Kirjoittaja Aihe: Videoita PSPhen  (Luettu 2443 kertaa)

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Videoita PSPhen
« : 21.07.07 - klo:17.12 »
Onko joku onnistunut linuxilla muuttamaan minkäänlaisia videotiedostoja Sony PSPn ymmärtämään muotoon?!

Ohjekirjassa sanotaan näin:
Lainaus
PSP-järjestelmä pystyy toistamaan vain Memory Stick -formaattia noudattavia MP4-muotoisia MPEG-4-tiedostoja.
PSP-järjestelmä ei pysty toistamaan videoita, joiden bittinopeus on korkeampi kuin 768kbs

Mitäköhän tarkoittaa se, että video noudattaa Memory Stick -formaattia.
GetDebistä hankistussa uudessa Avidemuxissa näkyy olevan joku valintanäppäin PSP-formaatille, mutta en ole saanut sitäkään toimimaan. PSP-valittaa "unsupported data".
Kun säädin vielä "target bitraten" 600ksi ja resoluution 320x240:ksi (jonka pitäisi olla oikea koska ohjelma jolla kaverini onnistui tekemään tempun XPssä käytti tuota resoa) niin sain PSPn tunnistamaan tiedoston videoksi, mutta nyt tuleekin virheilmoitus "This video cannot be played". Coodereina minulla oli MP3 (LAME) ja MPEG-4 (lavc).

Kun vertailen totemin kertomusta tuosta testivideostani verrattuna tuohon saamaani toimivaan pätkään niin tulos on:
videon koodain sama, ruutunopeus toimivassa 15fps minulla 25fps ja äänikoodaimena toimivassa on "MPEG-4 AAC audio" ja minun pätkässä "MPEG-1 layer 3".
Tietääkö joku miten ruutunoputta voisi muuttaa? Tuollaista äänikoodainta ei avidemux anna valita, mutta luulisin etä jos se olisi siitä kiinni niin äänet vain eivät kuuluisi.

Muoks:
Ainiin, noiden toimivan ja toimimattoman tiedoston välillä on myös sellainen ero, että totemkaan ei toista sitä jota ei PSPkään ja päinvastoin.
« Viimeksi muokattu: 21.07.07 - klo:18.01 kirjoittanut vkkk »
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.