Täytyy muistaa sekin, että harva ihminen tietää käyttämiensä elementtien nimet. Ei kukaan tiedä, mikä on pudotusvalikko, vaikka sellaisia on ympäri nettiä ja kaikissa ohjelmissa (ainakin ennen oli). Eikä kovin moni tiedä Macissakaan, mikä on Dock tai varsinkaan jotain niitä muita elementtien nimiä. Tärkeintähän kuitenkin on, että ne toimii kuten pitää.
Minä olen kanssa sitä mieltä, että ei missään tapauksessa kömpelöä kökkö-suomennosta, jota kukaan ei oikeasti käytä, ja joka sitten vain on käyttöohjeissa sekoittamassa kaikkien päät kun pitää miettiä, että mikä hiton "sovellusetsin", missä sellainenkin muka on...
Suodin ei ole hyvä nimi Dashille, koska mulle tulee mieleen, että ne yksittäiset Lenset (eli linssit) ois niitä suotimia, joilla suodetaan esille informaatiota.
Entä jos lähtiskin ihan toisesta suunnasta? Mietitään miltä Dash näyttää. Se tulee siihen kaikkien ohjelmien päälle osittain läpikuultavana ja sumeana. Jos löytyisi tuolle jokin kuvaava nimi, niin sehän ois mainiota! Levy? Komentosilta? Komentopaneeli? Käynnistinkerros? Käynnistyslasi? Tuulilasi?