Kirjoittaja Aihe: nwn hidastui päivityksessä?(ratkaistu)  (Luettu 3047 kertaa)

Lihaässä

• Käyttäjä
    • Profiili
nwn hidastui päivityksessä?(ratkaistu)
« : 29.10.07 - klo:13.12 »
Kortilla ati x600 mobile ja tolla gutsyn default ajurilla nwn on hidastunut selkeästi. Feistyn kanssa ongelmaa ei ollut, itseasiassa peli pyöri nopeammin kuin wintoosalla. Onko mahdollista nopeuttaa peliä jollain konstilla? Onko jollain tietoa, kuinka usein tota ati-ajuria päivitellään?

Lainaus
Section "Device"
        Identifier      "ATI Technologies Inc M24 1P [Radeon Mobility X600]"
        Driver          "ati"
        BusID           "PCI:1:0:0"
        Option          "XAANoOffscreenPixmaps"
« Viimeksi muokattu: 01.11.07 - klo:21.45 kirjoittanut Lihaässä »

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: nwn hidastui päivityksessä?
« Vastaus #1 : 29.10.07 - klo:17.47 »
Mikä on nwn?

Auttaisiko tämä https://help.ubuntu.com/community/RadeonDriver?
alias vililikku

Ville Pöntinen

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 29.10.07 - klo:19.41 »

Onko Compiz päällä? Mulla se ainakin tekee ongelmia esim. lbreakout2-pelissä... Kun ennen peliä käskee metacityn päälle, toimii ok.

Koodia: [Valitse]
metacity --replace

Lihaässä

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.10.07 - klo:21.54 »
NWN = Neverwinter nights. Oon kahlannu kyseistä ohjetta jo aiemmin kun yritin saada silmäkarkkeja toimimaan (tuloksettomaksi). Compiz ei oo asennettuna edellä mainitusta syystä. Olen ajatellut sen johtuvan vain ajurista. En kuitenkaan haluaisi viedä keskustelua tuohon suuntaan sillä noita threadeja on jo melkoisesti.

Lainaus
:~/nwn$ metacity --replace
Ikkunointiohjelman varoitus: "", joka on asetustietokannassa, ei ole kelvollinen näppäinsidonnan "toggle_shaded" arvo 
???

Sahtor

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 30.10.07 - klo:00.16 »
"ati"-ajuri on sitä väärää mallia 3D-käyttöön. Asenna fglrx eli "ATI accelerated graphics driver" tuolta System -> Administration -> Restricted Drivers Manager
« Viimeksi muokattu: 30.10.07 - klo:00.17 kirjoittanut Sahtor »

Lihaässä

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 30.10.07 - klo:17.01 »
Oon kyllä erimieltä siitä, et open gl ajuri olis huono.  ::) Vaaditaan vaan hieman kehitystä. Nyt ratkaisin väliaikaisesti ongelman uudella fglrx 8.42.3 ajurilla. Btw. tässä ohje sen asentamiseen: http://forlong.blogage.de/article/2007/10/23/fglrx-8423---finally-with-AIGLX-support

Kiitos vastauksista.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 30.10.07 - klo:21.23 »
Oon kyllä erimieltä siitä, et open gl ajuri olis huono.  ::) Vaaditaan vaan hieman kehitystä.
Open gl ja avoin ajuri on eri asia... Tai siis kyllä suljettukin ajuri voi tukea (tukeekin) Open GL:ää. Mutta siis totta, mielummin avoin kuin suljettu (jos mahdollista).

Lainaus
Nyt ratkaisin väliaikaisesti ongelman uudella fglrx 8.42.3 ajurilla. Btw. tässä ohje sen asentamiseen: http://forlong.blogage.de/article/2007/10/23/fglrx-8423---finally-with-AIGLX-support

Kiitos vastauksista.
Kun ongelma nyt ratkesi, lisäisitkö tämän ketjun ensimmäiseen viestiin merkinnän [ratkaistu].
alias vililikku