Nyt on taas minun vuoroni taistella Ubuntun ja Windowsin kiintolevyt mukaan, niin että molemmat saisi käynnistymään.
Kiinnitin jälleen Windowsin kiintolevyn ja jumpperoin Ubun kiintolevyn slaveksi. Windows ei käynnistynyt, ja nyt komento sudo blkid ei nähnyt Ubuntun kiintolevyä. Samoin Ubun asennus-CD:n Disk Utility ohjelma ei nähnyt sitä, eikä GParted omalta CD:ltään.
On tämä vaikeata... Jumpperoinko Ubu:n kiintolevyn varmasti oikein? Jumpperointi-ohjeet on levyn kyljessä, ja laitoin ne tarkasti merkille. Jumpperi olin asettanut niin, että sen oikealla puolella, jumpperin ja virtaliittimen välillä, näkyi kolme vapaata liitinparia.
Nyt kirjoitan tietysti Ubuntussa, Win-levy irti ja ilman jumpperia. Voisin periaatteessa tehdä sellaisen purkkavirityksen, että asennan taas LiLon, kun Win-levy on kiinni. Ainakin se käynnistäisi Windowsin, tiedän kokemuksesta. Mutta sitten olisi AINA irroitus/kiinnitys-show, eihyvääpäivää.
Sama minun puolestani, vaikka Linuxissa Canon-tulostimeni printtaa noin 5 cm toiselle arkille.
ML