Yleinen mielipide tuntuu olevan tyyliin XP:n jälkeen ollut, että mitään rekisteripuhdistusohjelmia ei oikeastaan edes saisi käyttää Windowseissa. Itse lopetin niiden käytön seiskalla ja pakko sanoa, että en ole kyllä koskaan törmännyt mihinkään rekistereihin liittyviin ongelmiin, eikä järjestelmä ole enää hidastunut kuten Windows 9X aikakaudella yleisesti kävi. Poislukien tietysti jos on asentanut ohjelmia, jotka on kokoajan taustalla käynnissä. Kovin moni ohjelmoija tuntuu jostain syystä haluavan tehdä moisia. Jopa Libreofficen "pikakäynnistyksen" olen aina poistanut käytöstä, koska sillä ei kyllä näin SSD-aikakaudella ainakaan tunnu olevan mitään käytännön hyötyä.
En tiedä nykytilanteesta, mutta pari vuotta sitten tuo DNA:n ohjelmisto oli nimenomaan brändätty F-Secure. Vvai olikohan kuitenkin Elisa kyseessä? No todennäköisesti kummatkin on F-Securea.
Btw. Tuo CCleaner on ainakin jossain vaiheessa sisältänyt haittaohjelmaksi luokiteltua koodia. Käsittääkseni ohjelmisto oli myyty ja sen jälkeen alkanut sisältään epämääräistä koodia jos en väärin uutisia muista.
Itse olen pyörittänyt Windowsia aika monilla koneilla vuosikausia pelkällä Defenderillä ja jos olen kokeillut ajaa jonkin skannerin vuosien jälkeen, niin eipä ne mitään ole löytänyt. Tuo Defender ajaa aika hyvin asiansa. Toki, aina, pitää olla vähän varpaillaan että mitä ohjelmaa järjestelmään on asentamassa ja itse hyvin vähän testailen erilaisia ohjelmistoja. Mitä joskus olen käynyt jotain auttamassa erikoisuuksissa, niin valtaosa on asentanut monenlaista virustorjuntaa ja rekisteriputsaria mistä en ole itse yleensä koskaan edes kuullut.