Kirjoittaja Aihe: Ikkunoiden "lättääminen"  (Luettu 4060 kertaa)

raezel

• Käyttäjä
    • Profiili
Ikkunoiden "lättääminen"
« : 07.06.06 - klo:13.27 »
Onkos jollain tapaa mahdollista saada KDE:hen tämä Macista tuttu ominaisuus "lätätä" ikkunoita. Elikäs siis kun kaksoisklikkaa ikkunan otsikkopalkkia, ikkuna ei suinkaan suurene/pienene vaan pienentyy pelkäksi otsikkopalkiksi.

Tuo "lättääminen" ei välttämättä ole hirveän kuvaava sana, mutta muutakaan ilmaisua en sille tiedä. Täten en oikein voinut aihetta googlettaakkaan.

mikk0

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Ikkunoiden "lättääminen"
« Vastaus #1 : 07.06.06 - klo:13.40 »
Muistan sellaista sanaa käytetyn tästä kuin shadow. Muistankohan oikein?
Olen itse saanut tuon toimimaan joskus, mutta siitä on aikaa kun olen KDE:tä käyttänyt, joten...

Mikko

Mikko Saarinen

raezel

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.06.06 - klo:14.02 »
Aah, kiitos. Tuo Shadow auttoi, vaikkakin oikea termi näemmä oli Shade.

TQeng

• Käyttäjä
  • Zenwalk / PCLOS / Kubuntu
    • Profiili
    • Vaihtoehto.org
« Vastaus #3 : 07.06.06 - klo:14.02 »
Olisiko hakemasi sana shade?

kcontrol → Desktop → Window Behavior → Titlebar Actions → Titlebar double-click → Shade.

Edit; Vähän myöhässä, näemmä. :)
Satius est supervacua scire quam nihil.

mikk0

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 07.06.06 - klo:17.02 »
Hyvä kun tuosta oli apua  :)

On siitä näemmä jo sen verran kauan, että tuo oikea sana oli päässyt unohtumaan...

Mikko Saarinen

teprrr

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 01.07.06 - klo:01.53 »
Taitaapi jopa olla oletusasetus, ainakin näin muistelisin. Itselläni siis on aina toiminut noin :)

mgronber

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 01.07.06 - klo:12.15 »
Taitaapi jopa olla oletusasetus, ainakin näin muistelisin. Itselläni siis on aina toiminut noin :)

Joskus tuo on tainnut olla oletusasetus mutta ainakin nykyisessä Kubuntussa otsikkopalkin tuplaklikkauksella oletuksena taitaa olla ikkunan maksimointi (mikä on idioottimaisin mahdollinen toimintatapa). Tämä on taas niitä asioita joita ensimmäisellä käyttökerralla joutuu korjaamaan...

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 01.07.06 - klo:13.16 »
Joskus tuo on tainnut olla oletusasetus mutta ainakin nykyisessä Kubuntussa otsikkopalkin tuplaklikkauksella oletuksena taitaa olla ikkunan maksimointi (mikä on idioottimaisin mahdollinen toimintatapa). Tämä on taas niitä asioita joita ensimmäisellä käyttökerralla joutuu korjaamaan...

tuo on ollut ainakin aikoinaan myös gnomen (metacityn) oletus ja nyt se on ikkunan maksimointi. en tiedä tuleeko tuo maksimointioletus uuden gnomen puolelta vai onko ubuntun oma lisäys, mutta ainakin minä pidän enemmän tuosta  vanhasta. kaiketi tuo maksimointi on otettu oletukseksi ubuntussa/gnomessa/kdessä windowsista siirtyvien miellyttämiseksi.
Janne