Oliskohan tällä foorumilla Huginin käyttäjiä? Kaipaisin neuvoja ihan rautalankatyyliin.
Olen yrittänyt opiskella Huginin käyttöä ja vaikeuksia riittää. Siksi kokeneempien neuvot olisivat arvokkaita.
Tarkoitukseni on tehdä pallopanoraamoja 35 kuvasta (24mm,täyskenno), tai oikeastaan 105 kuvasta, koska olen haarukoinut kolme valotusta. Siis Huginissa suorakulmaistettu projektio (equirqctangular), 360x180 astetta. Nadiria en ole kuvannut ja zeniitistä voi jättää kolme kuvaa pois, joten oikeastaan pitäisi yhdistää 32 kuvaa(x3). Kuinka tehdä työ nopeasti, mutta ilman pykimistä kuvien välillä?
Omassa työnkulussa olen nyt päässyt Huginissa n.1,5-2 tunnin työaikaan/panoraama; hirveästi hiiren naputtelua vaatii. Lisähommia ennen ja jälkeen panoraaman yhdistämisen on aika paljon. Tuloksena n.12000x6000px suorakulmaistettu.
Olen viime aikoina käyttänyt uusinta 2013.0.0-versiota, opettelemista on asioiden uudessa järjestelyssäkin.
https://launchpad.net/~hugin/+archive/nextLisäksi kiinnostaisivat kapeampikulmaiset gigapikselikuvat jättiprinttejä varten.
edit. otsikkoa tarkensin