Kirjoittaja Aihe: Virhe käynnistettäessä CD:ltä?  (Luettu 2127 kertaa)

kuiskaus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Virhe käynnistettäessä CD:ltä?
« : 07.01.07 - klo:11.30 »
Ollut tarkoitus asentaa Linux mun toiseen koneeseen. Tein sen asennus CD:n, ja se toimii kunnolla (ainakin tässä toisessa koneessa). Kun se buuttaa siltä CD:ltä siinä toisessa koneessa, niin alku menee ihan hyvin, siihen tulee se Ubuntu logo ja näyttäis käynnistävän sitä, mut se rullaa siinä aika kauan ja sen jälkeen tulee tollanen ??? ->



Mitä tossa pitäis tehdä?

Moraalinvartija

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
  • Xubuntu Edgy
    • Profiili
Re: Virhe käynnistettäessä CD:ltä?
« Vastaus #1 : 07.01.07 - klo:12.04 »
Mulla kävi kanssa noin yhden huonosti poltetun CDn kanssa, eli jos toi sun levy on naarmuuntunut tai muuten alkanut tuhmaksi se voisi ehkä aiheuttaa ton. Oletko ajanut tarkastukset siinä alkuvalikossa?
[Oscar Wilde -sitaatti]

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Re: Virhe käynnistettäessä CD:ltä?
« Vastaus #2 : 08.01.07 - klo:01.36 »

 Sama juttu täällä Drapperin kanssa tarkistin levyn sitten md5;lla tässäkin voisi tehdä sen sillä toisella koneella.

 Veikkaan kanssa että CD;ssä on jotain hämärää  ( itselläni ei ollut kuin pieni sormenjälki lähellä keskustaa ) riippuu varmaan 
 lukevasta asemastakin paljon.      ::)
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

kuiskaus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Virhe käynnistettäessä CD:ltä?
« Vastaus #3 : 09.01.07 - klo:16.54 »
Mulla kävi kanssa noin yhden huonosti poltetun CDn kanssa, eli jos toi sun levy on naarmuuntunut tai muuten alkanut tuhmaksi se voisi ehkä aiheuttaa ton. Oletko ajanut tarkastukset siinä alkuvalikossa?

Siinä alkuvalikossa mitä niitä vaihtoehtoja oli, niin oon kokeillu. Taasen niistä "Alternative boot options" (tjsp) en oikein tajunnu mitään. CD on toiminu toisessa koneessa, ja se on täysin naarmuton ja puhdas. Kokeilin sitä levyä siinä koneessa 3 eri CD tai DVD aseman kanssa. joten tuskin on siitäkään kiinni. Ilmeisesti toi on ihan yleinen vika, kun foorumeilta tuntuu löytyvän tosta paljonkin asiaa, harmi vaan että ohjeet siihen mikä voisi auttaa™ on ihan täyttää hepreaa mulle.

Kokeilen nyt ladata sitä DVD imagea, jos vaikka toimisi paremmin, tosin en löytäny siitä 6.10 versioo, toivottavasti toi 6.06 ei ole hirveästi huonompi?
Sellanen on kans mietityttäny, että jos sen siihen koneeseen saan joskus, niin miten siihen yleensä saa noita video codeceja? Ja kai siinä Operan selain toimii?

peran

  • Vieras
Re: Virhe käynnistettäessä CD:ltä?
« Vastaus #4 : 09.01.07 - klo:17.13 »
Kokeilen nyt ladata sitä DVD imagea, jos vaikka toimisi paremmin, tosin en löytäny siitä 6.10 versioo, toivottavasti toi 6.06 ei ole hirveästi huonompi?
Sellanen on kans mietityttäny, että jos sen siihen koneeseen saan joskus, niin miten siihen yleensä saa noita video codeceja? Ja kai siinä Operan selain toimii?

Ei ole suurta eroa - uudempi on mun koneessa hivenen nopeampi.

Codecit ladataan samalla tavalla kuin muutkin ohjelmat. Sources.list-vain kuntoon.

kuiskaus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Re: Virhe käynnistettäessä CD:ltä?
« Vastaus #5 : 09.01.07 - klo:19.58 »
Noh, eipä toiminut se DVD:kään, rupes sanomaan että ei löydä ajureita rompulta, tai jotain vastaavaa. Joka saattanee tosin johtua siitä et sen koneen DVD asema on tosi huono...