Minulla on samanlainen palkki, jossa neljä päällekkäin olevaa lohkoa, mutta väriltään vihreä. Sen vieressä kaksi mustaa näyttöä. Molemmista tulee samat valikot klikkaamalla hiiren oikealla ja Tietoja -kohdasta tulee tiedot: gnome-netstatus-applet 2.12.2
Nämä "gnome-netstatus-applet 2.12.2"- ja "NetworkManager- sovelma 0.7.0"-kuvakkeet paneelissa ovat ihan eri asioita vaikka näyttävätkin osin samoja juttuja. Kokeilin tuossa että niitä voi vallan hyvin käyttää myös yhtäaikaa.
Tämän "gnome-netstatus-applet 2.12.2"-kuvakkeen saa helposti paneeliin "Lisää paneeliin..." toiminnolla ja yhtä helposti pois.
Tämä "NetworkManager- sovelma 0.7.0"-kuvake puolestaan sijaitsee paneelin ilmoitusalueella päiväyksen ja kellonajan vieressä, eikä siinä hiiren oikealla klikatessa ole poistamismahdollisuutta.
Juuri tämän "NetworkManager- sovelma 0.7.0"-kuvakkeen sinä nyt tarvitsisit. Sen pitäisi mielestäni olla paneelin vakiokamaa, mutta sinulla nyt jostain syystä kadoksissa.
Aletaanpa siis etsimään tätä kadonnutta kuvaketta.
Koska "NetworkManager- sovelma 0.7.0" on minun käsitykseni mukaan nm-appletin "näkyvä" ilmentymä niin tarkistetaan ensin että nm-applet toimii. Avaa
Järjestelmä -> Ylläpito -> Järjestelmän valvontaTarkista näkyykö avautuneessa listassa prosessia nimeltä nm-applet.
Ellei näkynyt siellä, niin löytyykö
Järjestelmä -> Asetukset -> Istunnot ja sieltä kieleke "Käynnistyvät ohjelmat", ohjelma nimeltä "Network Manager". Jos Network Manager on listalla niin onko se valittu käynnistymään.
Jos edellisissä tuli vesiperä niin mahtaako sitten löytyä tätäkään
Järjestelmä -> Asetukset -> Network Configuration sillä ainakin pystyy muokaamaan niitä verkkoasetuksia.
Minulla on asennettuna Network managerista paketit network-manager-gnome, network-manager, libnm-util0 ja libnm-glib0
Luulisin että joku noista paketeista on tuon nm-appletin takana.
Tutkailin tuota lisää ja totesin että tämä NetworkManager- sovelma 0.7.0 on osa pakettia network-manager-gnome joka sinullakin on asennettuna.
Kun Synaptic-pakettienhallinnassa klikkaat pakettia network-manager-gnome hiiren oikealla ja valitset ominaisuudet, avautuu kielekkeestä "Asennetut tiedostot" lista paketin asentamista tiedostoista polkuineen.
Tämän ongelman kannalta oleellisia tiedostoja ovat ainakin "/usr/bin/nm-applet" ja "/etc/xdg/autostart/nm-applet.desktop"