtoi ati x.600 kortin mukamas x.700se:ksi. No järjestelmä tunnistaa sen ainoastaan X.1600:ksi. Tiedä sitten.

Seurasin asennusohjeita prikulleen - ja en saanut direct renderingiä toimimaan.

Sitten napsautin graafisen käyttöliittymän rajoitettujen ajureiden hallinnalla, jossa ajuri näkyi asennettuna, mutta ei-aktiivisena, pois päältä ja takas päälle ja homma korjaantui. Todella outoa. Kiinnostaisi tietää mitä tuo hallinta-liittymä tekee eri tavalla kuin ohjeet? :)

Yhtä kaikki, ei tämä ati ihan parhaalla tavalla vieläkään toimi. Outoja lapsen vikoja aina väliin.

Seuraavaksi näytönohjaimeksi NVIDIA... piste.


Enix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Mulla oli Direct rendering ongelmia pöytäkoneessa (radeon vivo). Ei mennyt päälle millään, vaikka kokeili netistä löytyvillä ohjeilla. Sitten yks kerta kun asensin ubuntun "miljoonannen kerran" uudestaan, niin yks kaks direct rendering oli toiminnassa  ::) Arpapeliä...

h-kah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
voin yhtyy tähän, mulla läppärissä ati mobility radeon, aivan toivoton tapaus näin alottelijalle..
monella ohjeella jo kokeillu eikä toimi.. lupaavimmalta näytti ku koitin ajaa tota atin 8.28.8 asennusohjelmaa, mut seki kaatuu puoleenväliin.. prkl.. auttakaa!!! :) loin tonne oman otsikon tosta ongelmasta muttei oo kukaa vastannu viel.. ens kerral ku ostan konetta ni varmistan et se skulaa helposti linuxin kanssa. tää ei oo semmonen :/