Kirjoittaja Aihe: Printaus kaataa Ubuntu 18.04 Mate ja Firefox docu vieritys ei toimi oikein  (Luettu 1479 kertaa)

Eeriikki

• Käyttäjä
    • Profiili
On se harmi, ettei nää toimi päivääkään oikein ! Aina on jotakin.
Molemmissa läppäreissä HP Probook 6550b ja T61 on Ubuntu 18.04 Mate ja printaus kaataa koneet, gs 100 % ja vieritys sivupalkista ei toimi oikein. Ei mene sivu kerrallan, vaan lokumentin alusta loppuun Libre Office, Firefox.
Onko mitään tehtävissä vai odottaa ja toivoa, että jonakin päivänä toimisi !
Mutta onneksi minulla on Dell:issä Win 10 joka toimii kuin junan vessa.
« Viimeksi muokattu: 02.09.18 - klo:10.46 kirjoittanut jurkkie »

LeHiX

• Käyttäjä
    • Profiili
Olen yrittänyt etsiä asetusta joka oli päivityksen jälkeen esillä, klikkasin siinä yhtä valintaa josta sain tuon sivupalkin siirtymään klikkauksella sivun verran, oli uudelleen opeteltäva ettei valinta siirtynyt kursorin kohdalle, toimii näköjään kaikkialla; Firefox, tiedostoselain ja äänenvoimakkuuden (pulse ja default) säädössä. Ko valinta ei ole sitten sattunut silmään, olen katsonut asetukset, lisäasetukset  ja Ubuntu Tweak mutta en ole löytänyt, luonnollinen vieritys- otin pois kun mielestäni se menee väärinpäin mihin on tottunut. Vai onko tuo on jotain palautettuja ominaisuuksia?
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
On se harmi, ettei nää toimi päivääkään oikein ! Aina on jotakin.
Molemmissa läppäreissä HP Probook 6550b ja T61 on Ubuntu 18.04 Mate ja printaus kaataa koneet, gs 100 %

Mikä tulostin, mikä ajuri? Kannattaa kokeilla vaihtaa tulostusformaatiksi PostScript tulostimen asetuksissa, jos siellä on nyt valittuna PDF.

ja vieritys sivupalkista ei toimi oikein. Ei mene sivu kerrallan, vaan lokumentin alusta loppuun Libre Office, Firefox.

Kyseessä on muutos GTK:n vierityspalkkien toiminnassa joskus vuoden 2016 tienoilla. Jos haluat vierittää sivu kerrallaan, paina shiftiä ja klikkaa sitten vierityspalkkia. Itse käyttäisin Page Down/Up -näppäimiä ja saumattomaan vieritykseen hiiren rullaa tai kosketuslevyn kahden sormen vieritystä. Koska vieritys onnistuu nykyisin näillä muilla mekanismeilla, vierityspalkkien funktioksi jää sijainnin indikointi ja nopeat hypyt suoraan osoitettuun kohtaan, ja siksi GTK:ssa kyseinen toiminnallisuus on nostettu etusijalle.