Heipä hei.
Olen uusi Linux/Ubuntu käyttäjä ja olen nyt hieman harjoitellut sen käyttöä, jonka seurauksena minulla on useampi asennus eri kovoilla. Ihan ensimmäiseksi asensin Ubuntun kakkoskovolleni vanhan XP-asennuksen rinnalle, mutta silloinhan en saanutkaan käynnistysvalikosta valittua minkä käyttiksen haluan käynnistää, koska ykköskovoni jolla on Vista käyttiksenä ei ollut koneessa kiinni asennuksen aikana, jotten vahingossa tekisi mitään typerää sille.
Sitten asensin Ubuntun (10.04) uudestaan ykköskovolleni Vistan rinnalle, mutta en saanut nettitikkua toimimaan siinä sitten millään. Kaverini toi minulle uusimman version Ubuntu 10.04:stä, jonka olisin halunnut asentaa edellisen päälle/tilalle ja säilyttää Vistan edelleen, mutta sellaista mahdollisuutta asennusohjelma ei antanut, vaan sekä Vista, että edellinen Ubuntu-asennus jäivät omille osioilleen kovolle. Tässä uusimmassa 10.04:ssä nettitikku toimi heti kutakuinkin ongelmitta, mutta muuten minulla on ollut aika paljon säätöä siinä. Nyt haluaisinkin kokeilla uusinta 11.04 versiota, mutta haluaisin sen Vistan rinnalle, ilman näitä vanhoja asennuksia. Tai vaihtoehtoisesti poistaa ylimääräiset Ubuntu-asennukset ja antaa nämä osiot tälle toimivalle asennukselle käyttöön. Mitenköhän kannattaisi edetä? Kovojen formatointi ei nappaa, koska silloin menisi Windows asennukset uusiksi.
T:Pekka