Kirjoittaja Aihe: Freedb ja Exact Audio Copy  (Luettu 2335 kertaa)

rokkilammas

• Käyttäjä
    • Profiili
Freedb ja Exact Audio Copy
« : 11.04.07 - klo:19.09 »
Olen tutustunut Ubuntuun nyt pari viikkoa ja ihan tyytyväinen olen muuten ollut, paitsi että en saa haettua EAC:ssa kappaleiden tietoja Freedb:stä. EAC ei suostu yhdistämään freedb serveriin (ei mihinkään niistä), vaikka se onnistui hetken aikaa ohjelman asennettuani. Nyt olen sitten yrittänyt kaikkea mahdollista Ubuntun uudelleenasennuksesta lähtien. Foorumeita lukiessa on tullut selväksi, että tämä ongelma on aika yleinen ja etenkin Windows puolella, joten tämä ei kai välttämättä ole mikään Ubuntu ongelma.

Ajattelin nyt kuitenkin vielä kysyä, olisiko jollain täällä ideoita ongelman ratkaisemiseksi ja onko joku saanut EAC:n toimimaan täysin moitteetta Winen avulla?
Every revolutionary idea seems to evoke three stages of reaction. They may be summed up by the phrases: (1) It's completely impossible. (2) It's possible, but it's not worth doing. (3) I said it was a good idea all along. ~ Arthur C. Clarke

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Freedb ja Exact Audio Copy
« Vastaus #1 : 11.04.07 - klo:19.14 »
Ajattelin nyt kuitenkin vielä kysyä, olisiko jollain täällä ideoita ongelman ratkaisemiseksi ja onko joku saanut EAC:n toimimaan täysin moitteetta Winen avulla?

miksi haluat käyttää EAC:ta linuxissa?
Janne

rokkilammas

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.04.07 - klo:20.02 »
miksi haluat käyttää EAC:ta linuxissa?

EAC on paras naarmuuntuneiden levyjen kanssa ja toimii kyllä muuten ihan nätisti Winen kautta. Mitä vastaavaa ohjelmaa suosittelisit Ubuntussa? Tarkoitus olisi käyttää häviötöntä pakkausta ja mp3a.
Every revolutionary idea seems to evoke three stages of reaction. They may be summed up by the phrases: (1) It's completely impossible. (2) It's possible, but it's not worth doing. (3) I said it was a good idea all along. ~ Arthur C. Clarke

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.04.07 - klo:20.15 »
EAC on paras naarmuuntuneiden levyjen kanssa ja toimii kyllä muuten ihan nätisti Winen kautta.

EAC on kieltämättä ihan hyvä softa windowsissa. linux-puolella cdparanoia toimii ripperinä aika lailla samalla tavalla kuin mitä EAC windowsissa tekee.

Mitä vastaavaa ohjelmaa suosittelisit Ubuntussa? Tarkoitus olisi käyttää häviötöntä pakkausta ja mp3a.

ripperiksi käy mikä tahansa softa joka käyttää cdparanoiaa rippaamiseen. itse olen käyttänyt joskus ainakin softia grip ja sound-juicer (gnomen oletus). nykyään käytän softaa nimeltä abcde joka toimii vain komentoriviltä (se pitää aluksi konffata, mutta on jatkossa varsin kätevä). onhan noita muitakin, mutta niitä en ole juurikaan käytellyt. esim. KDE:n konqueror osaa ripata levyjä, mutta jos ei käytä KDE:tä niin ripperiksi se on hieman turhan raskas ;)
Janne

rokkilammas

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 20.04.07 - klo:09.19 »
Ongelmana oli Wine, jonka uusi versio (0.9.35) näyttäisi aiheuttaneen ongelman. Latasin Synapticin kautta saatavilla olevan vanhemman Winen (0.9.33) ja freedb toimii taas.