Kiitti tuke nopeasta vastauksesta!
Ekana kokeilin poistaa dri:t xorgconfista ja laitoint driveriksi taas "nv", mutta se ei ainakaan tässä tapauksessa mitään auttanut. No, dri:t ovat nyt kuitenkin poissa (mitä ne sitten ovatkaan....)
Seuraavaksi tarkistin xserv...video-nv paketti: "xserver-xorg-video-nv is already the newest version". Eli tässä on ilmeisesti kaikki kohdallaan...
Sitten menin kokeilemaan Method1:ia. Kaikki asennettuna, käytin Driver "nvidia" - ei mitään muutoksia.
Löysin samalta sivulta PROBLEMS SECTIONista tällaisen probleman:
16) If you can hear drums (greeting) sound when your Ubuntu boots but there is no output on the monitor: See point 10 of this Problems Section.
Alright!
Eli just se mitä minullakin tapahtuu.
Kohdassa 10 ne käski lisätä
Option "UseEDID" "False" Section "Device":n sisälle, sekä lisätä virkistystaajuus heti toivotun resoluution perään, tällä tavalla: "1280x1024_60". Näin minä tein. Käynnistin uudelleen, afrikan rummut kuuluu, mutta näyttö menee säästötilaan (näin käy vissiin kun Driveriksi laitetaan "nvidia", jos käytän "nv", näyttö ei mene säästötilaan, vaan näyttää pelkkää mustaa).
Sitten vaihdoin takaisin vesaan. Käynnistyksen jälkeen huomasin että resoluutio on muuttunut - 1024x768.
Eli "1280x1024_60" ei jostain syystä toiminut. Jouduin siis poistamaan "_60" perästä.
Nyt käytän taas "1280x1024" ja "vesa"n.
Jaaha. Mitäs tässä sitten pitäisi tehdä?
Yritys ei kuitenkaan ole tuhoon tuomittu, koska ainakin 6.06:lla "nv" on toiminut.
Käyttääkö 6.06 vanhempia ajureita? Jos vaikka uudet ajurit eivät toimi minun näytönohjaimeni kanssa... Jotain muuta...?
Minä en tosiaan ole vielä saanut selville miten voin asentaa vanhoja ajurieita uusien tilalle.
Tietenkin yksi ratkaisu olisi pyyhkiä kovalevy, asentaa Dapperi ja yrittää tyytyä siihen, mutta kun Edgy vaikuttaa mukavammalta ja minusta tuntuu että tämän voi korjata, jos vain tietäisin mistä etsiä.
Minun tämänhetkinen xorg.conf liitteenä
[ylläpito on poistanut liitteen]