Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen. Yritän siirtyä kokonaan pois windows-käyttiksestä, mutta kuinka ollakkaan ku yritän viimeistellä ubuntu vanhoilla tiedostoillani, niin hommasta ei tuu mitään.
Minulla on kaksi 160 Gb kovalevyä. Toisella on Ubuntu Dapper ja toisella on Win XP ja kaikki kallisarvoiset tiedostoni. Olen moutannut ntfs-levyn ubuntuun komennolla "sudo mount /dev/hdb6 /media/windows/ -t ntfs -o nls=utf8,umask=0222". Onnistuin eilen kopioimaan ilman ongelmia useita gigoja tavaraa esim. kuvia ja kaikki musiikit. Nyt olen yrittänyt siirtää loppuja tiedostoja ja kone jumittuu täysin joka kerta kesken kopioinnin. Kolmannen kaatumisen jälkeen en enää uskalla yrittää, ettei koko systeemi rikkoonnu. Kun kone kaatuu hiiri ei liiku, eikä käyttis reagoi mihinkään. Virta on pakko katkaista. Tiedostot joita yritän siirtää ovat aika suuria, suurempia kuin eilen onnistuneesti siirretyt. Lisäksi näyttäisi siltä että windows-levyltä yhden kansion sisältö katos kaatumisen takiai! Sinne meni 12 gigaa videotiedostoja.
Mikäs nyt neuvoksi!? Olenko saanut sotkettua ntfs-levyn?? Eikö Dapperi pidä isoista tiedostoista ntfs-levyllä? Miksi Ubuntu koettelee minua!!