Kirjoittaja Aihe: Näyttis ongelmia Compaq Evo N620c (läppäri) kanssa  (Luettu 2341 kertaa)

stempler

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Näytönohjain Ati Radeon Mobility 7500 näytön max resoluutio 1400x1050. (3D toimii tällä hetkellä, mutta TV-out ei. tämä ongelma pitää selvittää sitten myöhemmin)

Ongelma on oikeastaan siinä että kaikki fontit mitä yritän käyttää menee "muusiksi" ja siedettäviä fontteja on vain muutama  tyyliin Monospace ym. ja jotkin console fontit.

Useimmat fonteista käyttäytyy niin että ne on "sumuisia" ja epäselviä ja kirjaimet menevät päällekkäin. Oon kyllä yrittänyt ruuvailla jos jonkin näköisiä asetuksia fonttien osalta, mutta en ole saanut oikein selkeästi näkymään kuin muutaman fontin. Antialisointikaan ei tuo oikein toivottua tulosta. Käytössä Dapper 6.06

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: Näyttis ongelmia Compaq Evo N620c (läppäri) kanssa
« Vastaus #1 : 13.12.06 - klo:12.09 »
Eli tämän kannettavan näytön natiiviresoluutio on 1,400 x 1,050. Onko tämä resoluutio käytössä kun katsoo järjestelmä --> asetukset --> näytön tarkkuus? (dapperissa saattavat olla hieman eri nimillä, kun itsellä edgy)
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

stempler

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Re: Näyttis ongelmia Compaq Evo N620c (läppäri) kanssa
« Vastaus #2 : 13.12.06 - klo:12.20 »
Eli tämän kannettavan näytön natiiviresoluutio on 1,400 x 1,050. Onko tämä resoluutio käytössä kun katsoo järjestelmä --> asetukset --> näytön tarkkuus? (dapperissa saattavat olla hieman eri nimillä, kun itsellä edgy)

on käytössä kyseinen tarkkuus

Tonde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 919
  • Feisty Fawn
    • Profiili
Re: Näyttis ongelmia Compaq Evo N620c (läppäri) kanssa
« Vastaus #3 : 13.12.06 - klo:12.33 »
Sittempä onkin vaikeampi tilanne. Onko mitään muutosta jos laitat resoluutioksi astetta pienemmän? Tuo 1400x1050 tarkkuus kun on 14 tuuman näytölle aika suuri. Littunäyttöhän kyllä on tarkoitettu käyttämään juuri sitä natiiviresoluutiota. Mulla ei läppärissä muistakseni voinut edes valita muita kuin natiivitarkkuuden.

Tässä keskustelu, jossa samantyyppisiä ongelmia. Tuntuuko tutulta?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7019.0
Heitä hyväsit hitaudelle. Asenna ubuntu!

stempler

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Re: Näyttis ongelmia Compaq Evo N620c (läppäri) kanssa
« Vastaus #4 : 13.12.06 - klo:12.53 »
Sittempä onkin vaikeampi tilanne. Onko mitään muutosta jos laitat resoluutioksi astetta pienemmän? Tuo 1400x1050 tarkkuus kun on 14 tuuman näytölle aika suuri. Littunäyttöhän kyllä on tarkoitettu käyttämään juuri sitä natiiviresoluutiota. Mulla ei läppärissä muistakseni voinut edes valita muita kuin natiivitarkkuuden.

Tässä keskustelu, jossa samantyyppisiä ongelmia. Tuntuuko tutulta?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7019.0

oon kyllä kokeillu ruuvailla niitä resojakin mutta ei niistä tunnu olevan apuja, saan illalla heitettyä screenshottejakin niin asia selkiää paremmin viä mitä ajan takaa...

stempler

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Re: Näyttis ongelmia Compaq Evo N620c (läppäri) kanssa
« Vastaus #5 : 21.12.06 - klo:10.17 »
Sittempä onkin vaikeampi tilanne. Onko mitään muutosta jos laitat resoluutioksi astetta pienemmän? Tuo 1400x1050 tarkkuus kun on 14 tuuman näytölle aika suuri. Littunäyttöhän kyllä on tarkoitettu käyttämään juuri sitä natiiviresoluutiota. Mulla ei läppärissä muistakseni voinut edes valita muita kuin natiivitarkkuuden.

Tässä keskustelu, jossa samantyyppisiä ongelmia. Tuntuuko tutulta?
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7019.0

oon kyllä kokeillu ruuvailla niitä resojakin mutta ei niistä tunnu olevan apuja, saan illalla heitettyä screenshottejakin niin asia selkiää paremmin viä mitä ajan takaa...

Hinting arvoja muuttamalla sai jonkun verran enemmän fontteja näkösälle

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: Näyttis ongelmia Compaq Evo N620c (läppäri) kanssa
« Vastaus #6 : 21.12.06 - klo:11.19 »
Pistä kirjasinasetusten dpi-arvo lähemmäs oikeaa (jossain lisäasetuksissa).

Radeonien tv-outista sen verran, että joutui ainakin joku aika sitten itse pätsäämään xorggia ja tv-out toimi vaan 800x600 näyttötilan kanssa (kloonina), http://gatos.sourceforge.net/theater_out.php <--- tuolta lisää tietoa.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.