Kirjoittaja Aihe: Ongelma käyttöliittymän avauduttua[Ratkaistu]  (Luettu 4535 kertaa)

jp1

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ongelma käyttöliittymän avauduttua[Ratkaistu]
« Vastaus #20 : 06.01.09 - klo:11.52 »
Minulla vastaava ongelma, mutta xubuntun kanssa: työpöydälle putkahtaa käynnistyksen yhteydessä sekä pääte että Päivitysten hallinta . Pääte ei sinällään häiritse (saattaa jopa olla xubuntun ominaisuus).

En usko että on ominaisuus, ainakaan minulla ei Xubuntussa tai Ubuntussa (molemmat 8.04lts) aukene käynnistyksen yhteydessä mitään ylimääräistä.
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

joonas60

• Käyttäjä
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
« Vastaus #21 : 06.01.09 - klo:12.46 »
Minulla vastaava ongelma, mutta xubuntun kanssa: työpöydälle putkahtaa käynnistyksen yhteydessä sekä pääte että Päivitysten hallinta . Pääte ei sinällään häiritse (saattaa jopa olla xubuntun ominaisuus).

En usko että on ominaisuus, ainakaan minulla ei Xubuntussa tai Ubuntussa (molemmat 8.04lts) aukene käynnistyksen yhteydessä mitään ylimääräistä.

Minulla 8.10 käytössä kahdella konella. Ubuntun puolella ei esiinny mitään vastavaa ongelmaa kummassakaan, ainoastaan xubuntulla molemmilla koneilla (toisella koneella tosin putkahtaa vain pääte työpöydälle). Voisiko tämä johtua jotenkin päivityksistä (puhdas arvaus)?

Xubuntua käytän, koska mythtv toimii siinä jouhevammin. ::)
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

joonas60

• Käyttäjä
  • Tietotekniikan kanssa puuhastelua yli 30 vuotta
    • Profiili
« Vastaus #22 : 07.01.09 - klo:10.03 »
Jahas, homma toimiikin. Yritin päästä helpolla ja käynnistää pelkän X-serverin (Ctrl_Alt_Backspace), mutta eihän se auttanut. Koneet pari tunti alhaalla ja käynnistin koneet: ei mitään ylimääräistä auennut työpöydälle.
terv. joonas60
Asus X4909F, Windows 10, WSL2-Ubuntu

Senior

• Vieras
« Vastaus #23 : 09.01.09 - klo:20.02 »
Meneepä mielenkiintoiseksi. Kun sain viimein tuon firefoxin ja pääteikkunan pois aukeamasta, kokeilin onnea ja otin Järjestelmä-->Asetukset--->Istunnot ja siitä "istunnon asetukset"-välilehdeltä täpän pois tuosta "Muista käynnissä olevat ohjelmat kirjauduttaessa ulos". Sitten huolehdin että kaikki ikkunat oli suljettu menin pois työtilasta ja tulin valikosta takaisin, niin kas kummaa NYT OLIKIN YKSI IKKUNA nimittäin "KOTIKANSIO"-TIEDOSTOSELAIN auki.

Että sillai. Puhukaa mitä tahansa mutta tässä Hardyssa on jokin häikkä. Jotta mitään ikkunoita ei olisi käynnistettäessä auki on minun ilmeisen pakko laittaa tuo täppä paikalleen tuossa mainitussa "Istunnon asetukset"- kohdassa. ::)

Senior

• Vieras
« Vastaus #24 : 09.01.09 - klo:20.08 »
Komento takaisin. Nyt asia ehkä selvisi. Ei tuota täppää tarvitse laittaa paikalle. Mutta minä pääsin tästä uudesta riesasta pois kun painoin tuota painiketta "Muista käynnissä olevat ohjelmat". Suljin kaikki sovellukset ja klikkaamalla tätä mainittua painiketta istunto tallentui. Sitten hyppäsin taas ohjelmasta ulos ja kun tulin takaisin ei tuota tiedostoselain-ikkunaa enää käynnistyksen yhteydessä näkynyt. Siinä se taisi olla tämän ongelman ratkaisu - tai sitten taas ei.  ;D