Kirjoittaja Aihe: Minority report  (Luettu 2051 kertaa)

himerrys

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Minority report
« : 22.01.10 - klo:22.39 »
....vähän väsyttää....
http://www.mikseri.net/clubs/thread.php?topic_id=39678&page=3
löytyy löytyy Sunt1o tarina, jonka tausta vaikuttaa juuri päinvastaiselta kuin minulla ja jolle pitäisi antaa jokin palkinto pelkästä sitkeydestä ...

Itselleni aattelin muusikon uraa vaikka lauluääni onkin 5. Kommentit tervetulleita, johan tässä loppuu viinat.

Asensin koneeseen CentOs, Xp, Windows7, Ubuntu 9.10
ja Ubuntu studion 9.10 lähtökohtana, etta hae image ja asenna (ei verkkoa), tuskin on kysymys mistään laiteongelmasta.

Kaikkien muiden osalta ok, mutta UbuntuStudio 32 tai 64 asennus ei onnistu. Koska ongelmaa ei tunnu löytyvän kuin hyvin harvoilta niin johtuuko se siitä että olen ollut liian kauan atk-alalla vai mistä?

(Olen yrittänyt pitää itselläni loppukäyttäjän näkökulman ubuntuun ja ilmeisesti onnistunut siinä.)

- Hello and thank you anyway, but ...

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Minority report
« Vastaus #1 : 22.01.10 - klo:23.17 »
Kerro mikä ongelmana.   Please tell me more about your problem.
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

hhannu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Minority report
« Vastaus #2 : 22.01.10 - klo:23.27 »
kerro asia selvinpäin....

himerrys

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Minority report
« Vastaus #3 : 24.01.10 - klo:01.19 »
Hei,
virittelin läppäriin mokkula-yhteyden niin että varsinaisen koneen asennuksen aikana internet oli käytettävissä. Nyt asennus onnistui ilman mitään ongelmia ja kirjoittelen tätä:

uname -a
Linux Cheyenne 2.6.31-9-rt #152-Ubuntu SMP PREEMPT RT Thu Oct 15 13:22:24 UTC 2009 x86_64 GNU/Linux
-koneesta.

Kaikki mitä olen kokeillut näyttää toimivan hienosti ja on tosi nopea (varsinaisia audio juttuja pääsen kokeilemaan vasta myöhemmin).

Asennusohjelma käytti verkkoa:
1) käyttöjärjestelmän
2) muut ohjelmat: jotain ttf-mscorefonts-installer ja joku toinen jota en saanut
3) grub-install
aikana.

Kysymyksiä sitten:

1) Pitäisikö lopettaa juopottelu käyttöjärjestelmän asennuksen ajaksi?
2) Voisiko joku vahvistaa tai kumota väitteen että:
UbuntuStudio 9.10 ei voi asentaa imagesta ja päätyä mihinkään varmasti oikeaan lopputulokseen, ilman että asennuksen aikana on internet käytettävissä?


------
- Olohuoneessani on jo Microsoft, teenkö tilaa myös Canonicalle

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Minority report
« Vastaus #4 : 24.01.10 - klo:09.22 »
1) Pitäisikö lopettaa juopottelu käyttöjärjestelmän asennuksen ajaksi?

- Yleensä juopotellessa pienikin odottelu on tuskaa, eli harvoin juopottelu tekee asennuksesta mielyttävämpää kokemusta.

2) Voisiko joku vahvistaa tai kumota väitteen että:
UbuntuStudio 9.10 ei voi asentaa imagesta ja päätyä mihinkään varmasti oikeaan lopputulokseen, ilman että asennuksen aikana on internet käytettävissä?


Olet oikeassa ja et ole: riippuu nimittäin juuri tuosta lopputuloksesta ja siitä  miten rajaat asennuksen, tarkoitatko sillä sitä vaihetta kun laitat rompun sisään ja käyt install ohjelman läpi vai sitä kun kone on oikeasti käyttövalmis. Olit sitten asentamassa mitä tahansa Ubuntu distroa läppärille tarvitset levyasennuksen jälkeen internettiä siihen että haet kolmansienosapuolien ajurit ja mokkulalle tuon kernelin jolla se toimii. Kolmannen osapuolien ajureita ei ole uskallettu laittaa eikä kaikissa maissa voidakkaan itse asenus imageen, se on hyvin ymmärrettävää. Asennus imageen on voitu laittaa vain avoimet ohjelmat ja paketit. Tästä näkökulmasta katsoen olet oikeassa, mutta turhaan osoittelet sillä Ubuntu studiota, ei ole studion vika että laitevalmistajat jättävät ajurinsa suljetuksi.  Tietty olen itse ihmetellyt sitä että kun itsellänikin on nvidian näytönohjain kortti johon on avoin ajuri, että miksei niitä ole imagessa, mikään ei estäisi laittamasta,  tai avointa flash playeriä. Noidenkin kahden valmis läsnä olo asennusmediassa takaisi monella perus käyttäjälle sen etteipä tarvitsisi cd.rompun    lisäksi miettiä mitä pitää vielä asennella. Eli: Mihinkään oikeaan loppu tulokseen kyllä päädytään, mutta käyttökelpoiseen tarvitaan usein se netti.
« Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:16.02 kirjoittanut dafl01 »

Immo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 776
  • Ammuin sheriffin.
    • Profiili
Vs: Minority report
« Vastaus #5 : 24.01.10 - klo:14.58 »
Lainaus
1) Pitäisikö lopettaa juopottelu käyttöjärjestelmän asennuksen ajaksi?

Kyllä. Darrassakin ihan tarpeeksi haastavaa  ;)
"there's two types of people. Those who are very good. And those who are dead. I'm very good"