Kirjoittaja Aihe: netti ei toimi  (Luettu 2453 kertaa)

MAiKKiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
netti ei toimi
« : 12.08.06 - klo:19.18 »
Täs oon kokeillu parin kuukauden aikana saamaan tän netin toimimaan ei millään toimimaan.
Aina ku kirjaudun sisään sanoo että pitää lisätä ipt ja nää etc/host kansioo ja oon lisänny eikä alkanu pelittää et millä mä saisin ton netin pelittää?

Kiitos

juyli

  • Vieras
Re: netti ei toimi
« Vastaus #1 : 12.08.06 - klo:19.25 »
Täs oon kokeillu parin kuukauden aikana saamaan tän netin toimimaan ei millään toimimaan.


Yhteydenottotapoja internettiin on monenlaisia. Kysymyksesi ei kerro mitään yhteydenottotavastasi, joten vastaaminen on mahdotonta.

MAiKKiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Re: netti ei toimi
« Vastaus #2 : 12.08.06 - klo:19.30 »
Mulla on tämmönen USB To HPNA/Ethernet Adapter.
Toimi ku oli windows 98 koneella.

juyli

  • Vieras
Re: netti ei toimi
« Vastaus #3 : 12.08.06 - klo:19.40 »
Mulla on tämmönen USB To HPNA/Ethernet Adapter.

Koitapa palstan hakutoimintoa. Löytyy paljon keskustelua HomePNA-yhteyksistä.

Toimi ku oli windows 98 koneella.

Win98:lle sinulle oli laitevalmistajan asennuslevy ajureineen, jolla adapteri saatiin toimimaan.

timbuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Re: netti ei toimi (Ratkaistu!!!)
« Vastaus #4 : 13.08.06 - klo:17.09 »
Moikka!
Vihdoinkin sain nettini pelaamaan kaikissa neljässä identtisessä koneessa! Kiitokset siitä omalle periksiantamattomuudelleni ja uteliaisuudelleni ja tietysti kaikkitietävälle ubuntuyhteisölle. Vastaukset ja viitteet löytyivät selatessani läpi keskustelualueet.
Ongelmani ratkesi helposti muokkaamalla /etc/network/interfaces -tiedostoa ja tallentamalla muutokset. Katsoin tiedoston komennot toimivalta koneeltani ja jäljensin ne toisiin koneisiini ja tallensin...ja hups! netti toimii heti kaikissa, ilman jokakertaista conffausta. Osasta tiedostoa jouduin poistamaan kaksinkertaisen komennon, siis pre-up tai auto pre-up rivin. Tosin yksi kone takkuili mutta siinäkin oli oma mokani... address -sanasta puuttui yksi d-kirjain... ::). Hiukan vain näin noviisia ihmetyttää tuo, että yhteyteni pitäisi olla vaihtuvalla IP: llä mutta tiedostossa IP on määritetty static IP:ksi....? Mutta tärkeintä että toimii!!
Muutoin Dapperini on ollut todella nöyrä palvelija, ei hetkahda vaikka kuinka mokailisin! Sähkökatkot sun muut Dapper selvittää vain huomauttamalla ystävällisesti, että "voisit sammuttaa koneesi seuraavalla kerralla oikein"(vapaa lainaus)....taidankin lähettää ilmoituksen sähkölaitokselleni.... :-\
Taitojen karttuessa aion koettaa uusia asennuksia ja mahdollisuuksia Dapperissani, nykyisilläkin pärjään vallan loistavasti...Siihen saakka palaillaan ja tsempataan!!!

TImbuntu

MOi!!

Laitanpa tähän jatkoksi hieman samanlaista ihmettelyä, olen selannut muka palstat läpi, enkä vielä ole tajunnut missä vika...taikka kuinka ratkaisen ongelman...yksinkertaisesti mieluiten...

Siis minulla on neljä samanlaista IBM net vista konetta gigan prossulla ja 256 välimuistilla, integroidulla verkkokortilla. Kaikki ovat netissä d-linkin kytkimen kautta, ja saman palikan kautta on netissä myös neljä wintouhkakonetta...samanaikaisesti...Kaikkiin linukoihin olen päivittänyt Breezyn Dapperiin netin kautta. Kaikki on mennyt kohtuullisen ok, mutta kolme asiaa ihmetyttää...MIksi kolmessa koneessa eivät nettiasetukset jää muistiin vaikka yritän mitä, ja tuossa yhdessä samanlaisessa asetukset pysyvät muistissa...? Olen koettanut verkkoasetukset vaikka millä dhcp sun muilla kiinteillä variaatioyhdistelmillä, mutta aina kun avaan nämä kolme konetta, joudun ajamaan päätteessä läpi sudo pppoeconf rimpsun.Minulla on siis nettiyhteys joka vaatii kirjautumisen käyttäjätunnuksella ja salasanalla.
Kertokaa hyvät kanssayhteisöläiset, miten saan jäämään verkkoasetukset muistiin noihin kolmeen ubuntu gnome -koneeseen, mikään päätehirmu en vielä ole...Joku komentoketju ilmeisesti pitää kirjoittaa,,,,kertokaa pliis mikä!!!?

TImbuntu
« Viimeksi muokattu: 29.08.06 - klo:10.31 kirjoittanut timbuntu »

wicke

  • Vieras
Re: netti ei toimi
« Vastaus #5 : 22.08.06 - klo:17.37 »
Pistänpä nyt jatkoa omilla ongelmillani sammaan aiheeseen. Siis olis Homeline:n SUSB-To-Ethernet-konvertteri HomePNA:lla jota haluisin käytellä Ubuntun Live-ympäristössä ennen asennusta tarkistaakseni toimivuuden onnistuuko?