Kirjoittaja Aihe: Mint 17.1 64/ Zorin 9.1 64 valmiustilasta palautuminen ja netin sammuminen.  (Luettu 4527 kertaa)

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Eli kun kone palautuu valmiustilasta, niin usein käy niin ettei netti toimi. Pitää aina "bootata" netti verkkoasetuksista. Langallinen netti koneesta suoraan seinään ja taloon tulee valokaapeliliittymä.

Koneen tiedot:
-HP Pavilion Elite HPE Prossu Intel Core i5-2300 2.8 MHZ*4
-Muistia 8G
-Näyttis AMD ATI Radeon HD 6850
« Viimeksi muokattu: 10.02.15 - klo:23.23 kirjoittanut Kaasumies »

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Ongelma ratkaistu vaihtamalla Zoriniin.

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Zorin 9.1:ssä sama vika. Voiko verkkokortti "sammua" lepotilassa niin, että se pitää buutata uudelleen? Näköjään vika on koneessa eikä versiossa?

roikale

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 321
    • Profiili
En pääse valmiustilasta työpöydälle ollenkaan. Syytä en tiedä. Enkä tämä vanha kone ja Nvidian näytönohjain on selityksenä. Swap-muistia yli 2 Gigaa ja enable-käytössä..

https://devtalk.nvidia.com/default/topic/762644/nvidia-340-24-problems-with-hibernation-and-suspend/

PS. näytön lukituksen ja paluun suhteen ei ongelmia...
« Viimeksi muokattu: 15.02.15 - klo:12.41 kirjoittanut roikale »
Kannettava (17,3") Intel - järjestelmät Linux Mint 17.2 ja Ubuntu 15.04

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2739
    • Profiili
En pääse valmiustilasta työpöydälle ollenkaan. Syytä en tiedä. Enkä tämä vanha kone ja Nvidian näytönohjain on selityksenä. Swap-muistia yli 2 Gigaa ja enable-käytössä..

https://devtalk.nvidia.com/default/topic/762644/nvidia-340-24-problems-with-hibernation-and-suspend/

PS. näytön lukituksen ja paluun suhteen ei ongelmia...

Olethan asentanut nvidian suljetun ajurin? Minulla paluu valmiustilasta on juuri se syy joka pakotti asentamaan suljetun ajurin.

Avaa järjestelmäasetukset ja sieltä Ohjelmistot ja päivitykset, siirry välilehdelle Lisäajurit, valitse sieltä suljettu ajuri, täppää Toteuta muutokset ja odota, vaihto kestää jonkin aikaa. Sen jälkeen käynnistä kone heti uudelleen.

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Mulla kanssa on suljettu ajuri käytössä. Siinä on 2 eri ajurivaihtoehtoa ja olen koittanut kumpaakin. Kun katselee esim Yle Areenasta jotain koko ruudulla, niin kuva pykii. Ei siis varsinaisesti nyi mutta pykii selvästi. Pikkukuvana ei. Missään muussa versiossa ei aikasemmin ole vastaavaa ollut. Ikävä juttu nämä Zorinin pikkuviat. Muuten niin kiva käyttis. Pitää koittaa jotain muuta jospa sattumalta löytäis toimivan jutun. Kiinalainen Ubuntupohjainen Deeping vois olla seuraavaks vuorossa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16301
    • Profiili
Mulla kanssa on suljettu ajuri käytössä. Siinä on 2 eri ajurivaihtoehtoa ja olen koittanut kumpaakin. Kun katselee esim Yle Areenasta jotain koko ruudulla, niin kuva pykii. Ei siis varsinaisesti nyi mutta pykii selvästi.

Jos tarkoitat repeilyä (tearing), se on yleinen ongelma, joka tuskin korjaantuu jakelua vaihtamalla, jos näytönohjaimen ajuri pysyy samana. Nvidian suljetun ajurin kanssa kannattaa kokeilla kytkeä backing store pois käytöstä:

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=48259.msg370288#msg370288
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=48259.msg370291#msg370291

Toinen tekijä on prosessorin suorituskyky. Areena vaatii prosessorilta enemmän kuin useimmat videopalvelut. Jos Ruutu.fi tai joku muu Flashia käyttävä palvelu toimii nykimättä ja repeilemättä, ongelma johtuu tästä.

Kaasumies

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 353
    • Profiili
En tarkoita repeilyä vaan nykimistä. Sen verran pientä, että sanoin sitä pykimiseksi. Pykimistä olen huomannut tähän mennessä vain Zorinilla.
Ja näyttis on ATI.

Koneen tiedot:
-HP Pavilion Elite HPE Prossu Intel Core i5-2300 2.8 MHZ*4
-Muistia 8G
-Näyttis AMD ATI Radeon HD 6850

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Zorinissa muistaakseni on kaikki maailman työpöytätehosteet käytössä joten vois auttaa kun ne ottaa pois käytöstä videoita katsellessa. KDE pikanäppäimet tuohon  on  Alt+Shift+F12