Kirjoittaja Aihe: Ati radeon mobility M6 LY + feisty ongelma  (Luettu 1528 kertaa)

h-kah

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Ati radeon mobility M6 LY + feisty ongelma
« : 02.07.07 - klo:18.01 »
noniin, eka viesti tänne mahtavalle foorumille! olen uusi ubuntun kanssa, vasta päässyt eroon windowsista.. aiemmin kaikki ongelmat ovat ratkenneet lukemalla jo valmiita viestejä, ja juuri sain tollasen 3g-modeeminkin asennettua... kiitos vaan kaikille tasapuolisesti! mutta mutta.. nyt olen yrittänyt saada noita openGL asetuksia kuntoon, ja se ei vaan kertakaikkiaan onnistu..

kone on compaq evo N410c läppäri, jossa radeon mobility m6 LY näyttis..
olen useammalla eri ohjeella koittanut asentaa noita atin ajureita mutta ei vaan..
ajurit kyllä asentuu ja kaikki muuten ok, mutta kun kone buuttaa, se ei pääse tohon graafiseen käyttikseen ollenkaan, ja ilmottaa, että näyttöä ei löydy.. eli siinä xorg.conffissa on joku vika? nyt laitoin backupin siitä takasin, eli voi alottaa puhtaalta pöydältä..
tiedän että mun pitäisi heittää tähän jotain koodia, joka auttaisi ongelman ratkaisuun, mutten tiedä oikein mitä..
oisko jollain kokemuksia samasta näyttiksestä tai vielä parempaa jos samasta koneesta.?

tollanen tuli mieleen että komento fglrxinfo antaa:
display: :0.0  screen: 0
OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org
OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect
OpenGL version string: 1.4 (1.5 Mesa 6.5.2)

tuo mesahan on ilmeisesti joku vähemmän hyvä ajuri?