Kirjoittaja Aihe: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.  (Luettu 11015 kertaa)

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #20 : 02.04.07 - klo:02.26 »
Tässä omasta toimivasta kokoonpanosta, jossa Nebulan PCI-digiviritin antenniverkkoon
Koodia: [Valitse]
regel@potkustartti:~$ lsmod | grep dvb
dvb_bt8xx              18052  1
dvb_core               80808  1 dvb_bt8xx
bt878                  11960  1 dvb_bt8xx
bttv                  173684  2 dvb_bt8xx,bt878
i2c_core               22784  10 w83627hf,eeprom,i2c_isa,i2c_i801,mt352,nxt6000,dvb_bt8xx,bttv,i2c_algo_bit,tveeprom

Uuh onhan tuossa suht selvä ero:
Koodia: [Valitse]
tuke@tippawaara:~$ cat lsmod | grep dvb
dvb_bt8xx              17668  0
nxt6000                 8708  1 dvb_bt8xx
mt352                   7940  1 dvb_bt8xx
dvb_pll                13700  1 dvb_bt8xx
sp887x                  8708  1 dvb_bt8xx
dst_ca                 14080  1 dvb_bt8xx
dst                    23812  2 dvb_bt8xx,dst_ca
dvb_core               83368  2 dvb_bt8xx,dst_ca
cx24110                 9604  1 dvb_bt8xx
or51211                11140  1 dvb_bt8xx
zl10353                 6532  1 dvb_bt8xx
lgdt330x                9500  1 dvb_bt8xx
bt878                  12472  2 dvb_bt8xx,dst
bttv                  176116  2 dvb_bt8xx,bt878
i2c_core               23424  14 i2c_ec,dvb_bt8xx,nxt6000,mt352,sp887x,dst,cx24110,or51211,zl10353,lgdt330x,bttv,i2c_algo_bit,tveeprom,i2c_nforce2
Jotenkin tuossa nyt kusee toi frontendin tunnistus häsmäkkä. Ja sinultahan puuttuu dst:kin, hmm liittyy jotenkin twinhaniin ja nyt käsitellään nebulaa eli lienee turha, rmmod vaan sillekki.

Yksi olis tietenkin estää minkään noista latautumasta buutista ja ladata ne sitten käsin. Mutta tästä en nyt ole ihan varma millä tiedostolla tämä estäminen onnistuu. Yleinen paikkahan olisi /etc/modprobe.d/blacklist mutta onko se tässä tapauksessa oikea(nää on hankalia kysymyksiä, jonkun tietyn modulin mustalle listalle laittaminen voi mahdollisesti aiheuttaa kernelin käynnistymisen eston .l kokeile jos uskallat). Itse kokeilisin tätä(minulle ei ole ongelma jos en saa konetta käyntiin sehän onnistuu live-cd:lläkin): sudo nano /etc/modprobe.d/blacklist ja loppuun:
Koodia: [Valitse]
blacklist bttv
blacklist bt878
blacklist dvb_core
blacklist dst
blacklist dvb-bt8xx
Tämän jälkeen buuttaisin koneen ja modprobettaisin moduulit yksitellen paikalleen:
sudo modprobe bttv card=104
sudo modprobe bt878
sudo modprobe dvb_core
sudo modprobe dvb-bt8xx

Ja tsekkailisin dmesg | tail sanomia, lsmodia ja tietenkin sormet ristissä kaffeinea...

Hmm toi xine-check error liittyi johonkin mutta en millään muista mihin(itsellänikin se oli joskus). Onhan kaikki libxinet asennettu(ähh ei niitä kaikkia nyt tarttenu asentaa mutta enhän mie muista mitkä tarvi)?

Herttinen aika tuli taas jotain sekoiltua... Höhö on iihmisillä omituisia konenimiä...
« Viimeksi muokattu: 02.04.07 - klo:02.27 kirjoittanut tuke81 »
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

penso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #21 : 02.04.07 - klo:22.03 »
Kokeilin illan ratoksi asentaa kubuntu 7.04 beetan ja katsoa toimiiko sillä digiteevee. No toimi kerran, mutta uudelleen käynnistyksen jälkeen ongelma tuli takas. Turha tätä on enää mun pähkäillä. Pitää kai sit vaan odottaa että aikanaan ratkasu ilmaantuu jollekin foorumille...

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #22 : 03.04.07 - klo:00.19 »
tämä on kyllä todella outo ongelma koska aikaisemmin tämä kortti toimi aivan hyvin???
toivotaan että joku keksii jotain, minä aivan ulkona tästä kuviosta.

penso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #23 : 04.04.07 - klo:22.23 »
Täh, nyt se alko toimimaan. En tietääkseni oo tehnyt mitään, paitsi luovuttanut ongelman suhteen. :D Mites muilla?

Papa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #24 : 09.04.07 - klo:15.10 »
Kertoisiko joku vaikka täällä jos saa nebulan kortin toimimaan ubuntu 6.10 versiossa, itse en ole saanut sitä toimimaan missään muussa kuin windowsissa.
Modulit kyllä latautuu mutta scan komento sanoo ettei /dev/dvb kansiota ole olemassa.

Yritin seurailla tällä foorumilla ollutta ohjetta kortin asentamiseen mutta ei toimi ja näkyy muillakin olevan ongelmia.

-Papa-

Mummu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #25 : 09.04.07 - klo:22.04 »
itselläni tuo "scannaukseen tarvittava hakemisto" löytyy täältä...

Koodia: [Valitse]
/usr/share/doc/dvb-utils/examples/scan/dvb-t
tuolta siis lötyy fi-Espoo, jota tarvitsen scannauksen suorittamiseen.

Kortti ei toimi itselläni edelleenkään tässä ubuntussa. No taloyhtiö ilmoittikin sopivasti siirtyvänsä welhon kaapelin asiakkaaksi parin viikon päästä, joten pitänee pistää kortti myyntiin ja hommata jokin DVB-C kortti tilalle.


Papa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #26 : 10.04.07 - klo:20.51 »
itselläni tuo "scannaukseen tarvittava hakemisto" löytyy täältä...

Koodia: [Valitse]
/usr/share/doc/dvb-utils/examples/scan/dvb-t
tuolta siis lötyy fi-Espoo, jota tarvitsen scannauksen suorittamiseen.

Kortti ei toimi itselläni edelleenkään tässä ubuntussa. No taloyhtiö ilmoittikin sopivasti siirtyvänsä welhon kaapelin asiakkaaksi parin viikon päästä, joten pitänee pistää kortti myyntiin ja hommata jokin DVB-C kortti tilalle.



En tarkoittanut tuon tiedoston puuttumista vaan sitä ettei koko dvb laitetta löydy /dev alta, näinollen myöskään sen virittäminen ei voi onnistua.

Yritin koko eilispäivän etsiä ohjeita ongelmaan mutta ratkaisua ei vaan löydy  :-\
 

HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #27 : 11.04.07 - klo:11.56 »
Täh, nyt se alko toimimaan. En tietääkseni oo tehnyt mitään, paitsi luovuttanut ongelman suhteen. :D Mites muilla?
jooh kokeilin jälleen itsekkin ja hyvin toimii, ja Papalle tiedoksi että asensin sen ubuntu 6.10 versioon http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3634.0 tuolta löytyvällä ohjeella.
kokeileppa aloittaa alusta koko homma.

Papa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #28 : 11.04.07 - klo:12.04 »
Täh, nyt se alko toimimaan. En tietääkseni oo tehnyt mitään, paitsi luovuttanut ongelman suhteen. :D Mites muilla?
jooh kokeilin jälleen itsekkin ja hyvin toimii, ja Papalle tiedoksi että asensin sen ubuntu 6.10 versioon http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3634.0 tuolta löytyvällä ohjeella.
kokeileppa aloittaa alusta koko homma.

Olen jo kokeillut tuota ohjetta.

Luulen että löysin syyn ongelmaan, itse kortissa on jotain pielessä sen subnet numero on jotain muuta kuin kaikilla muilla.
(Pitäisi olla [card=104], PCI subsystem ID is 0071:0101) ja minulla [card=104], PCI subsystem ID is 0071:ff01 )
Windowssin puolella digitv ohjelman omalla diagnosointiohjelmalla testasin ja se sanoo että on ongelmia kortin eeprommissa.
Lähetin jo postia Nebulan huoltoon josko sen eeprommin sais kirjoiteltua jollain ohjelmalla kuntoon.


HMi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1424
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #29 : 11.04.07 - klo:12.17 »
Täh, nyt se alko toimimaan. En tietääkseni oo tehnyt mitään, paitsi luovuttanut ongelman suhteen. :D Mites muilla?
jooh kokeilin jälleen itsekkin ja hyvin toimii, ja Papalle tiedoksi että asensin sen ubuntu 6.10 versioon http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3634.0 tuolta löytyvällä ohjeella.
kokeileppa aloittaa alusta koko homma.

Olen jo kokeillut tuota ohjetta.

Luulen että löysin syyn ongelmaan, itse kortissa on jotain pielessä sen subnet numero on jotain muuta kuin kaikilla muilla.
(Pitäisi olla [card=104], PCI subsystem ID is 0071:0101) ja minulla [card=104], PCI subsystem ID is 0071:ff01 )
Windowssin puolella digitv ohjelman omalla diagnosointiohjelmalla testasin ja se sanoo että on ongelmia kortin eeprommissa.
Lähetin jo postia Nebulan huoltoon josko sen eeprommin sais kirjoiteltua jollain ohjelmalla kuntoon.



hmm. onkos sinulla winukka ja ubuntu rinnan samalla koneella?

Papa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: nebula DVB-T + kaffeine, lopetti toimimisen.
« Vastaus #30 : 11.04.07 - klo:17.33 »
Täh, nyt se alko toimimaan. En tietääkseni oo tehnyt mitään, paitsi luovuttanut ongelman suhteen. :D Mites muilla?
jooh kokeilin jälleen itsekkin ja hyvin toimii, ja Papalle tiedoksi että asensin sen ubuntu 6.10 versioon http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=3634.0 tuolta löytyvällä ohjeella.
kokeileppa aloittaa alusta koko homma.

Olen jo kokeillut tuota ohjetta.

Luulen että löysin syyn ongelmaan, itse kortissa on jotain pielessä sen subnet numero on jotain muuta kuin kaikilla muilla.
(Pitäisi olla [card=104], PCI subsystem ID is 0071:0101) ja minulla [card=104], PCI subsystem ID is 0071:ff01 )
Windowssin puolella digitv ohjelman omalla diagnosointiohjelmalla testasin ja se sanoo että on ongelmia kortin eeprommissa.
Lähetin jo postia Nebulan huoltoon josko sen eeprommin sais kirjoiteltua jollain ohjelmalla kuntoon.



hmm. onkos sinulla winukka ja ubuntu rinnan samalla koneella?

Kyllä on.
windowssissa ko. kortti toimii ihan ok.