Kirjoittaja Aihe: mistä libdvdcss Xubuntuun [ratkaistu]  (Luettu 3434 kertaa)

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 682
    • Profiili
mistä libdvdcss Xubuntuun [ratkaistu]
« : 26.11.07 - klo:23.44 »
Hei,

olen saanut viriteltyä Xubuntua aika hyvin, OOo on asennettu ja kaikki tarpeellinen alkaa olla kohdallaan. DVD ei vaan suostu pyörimään, vaan vaatii lindvdcss:n asennusta, mutta sitä ei löyty vgaikka ruksasin synaptikista kaikki mahdoiliset repositorit.
Eli mikäköhän osoite sine pitäisi vielä lisätä, että saisi DVD:n vörkkimään?
« Viimeksi muokattu: 27.11.07 - klo:00.46 kirjoittanut JussiS »
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: mistä libdvdcss Xubuntuun
« Vastaus #1 : 27.11.07 - klo:00.12 »

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 682
    • Profiili
Vs: mistä libdvdcss Xubuntuun
« Vastaus #2 : 27.11.07 - klo:00.46 »
no hei,

ei asentunut tuolta haettu paketti, mutta asennusohjelma kehotti ystävällisesti hakemaan täältä:
http://download.videolan.org/pub/libdvdcss/1.2.9/deb/

tuo asentui ja Monthy Pythonit pelittää ;-)
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: mistä libdvdcss Xubuntuun [ratkaistu]
« Vastaus #3 : 27.11.07 - klo:12.43 »
Itellä toimii ihan kivasti.Klikkaa tota linkkiä --> free --> libd -->libdvdcss ja sieltä oikean paketin lataan koneelle.Itellä se on tuo libdvdcss2_1.2.9-2medibuntu4_i386.deb ja GDebi asentaa sen.

Ite en kehtaa asentaa tota medibuntua yhden paketin takia ja eipä tosta ratkaisusta oo ollut ongelmaa :) mut hyvä jos ongelma ratkesi :)

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: mistä libdvdcss Xubuntuun
« Vastaus #4 : 27.11.07 - klo:18.56 »
ei asentunut tuolta haettu paketti, mutta asennusohjelma kehotti ystävällisesti hakemaan täältä:
http://download.videolan.org/pub/libdvdcss/1.2.9/deb/

Miksi et lisännyt medibuntua pakettilähteisiin?


On hieman makuasia, noutaako Operan sen kotisivuilta ja asentaa vaikkapa dpkg:llä.
Ehkä, mutta tuollainen säheltäminen on täysin turhaa, kun perustapa toimii: sopiva ohjelmalähde vain sources.listiin ja ”sudo apt-get install opera”, voilà.

Pakettienhallinta
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

JussiS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 682
    • Profiili
Vs: mistä libdvdcss Xubuntuun
« Vastaus #5 : 27.11.07 - klo:20.38 »
Lainaus
Miksi et lisännyt medibuntua pakettilähteisiin?

No sitähän minä alun perin olin juuri kysymässä, että mitä repositoreja pitäisi lisätä ja miten se tehdään. Toisaalta: vapaata levytilaa on vain vajaajn kahden gigan verran, joten asennan vain ihan pakolliset jutut.

Minulle ei riitä ohjeeksi se, että lisää medibuntu tiedostolähteisiin. Yritin Xubuntun pakettienhallinnassa lisäillä tuota säikeen alkupuolella annettua osoitetta, vaan eipä tuo suostunut ottamaan tietioa vastaan. Joten toimin niin kuin osasin.

Ehkä olis hyvä muistaa täällä keskusteluissa, että minä ja monet muut olemme aika tumpeloita näiden ohjelmien kanssa JA MEITÄ (MINUA) EI PÄTKÄÄKÄÄN KIINNOSTA OHJELMISTOT SINÄNSÄ JA NIIDEN SÄÄTÄMINEN vaan työskentely tietokoneella mahdollsimman vaivattomasti. Siksi olisi mukava saada aina mahdollisimman rautalanka ohjeita.

Asensin sitten sietlä Xubuntun pakettienhallinnasta GNOMEnkin, kun sain kavereilta joutavia muistikampoja (nyt muistia 730 megaa) ja kun aikaisemmin paremmin oppinut nuo GNOMEn säätönappulat. No, siitähän syntyi uusia pulmia, vaan siitä uudessa säikeessä erikseen ...
JusSi
Ubuntu 22.04.1 LTS (XPS 13, DELL), Ubuntu Mate 22.04.1 LTS, Linux Mint 20.3.

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: mistä libdvdcss Xubuntuun [ratkaistu]
« Vastaus #6 : 27.11.07 - klo:21.31 »
Tossa on tollanen sivu.Siellä on ohjeet myös siihen yksittäisen paketin asetamiseen.

https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: mistä libdvdcss Xubuntuun
« Vastaus #7 : 28.11.07 - klo:18.04 »
Miksi et lisännyt medibuntua pakettilähteisiin?
No sitähän minä alun perin olin juuri kysymässä, että mitä repositoreja pitäisi lisätä ja miten se tehdään. Minulle ei riitä ohjeeksi se, että lisää medibuntu tiedostolähteisiin.

Ohjelmavarastojen lisääminen pakettienhallintaohjelmalla tai Ohjelmavarastojen lisääminen muokkaamalla sources.list-tiedostoa

Koodia: [Valitse]
# MEDIBUNTU (korvaa poistuneen PLF-pakettivaraston esim.Multimedia koodekit ja Skype)
deb http://packages.medibuntu.org/ gutsy free non-free
deb-src http://packages.medibuntu.org/ gutsy free non-free

Allekirjoitusten lisääminen

DVD-elokuvien katsominen

Tässä oli joitakin linkkejä ilman selityksiä, mutta ehkä luet ensin ja kysyt sitten lisää.


Joten toimin niin kuin osasin.

Niinhän me kaikki.


Ehkä olis hyvä muistaa täällä keskusteluissa, että minä ja monet muut olemme aika tumpeloita näiden ohjelmien kanssa JA MEITÄ (MINUA) EI PÄTKÄÄKÄÄN KIINNOSTA OHJELMISTOT SINÄNSÄ JA NIIDEN SÄÄTÄMINEN vaan työskentely tietokoneella mahdollsimman vaivattomasti. Siksi olisi mukava saada aina mahdollisimman rautalanka ohjeita.

Ei tarvitse huutaa. Olisit voinut mainita tumpeloasteesi ja tehdä lisäkysymyksiä mikäli et ymmärrä vastauksia. Olen syvästi pahoillani että en osannut vastata selvästi. Ei täällä muista/ tiedä kuka on jo syntymästään lähtien ollut kernelinkääntäjä.  ::)

On erilaisia koulukuntia.. Toiset tykkää viritellä linuxiaan - toiset haluaisivat vain käyttää sitä esim. tekstinkäsittelyyn, nettiselaamiseen ja vastaavaa.. Täällä forumeilla liikkuvilla lienee taipumus olla tuon ensimmäisen 'koulukunnan' edustajia.. Noille 'käyttäjille' lienee aivan yksi ja sama miten joku homma toimii, kunhan se toimii ja on käytettävä..

voi hyvin olla, mutta miksi ihminen joka ei välitä muusta kuin siitä, että systeemi toimii ja on jollain tavalla käytettävä viitsisi vaihtaa käyttämääänsä järjestelmää?

ei minulla varsinaisesti ole mitään jokun graafisen käyttöliittymän pelkistämistä tai graafisia työkaluja vastaan, ainakaan niin kauan kun tehokkaan työskentelyn kannalta järkevät työkalut ja ympäristöt löytyvät ylläpidettyinä vaihtoehtoina. ehkä minä vaan karsastan hitusen opettamista "käytä graafista, komentorivi on paha" asenteella, mutta eiköhän siitäkin selviä kun edistyy vähän siinä koneen käytössä (sikäli kuin sellaiseen on haluja).


Muokkaus: Osoite oli feistylle eikä gutsylle. Voisiko sen joku korjata?
« Viimeksi muokattu: 06.12.07 - klo:17.13 kirjoittanut audi »
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate