Kirjoittaja Aihe: Videopuhelut Messengerillä  (Luettu 2340 kertaa)

J-P

• Käyttäjä
    • Profiili
Videopuhelut Messengerillä
« : 21.09.09 - klo:12.33 »
Hakusessa olisi siis helppokäyttöinen ja pomminvarmatm messenger clientti, jolla saa soitettua norm. puheluita ja videopuheluita (Siis messengerin välillä). Skype ei ole tässäkohtaa vaihtoehto. Tätä ohjelmaa en siis itselleni tarvitsisi, vaan n. 60v sukulaiselle, jolle olen ubuntua koittanut kaupata helppona ja varmana, kun nykyinen vista tahtoo olla hidas. AMSN ohjelmaa olenkin jo katsellut, mutta voiko sillä soittaa ilman videota olevia puheluita. PidGinillä, joka siis tulee Ubuntun mukana, ei vissiin voi soittaa minnekkään.

Mario92

• Käyttäjä
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: Videopuhelut Messengerillä
« Vastaus #1 : 21.09.09 - klo:16.33 »
Itse asentelin Emesenen version 1.5 (sen takia koska ei avatarit näkynyt uusimmalla live mesellä) ja siinä näyttäisi olevan videopuheluominaisuus. En ole itse testannut videopuhelua, mutta kannattaa kokeilla. :)

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

J-P

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.09.09 - klo:16.53 »
Ajattelin tässä lähinnä kuitenkin kysyä varmoista ja toimivista ratkaisuista. Se o meinaan kiva että sellainenkin ihminen, joka ei muuten koneista ymmärrä aata eikä öötä niin vois ihan heittämällä käyttää sitä. Itelläni oo mitää kokemuksii muuta kuin PidGinistä. Puhelut hoidan Skypellä.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #3 : 21.09.09 - klo:17.30 »
Ihan yleisesti mikrofonin käytöstä Ubuntussa sen verran, että äänenastuksista (tai oikeastaan mikseristä eli äänenvoimakkuden hallinnasta) joutuu räpläämään päälle jotkut paikat, että saisi äänet kuulumaan. Eli sieltä Asetuksista pitää laittaa päälle Mikrofoni, Mic Boost, Nauhoitus ja Mikrofoni nauhoitus ainakin minulla ennen kuin alkoi kuulumaan. Ja sen lisäksi piti laittaa riittävä äänenvoimakkuus niihin (ei liikaa ettei kierrä). Muutten ei ole kokemusta noista ohjelmista kuin Skypestä (ja sitäkään en itse käytä).
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jakke77

• Käyttäjä
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.09.09 - klo:18.28 »
http://mercury.im/ tuossa ainakin kehutaan tuon ominaisuuden löytyvän, kun en omista mikrofonia enkä edes web-kameraa en sen toimivuutta voi kokeilla.
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB