Kirjoittaja Aihe: 64-bit Java Plugin  (Luettu 1817 kertaa)

Asmo Koskinen

• Käyttäjä
    • Profiili
64-bit Java Plugin
« : 12.02.08 - klo:22.17 »
Täytyy sanoa, että todella pimeetä ja sairasta Sunilta. Sama juttu Adoben 64-bittisen Flashin suhteen.

Toivottavasti IcedTea ja Gnash saadaan joskus kuntoon. Kuten olen jo useasti todennut - mitä enemmän koulut hankkivat Opit.fi:n tapaisia palveluja, niin sitä vähemmän meillä on liikkumatilaa.

http://bugs.sun.com/bugdatabase/view_bug.do?bug_id=4802695

Siis kolmen vuoden bugiraportit eikä Sun selitä mitään? Viimeinen postaus on jo tosi hauska.

"I suggest Sun chucks the 64bit effort immediately and starts working on a 512bit plugin to be on the market once such machines show up in perhaps 20 years. And if that's too much of a rush, consider a version of quantum java...."

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.
« Viimeksi muokattu: 12.02.08 - klo:22.21 kirjoittanut Asmo Koskinen »

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: 64-bit Java Plugin
« Vastaus #1 : 12.02.08 - klo:22.54 »
Kuten olen jo useasti todennut - mitä enemmän koulut hankkivat Opit.fi:n tapaisia palveluja, niin sitä vähemmän meillä on liikkumatilaa.

Ymmärrän, että haluaisit saada sen toimimaan, jo linuxin/ltsp:n/ubuntun maineen nimissä.

Mutta oletko kysellyt koululla/kouluilla, minkä verran ja mitä java-, flash- tai varsinkin shockwave-tavaraa opettajat tai oppilaat oikeasti sieltä opitista käyttävät tai tarvitsevat? Koko Opit on turhake. Moodle tarjoaa kaiken saman valmiita materiaaleja lukuunottamatta.

Asmo Koskinen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 12.02.08 - klo:23.25 »
Mutta oletko kysellyt koululla/kouluilla, minkä verran ja mitä java-, flash- tai varsinkin shockwave-tavaraa opettajat tai oppilaat oikeasti sieltä opitista käyttävät tai tarvitsevat?

Kyllä olen tällä yhdellä koululla - paine tulee siitä, että kaikki Kokkolan koulut käyttävät niitä kaikilla luokilla ekaluokista lukioon. Kun he tottuvat käyttämään Opit.fi-palvelua Windows-koneilla ja meillä on vasta yksi koulu LTSP-systeemissä, niin mahdollinen muutosvastarinta kasvaa koko ajan - "Muuten, kaikki ei sitten enää toimikaan, kun siirrytte Linuxiin/LTSP:hen." Se ei ole oikein kiva juttu.

Kyllä minä pärjään tämän yhden koulun ja niiden opettajien kanssa, mutta millä argumentilla minä "myyn" Linuxin/LTSP:n muille kouluille? Tai hallinnolle, joka on ostanut kyseisen palvelun?

Wine tai 32/chroot ei ole kauhean mukavaa ylläpidettävää, kun voisi pelata pelkästään apt-get update/uprgade-käskyillä.

Asmo Koskinen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.02.08 - klo:23.47 »
"Muuten, kaikki ei sitten enää toimikaan, kun siirrytte Linuxiin/LTSP:hen." Se ei ole oikein kiva juttu.

Siis joo, nyt annan taas turhan kriittisen kuvan. Kaikkihan toimii Opit.fi:n suhteen kyllä.

32-bittisessä ympäristössä html/javascript, Java ja Flash FF:ssä ja jokaisessa päätteessä on lisäksi Wine/FF/Shockwave-yhdistelmä.

Tämä narina tulee siitä, että haluaisin hyödyntää sen palvelinraudan kunnolla (Duo Core Xeon). Ja myös ylläpidän pitää mahdollisimman yksinkertaisena.

Mutta sillekään ei voi oikein mitään, että jos kuuntelemme asiakasta, niin aika pienet asiat ratkaisevat. Ei asiakkaat jaksa kuunnella pitkiä periaatteellisia sepustuksia siitä, miksi tietokone ei toimi. Asiakas on jo siinä vaiheessa kävellyt pois (asiakas=opettaja tai oppilas).

ESR:n ja RSM:n ero on kai juuri tässä. ESR valitsee "practice over ideology, markets over politics" ja RSM päinvastoin. Ja LBT ei valitse mitään puolta - "mä vaan koodaan - just for fun".