Kirjoittaja Aihe: Viallinen CD  (Luettu 4594 kertaa)

Sukeltaja

  • Vieras
Viallinen CD
« : 08.08.05 - klo:17.17 »
Moro!

Yritän asentaa Ubuntua samalle koneelle windows XP:n kanssa. Joka kerta asennus koitnekin tökkää ja ilmoittaa, että CD on viallinen. Olen hakenut ISO-tiedoston kaksi kertaa ja tarkistanut md5summerilla, että ison pitäisi olla kunnossa. Olen polttanut sitä kahdella eri ohjelmalla (Nero Express ja Alcohol 120%). Virheen paikka CD:llä vaihtelee, joten tiedoston ilmeisesti pitäisi olla ok ja virhe tulee poltettaessa, vai? Olen kokeillut polttoa jopa nopeudella 8X virheiden välttämiseksi, mutta ei auta. Miten saan CD:n poltettua virheettömäksi?  ???

Mark-Ken

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Re: Viallinen CD
« Vastaus #1 : 08.08.05 - klo:17.31 »
Minkätyyppisiä levyjä olet käyttänyt? Käsittääkseni joillain on ollut ongelmia CD-RW-lätyille poltettaessa... Tietty jos käyttämäsi CD-R:t eivät ole olleet erityisen laadukkaita, viallisia kappaleita voi tulla enemmänkin.

Ovatko poltot muuten onnistuneet? Ettei olisi vikaa itse asemassa...

Niin ja ajoitko Nerolla vielä polton jälkeen tarkistuksen, joka tarkistaa, että data on sama cd-levyllä kuin kovalevyllä?

Eniveis, jos et saa toimimaan, niin vaikka minä voin postikuluja (1,30) vastaan lähettää yhden tuollaisen Ubuntu-levysetin.

Sukeltaja

  • Vieras
Re: Viallinen CD
« Vastaus #2 : 08.08.05 - klo:17.41 »
CD-R-levyjä oon käyttäny. Finexin levyjä. Ohjelma sanoo polton onnistuneen eikä ilmoita virheistä. Kokeilen viä. Kiitti tarjuksesta, mutta toivottavasti en joudu tarttuun siihen.  ;) olis kiva onnistua ite..  ;D

lettas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Re: Viallinen CD
« Vastaus #3 : 08.08.05 - klo:22.24 »
Jos on nopea netti, ja säätämisen hinkua, kokeile seuraavaa guidea. Itse asentelin cd:ttömälle läppärilleni tuollatapaa ubuntun:

http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-28948.html

Jos jokin kohta hirvittää, pistä tänne infoa koneestasi ja edetään hissukseen. Tärkein kohta tuossa guidessa on tietää mitä osioita koneella on, jotta grub löytää tarvittavat tiedostot asennuksen käynnistämiseen.