Java,
Mitenkä tämä Java versio menee tässä openjdk kanssa, kuinka hyvin ajan tasalla ne ovat aina ohjelmallisesti, kun vertaa windowsin kanssa olevaan javaan.
Minä yritin käydä katsomassa tuolta Java.com Oracle sivulta, niin, nykyistä Java Oracle versiota, mutta, en löytänä mistään mitään versio numeroa.
Tässä Ubuntu 18.04 kanssa on minulla uusin openjdk 11 lisänä tässä 18.04 ubuntussa on myös openjdk 8.
Nyt uusi Ubuntu 20.04 taitaa tuoda mukanaansa jo versiot java 13 ja 14, se sitten varmaankin tarkoittaa, että, esim nuo openjdk 8 kanssa toimivat vanhat versio tuet java 6 ja appletvieweriin putoaa pois.
--
Eli, nyt kun tulee uusi ubuntu 20.04, niin, siinä ei sitten enää taida olla tukea appletvieweriin, minulla putoaa sitten kaikki vanhat java appletit pois käytöstä, entä kuinka hyvin se ubuntu 20.04 sitten ylläpitää versioita, kun verrataan tähän windows maailman java oracleen, kuinka pari seuraavaa vuotta menee tuen kanssa, kun vertaa windows versioon.
Tuo on minusta hirmu ikävä jos applet tuki putoaa kokonaan pois, minulla on monia vanhoja säätely appletteja, joita tahtoisin käyttää ajoittain.
En ole juurikaan seurannut java maailmaa muutamaan vuoteen, kaikki java ohjelmointi mitä minulla on ollut vuoden 2017 jälkeen, on ollut minun palvelinohjelmiani ja tcp paketti siirtelyä.
--